@lindemann: Stort tack för ditt referat, skrattade högt ett par gånger haha. Men det var då själva fan, nu måste jag säga att jag börjar tvivla på att den där kommentaren har sagts överhuvudtaget, om det nu inte sas i pausen - kollar du det, Careless?
Någon var alltså "100% säker" på att det sas i Sveriges träningsmatch mot Nigeria inför VM 94 (
SVT 5 maj, Staffan Lindeborg som kommentator), men hur många har inte varit "100%" säkra på jag vet inte hur många matcher vid det här laget? Dessutom känns det på nåt vis lite väl om det:
1) Inte var Arne Hegerfors
2) Inte sas under VM
3) Inte ens var Kamerun som spelade
Då känns isf Italien-Nigeria från VM 94 mer trolig (åttondelsfinal 5 juli,
tycks ha sänts i SVT), särskilt om Arne kommenterade.
Vad gäller Brasilien-Kamerun så får jag ingen träff på SMDB på den - första tv-sändningen från TV3 de har tycks vara från 1997 så vet inte hur man ska få tag på den matchen, men inte fan kan det väl vara Tommy Engstrand eller Lasse Kinch som ligger bakom denna klassiker? Isf kanske personen som sett
Sveriges väg till brons! "20 gånger" och var "helt säker" på att citatet fanns med där hade rätt? Den har Engstrand som kommentator. Nån borde väl sitta på antingen
VHS-bandet eller Sveriges.Vag.Till.Brons.VM.1994.SWEDiSH.VHSRip.Xvi D-PRiNCE? Tycks även ha funnits på
YouTube.