2015-12-09, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Om det är i den matchen lär citatet aldrig återfinnas då TV3 sände den matchen och den finns inte i mediearkivet.

Ok da ar de javligt trist, men da kan man ju garna lika saga att hur fan ska man bevisa att de inte ar sagt ? Forsta mobiltelefonen jag sag som var enkel och latttillganglig kom for hosten 1994 t.ex och vetifan om man kan fa tag pa ett sant tecknaravtal.

Jag fastna pa denna traden for jag e sa javla saker pa jag horde det garva som fan sen tankte inte mycket mera pa det da som jag tror manga anda gjorde och sen efter ett par har vi alla sakert olika minnen mitt forsta var ja horde de pa radio for ja tankte pa en match jag vet ja lag i skogen 1994 och lyssnade pa men sen fick jag flashbacks av nar kameran drog over banken och da kom pa det ar omojligt de var radion, for var osaker da ja ibland kolla matcherna stanger av ljudet o kor radion istallet
Citera
2015-12-09, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horungarnaanfaller
Ok da ar de javligt trist, men da kan man ju garna lika saga att hur fan ska man bevisa att de inte ar sagt ? Forsta mobiltelefonen jag sag som var enkel och latttillganglig kom for hosten 1994 t.ex och vetifan om man kan fa tag pa ett sant tecknaravtal.

Jag fastna pa denna traden for jag e sa javla saker pa jag horde det garva som fan sen tankte inte mycket mera pa det da som jag tror manga anda gjorde och sen efter ett par har vi alla sakert olika minnen mitt forsta var ja horde de pa radio for ja tankte pa en match jag vet ja lag i skogen 1994 och lyssnade pa men sen fick jag flashbacks av nar kameran drog over banken och da kom pa det ar omojligt de var radion, for var osaker da ja ibland kolla matcherna stanger av ljudet o kor radion istallet

Hur skriver du? Sjukt jobbigt att läsa i varje fall. De matcher som inte sändes av SVT kommenterades väl ändå inte av Arne (right?), så de kan man ju lika gärna skippa.
Citera
2015-12-09, 14:49
Medlem
lindemanns avatar
Nu är jag hemma igen efter ett besök i arkivet.
Fick två timmar morgon-TV med i sändningen som jag tittade på. Såg litegrann av den gamla sommarlovsklassikern Tippen som en cherry on top av det som komma skall – Ryssland - Kamerun.

Matchen kommenteras av Bo Hansson utan bisittare.

Citat, ca min 20: “Nu spelar Ryssland som de borde ha gjort i hela turneringen. De har ju varit så gåtfullt dåliga.. mot Brasilien och Sverige.
Efter att Ryssland fått en hörna vid 1-0.

Bo Hansson är sanslöst tråkig att höra på långa stunder. Han har lyckats klämma in helvetiskt mycket ovidkommande babbel under hela matchen. Eller man skulle nästan kunna säga att han har lyckats klämma in lite fotbollskommentarer i en två timmar lång sändning som handlar om babbel om totalt ovidkommande saker.

Till exempel babblar han under matchen på i nästan en hel minut om domarens erfarenheter och meriter. Mitt i babblandet får Kamerun ett farligt anfall, det generar knappt en kommentar.

Ingen kommentar om mörk bänk efter något av Rysslands tre mål under första halvlek noteras, inte vid någon annan tidpunkt under första halvlek heller för den delen.

Sändningen jag tittade på är en repris från natten/kvällen innan så det kom inte med något mellansnack/studiosnack. Andra halvlek följer alltså direkt på första halvlek i sändningen som jag har tittat igenom. Det innebär att om vi vill kunna avfärda matchen med 100% säkerhet så skulle någon vänlig själ behöva titta igenom fr.o.m. min 45 i 1:a halvlek till och med att andra halvlek sparkar igång i originalsändingen från kvällen innan. Inte för att jag tror att citatet sägs här, eller någon annanstans heller för den delen, men är skönt om vi kan avfärda med 100% säkerhet.

När ”Milla” gör 1-3 för Kamerun i min 47 blir Bosse mycket exalterad, men detta känner alla fans av VM-krönikan redan till.

