Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-24, 19:29
Medlem
Kitakos avatar
God jul på er, har en liten fråga angående dagarna efter. Käkade ett piller i måndags och hade det förträffligt, blandades med stora mängder alkohol bör tilläggas. Hur som haver vaknar jag upp med extrema minnesluckor, i princip hela kvällen var utsuddad. Inget konstigt har jag tänkt, kan ju hända på fyllan och det kommer tillbaka allt eftersom. Men nej, det är fortfarande helt blankt i skallen. Är det något ni har stött på förut?
Citera
2015-12-24, 21:53
Medlem
J.J.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitako
God jul på er, har en liten fråga angående dagarna efter. Käkade ett piller i måndags och hade det förträffligt, blandades med stora mängder alkohol bör tilläggas. Hur som haver vaknar jag upp med extrema minnesluckor, i princip hela kvällen var utsuddad. Inget konstigt har jag tänkt, kan ju hända på fyllan och det kommer tillbaka allt eftersom. Men nej, det är fortfarande helt blankt i skallen. Är det något ni har stött på förut?

ja det är inget konstigt, man kan ha en lucka på nån timme ibland som man aldrig kommer ihåg efteråt
Citera
2015-12-24, 23:04
Medlem
Har tagit extremt lite (första gången jag tar nykter också) , det kanske var en tredjedels av ett piller men jag känner ändå av det rätt så starkt, högre puls o svårt o sitta still, lite illamående också, är det vanligt? Händerna känns kalla också, kanske nojjar för mycket istället för att bara slappna av o njuta
Citera
2015-12-25, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Har tagit extremt lite (första gången jag tar nykter också) , det kanske var en tredjedels av ett piller men jag känner ändå av det rätt så starkt, högre puls o svårt o sitta still, lite illamående också, är det vanligt? Händerna känns kalla också, kanske nojjar för mycket istället för att bara slappna av o njuta
Förmodligen underdosering. Du hamnade på tröskeln och gled hela vägen? Tråkigt, det som finns så mycket tips om hur och varför man ska ta vissa mängder

Hoppas det blev bra tillslut
Citera
2015-12-25, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forumkontot
Förmodligen underdosering. Du hamnade på tröskeln och gled hela vägen? Tråkigt, det som finns så mycket tips om hur och varför man ska ta vissa mängder

Jag tycker det låter som att det är effekterna av påslaget, det är inte ovanligt att människor kan bli illamående, bli kalla om händerna och få hög puls precis när det börjar slå på. Jag har aldrig upplevt detta men jag är bekant med folk som har.
Citera
2015-12-25, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forumkontot

Kanske helt enkelt får acceptera att E inte är min grej, efter ett antal försök. Gillar nog inte uppåt-droger som höjer puls osv, jag är för nojjig av en människa för att slappna av o njuta, är inte helt "redo" i psyket för sånt tror jag.
Citera
2015-12-25, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Kanske helt enkelt får acceptera att E inte är min grej, efter ett antal försök. Gillar nog inte uppåt-droger som höjer puls osv, jag är för nojjig av en människa för att slappna av o njuta, är inte helt "redo" i psyket för sånt tror jag.

Innan e kickar kan man nojja när man känner att hjärtat går igång, käkarna spänner sig, vissa mår illa som du gjorde osv men då kan man sätta sig ner och vänta in kicken som kommer skölja över dig. Tror också på underdosering eller placebo, jag kan få hög puls bara jag tänker på att jag tagit en e, förväntansfull. Men så tar jag inte så ofta heller.
Citera
2015-12-25, 23:22
Medlem
LivinginthePasts avatar
Instämmer med ovanstående - du tar antagligen för lite, helt enkelt. Släng i dig en ordentlig dos - minst 1,5 mg/kg kroppsvikt, gärna 2. Då får du en skjuts som gör att obehagskänslor och illamående strax glöms bort och i stället mår du som ett nybadat barn!

Har själv upplevt liknande fenomen när jag microdoserat LSD för frikostigt och hamnade i ett par timmar av påslag som kom av sig. Jävligt frustrerande känsla.
Citera
2015-12-26, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LivinginthePast
Instämmer med ovanstående - du tar antagligen för lite, helt enkelt. Släng i dig en ordentlig dos - minst 1,5 mg/kg kroppsvikt, gärna 2. Då får du en skjuts som gör att obehagskänslor och illamående strax glöms bort och i stället mår du som ett nybadat barn!

Har själv upplevt liknande fenomen när jag microdoserat LSD för frikostigt och hamnade i ett par timmar av påslag som kom av sig. Jävligt frustrerande känsla.

I början av min karriär för cirka 1 år sen så fick jag tag i gröna granater som innehåller 200mg, poppade 2 direkt och jag lovar, man sitter inte och "känner" om något händer

Vet själv när man tagit något underdoserat skit, man sitter och tror man "känner" något fast man likväl skulle kunna känna samma nackhår resa sig om man inte tagit något.
Citera
2015-12-26, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Jag tycker det låter som att det är effekterna av påslaget, det är inte ovanligt att människor kan bli illamående, bli kalla om händerna och få hög puls precis när det börjar slå på. Jag har aldrig upplevt detta men jag är bekant med folk som har.
Fick för mig att han redan vart och snokat på "toppen". Efter en tredjedels tab hade nog inte jag vart på topp, inte ens första gången. Om han inte fått tag på grejer med 3-400mg i sig

Tror ändå det var för liten dos.
Citera
2015-12-26, 16:28
Medlem
Tjena! Har 2 frågor angående e

1. Har läst en del om att 5-htp skall motverka AT på e... stämmer detta och är det ett säkert tillvägagångssätt? Och bör man då ta det innan man tar E eller efter?
(Här är 5-htp produkten jag överväger köpa: https://naturprodukter.se/forkylning/populara-varor/cytoplan-5-htp-plus-50-mg-60-kap-180-kap/?gclid=CjwKEAiAkvmzBRDQpozmt-uluCQSJACvCd1lFa9IXMQt4WFy-5Ef4h_LlkmmJQHBrUeP91HcL0ukVhoC8Kfw_wcB)

2. Förra gången (2:a gången jag prova e) så spydde jag under ruset, någon som vet varför? Den kom jävligt abrupt men mådde därefter finfint.
Citera
2015-12-26, 16:44
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petrusss
Tjena! Har 2 frågor angående e

1. Har läst en del om att 5-htp skall motverka AT på e... stämmer detta och är det ett säkert tillvägagångssätt? Och bör man då ta det innan man tar E eller efter?
(Här är 5-htp produkten jag överväger köpa: https://naturprodukter.se/forkylning/populara-varor/cytoplan-5-htp-plus-50-mg-60-kap-180-kap/?gclid=CjwKEAiAkvmzBRDQpozmt-uluCQSJACvCd1lFa9IXMQt4WFy-5Ef4h_LlkmmJQHBrUeP91HcL0ukVhoC8Kfw_wcB)

2. Förra gången (2:a gången jag prova e) så spydde jag under ruset, någon som vet varför? Den kom jävligt abrupt men mådde därefter finfint.

Illamående är inte ovanligt vid högre doser. Enligt mig veterligen inget du kan motverka - en effekt av mycket serotonin i systemet.

5-htp ska du absolut inte ta innan då det kan leda till serotonergt syndrom som är dödsfarligt. I efterhand så kan det användas för att minska efter effekterna när MDt är ur kroppen (läs på om halveringstider och vad du inte ska förtära tillsammans med 5-htp, tex. Alkohol).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in