2015-12-21, 10:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Första gången på kanske 10 år som jag inte druckit en droppe alkohol på 8 hela dagar och jag har inte känt av något fysiskt abstinens, möjligtvis lite psykiskt. Riktigt skönt! Kan det vara så att jag inte supit tillräckligt (gick ofta minst 3-4 dagar mellan varje gång jag drack) för att utveckla ett fysiskt beroende? Känns som att det kommer att bli plättlätt att hålla sig nykter över jul och nyår. Är rätt stolt över mig själv som känner så då jag vet att jag har en riktig beroendepersonlighet

Du käkar piller, som gör att du inte får abstinens. Har du tänkt på det?
Citera
2015-12-21, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LysergicZero
Du käkar piller, som gör att du inte får abstinens. Har du tänkt på det?

Sömnpiller ja, inte bensodiazepiner och verkligen inte samma tider som när jag drack alkohol. Jag trappar just nu ned på sömnpillrena men dom tar jag alltid kl 12 på natten, är vaken 1~timme innan jag somnar. När jag söp så började jag dricka kl 5 på eftermiddagen och höll på till sen natt, så det har nog verkligen inget med pillrena att göra, det är för kort verkningstid på dom och för stora tidsskillnader

Pillrena åt jag samtidigt som jag drack också för övrigt
Citera
2015-12-21, 11:40
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Sömnpiller ja, inte bensodiazepiner och verkligen inte samma tider som när jag drack alkohol. Jag trappar just nu ned på sömnpillrena men dom tar jag alltid kl 12 på natten, är vaken 1~timme innan jag somnar. När jag söp så började jag dricka kl 5 på eftermiddagen och höll på till sen natt, så det har nog verkligen inget med pillrena att göra, det är för kort verkningstid på dom och för stora tidsskillnader

Pillrena åt jag samtidigt som jag drack också för övrigt

Att blodkoncentrationen är för låg efter 6 timmar för att du ska känna ett rus eller kunna somna betyder inte att blodkoncentrationen är nere på noll ens efter 24 timmar efter intag. Så ja, dina piller kan lindra din abstinens eller rent av få den att utebli.
Citera
2015-12-21, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
Att blodkoncentrationen är för låg efter 6 timmar för att du ska känna ett rus eller kunna somna betyder inte att blodkoncentrationen är nere på noll ens efter 24 timmar efter intag. Så ja, dina piller kan lindra din abstinens eller rent av få den att utebli.

Det är dock fysiskt 100 gånger viktigare att min kropp blir alkoholfri än pillerfri, och som jag sa så åt jag piller (i bra mycket större mängder) när jag drack alkohol med. Men visst så lindrar antagligen sömntabletter den fysiska abstinensen. Dock så brukar dom flesta som lider av fysiska abstinens från alkohol få sobril eller mer kraftfull bensodiazepiner utskrivna att ta vid behov
Citera
2015-12-21, 12:15
Medlem
Gunnilas-bulles avatar
Citat:
Det är dock fysiskt 100 gånger viktigare att min kropp blir alkoholfri än pillerfri, och som jag sa så åt jag piller (i bra mycket större mängder) när jag drack alkohol med. Men visst så lindrar antagligen sömntabletter den fysiska abstinensen. Dock så brukar dom flesta som lider av fysiska abstinens från alkohol få sobril eller mer kraftfull bensodiazepiner utskrivna att ta vid behov

Att försöka sova när man har abstinens är ofta ett formidabelt helvete oavsett vilken drog man är hookad på. Tack vare piller slipper du det. Hoppas du är medveten om att piller också kan vara ordentligt beroendeframkallande.
Citera
2015-12-21, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnilas-bulle
Att försöka sova när man har abstinens är ofta ett formidabelt helvete oavsett vilken drog man är hookad på. Tack vare piller slipper du det. Hoppas du är medveten om att piller också kan vara ordentligt beroendeframkallande.

Jadå det är jag, och det är därför jag trappar ner dom nu, men jag är alla dagar i veckan så mycket hellre beroende av vilket piller som helst istället för alkohol
Citera
2015-12-21, 12:35
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Körde exakt som du och tyckte jag va skitduktig.

Slutade med total-krasch efter några år, så tänk dig för och var försiktig.
Citera
2015-12-21, 12:38
Medlem
Gunnilas-bulles avatar
Citat:
Jadå det är jag, och det är därför jag trappar ner dom nu, men jag är alla dagar i veckan så mycket hellre beroende av vilket piller som helst istället för alkohol

Oj, då har du inte riktigt koll på hur jävligt AT på piller kan vara.
Citera
2015-12-21, 14:06
Medlem
Likväl som man kan dö av alkohol så kan man göra det av långvarig konsumtion av sömntabletter, jag såg min far dö av just den orsaken, du leker med döden....
Citera
2015-12-21, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa66
Likväl som man kan dö av alkohol så kan man göra det av långvarig konsumtion av sömntabletter, jag såg min far dö av just den orsaken, du leker med döden....

2 månader är inte direkt långvarig konsumtion av sömntabletter jämfört med 10 år av alkohol.. dessutom är det milsvid skillnad på vilken fysisk skada kroppen och hjärnan tar av alkohol i jämförelse med piller

Och jo jag har koll på hur AT är när det gäller z-analoger, och det är en barnlek, sök lite på forumet så får ni se hur lätt folk har haft med att just sluta med dessa, det är en enorm skillnad på att sluta med opiater eller starka bensodiazepiner
Citera
2015-12-21, 15:03
Medlem
Synatts avatar
^finna inga sådanna garantier och det borde du veta om du verkligen är så beläst och full med kunskap, man kan må riktigt jävla dåligt av att lägga ner zopiclon/zolpidem, kan hålla i sig längre än man tror tyvärr och vara riktigt intensivt. Har tyvärr upplevt det själv alldeles för många gånger under åren.

Mvh
Citera
2015-12-21, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Synatt
^finna inga sådanna garantier och det borde du veta om du verkligen är så beläst och full med kunskap, man kan må riktigt jävla dåligt av att lägga ner zopiclon/zolpidem, kan hålla i sig längre än man tror tyvärr och vara riktigt intensivt. Har tyvärr upplevt det själv alldeles för många gånger under åren.

Mvh

Man kan må riktigt jävla dåligt av att sluta dricka saft också om man gjort det en längre period, du kan inte använda "man kan" som ett mätredskap när du jämför olika avtändningar och abstinens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in