Det smällde på ganska bra i närkamperna redan under första halvlek. Men andra halvlek är en sann uppvisning av afrikanskt benkrosseri. Kamerun spelar oerhört vårdslöst och frustrerat. Något som knappt kommenteras av Hansson.

Ca min 60. Bo Hansson babblar på om olika statistiska resultatmöjligheter i den här VM-gruppen. Blir nästan sövd av hans entoniga och tråkiga stämma.

Kamerun är nära att göra 2-3 i ca min 63. Bo Hansson missuppfattar situationen fullständigt och tror att det är en ryss som ger upphov till chansen genom ”en vansinnig bakåtspark” - vilket är helt fel. Det är en av Kameruns spelare som nickar bollen in i ryskt straffområde efter ett inkast.

Ca min 65. ”Ryssarna gjorde alltså 3-0 i mål och 9-0 i hörnor i första. Nu har Kamerun gjort 1-0 i mål och 2-0 i hörnor i andra.
Såhär höll Hansson på under typ hela matchen. ZzzZzZZZZzzz.

Ca min 75. Oleg Salenko gör 5-1 och sitt femte mål i matchen. Bo Hansson mycket exalterad, återigen något som VM-krönika-fans redan känner till. Han följer upp med att babbla VM-målskyttsstatistik i ett par minuter.

Ca min 79. ”Det slår inte ens gnistor om Milla längre i Kamerun.
Avd. att Kamerun har gått ner sig fullständigt i matchen.

Ca min 85. Bänken zoomas in under 2-3 sek. Ingen kommentar om färgen på de som sitter där. Istället kommer en kort sammanfattning om Kameruns inre stridigheter där de tre målvakterna och Milla + delar av landets politiska ledning varit involverade.

Matchen slutar och inget citat om en mörk avbytarbänk har noterats. Matchen kan alltså avfärdas från diskussionen, med förbehållet att studiosnacket i halvtid inte kunde tittas igenom.
Citera
2015-12-09, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Hur skriver du? Sjukt jobbigt att läsa i varje fall. De matcher som inte sändes av SVT kommenterades väl ändå inte av Arne (right?), så de kan man ju lika gärna skippa.

sorry ser sjalv ja skriver fel ibland, nar ja oppna trade trodde jag de skulle finnas 100 klipp till citatet sa ja fastna har du kollat igenom ryssland nu ?
Citera
2015-12-09, 14:50
Medlem
Citat:

Det går inte att bevisa att det aldrig sagts. Däremot kan man väl säga som så att Flashback snart gjort så stora efterforskningar att det bör betraktas som en myt.
Citera
2015-12-09, 14:51
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Om det är i den matchen lär citatet aldrig återfinnas då TV3 sände den matchen och den finns inte i mediearkivet.

Varför finns den inte det? Alla kanalers sändningar ska finnas tillgängliga i arkivet. Har du letat igenom ordentligt?
Citera
2015-12-09, 14:56
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Det kan inte vara så att det är mot något annat lag än Kamerun det sägs ?
Typ "det ser mörkt ut på Nigerias avbytarbänk"
Därifrån kan det ha blivit fel på vägen så alla tror sig ha hört Kamerun.
Citera
2015-12-09, 14:58
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
arne referera ju kam-swe och ryss-kam var nu bo h sa da borde de vara arne igen i bra-kam och vi ar nu hundra pa inget sagts innan sa de maste vara den matchen

Det var Bo Hansson som kommenterade Sverige - Kamerun. Brasilien - Kamerun sändes på TV3 så där har inte Arne Hegerfors varit inne och kommenterat.
Citera
2015-12-09, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Det var Bo Hansson som kommenterade Sverige - Kamerun. Brasilien - Kamerun sändes på TV3 så där har inte Arne Hegerfors varit inne och kommenterat.

Du sa ju du lyssna nu pa ryss-kam och de var bo h. jag bara gissar da jag ej kan hitta vem som refera bras-kam men da de var i sveas grupp tror jag sannolikheten ar storre att den gick pa svt och de var arne
Citera
2015-12-09, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann

Det var arne som kommenterade svea kamerun
Citera
2015-12-09, 15:05
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Det kan inte vara så att det är mot något annat lag än Kamerun det sägs ?
Typ "det ser mörkt ut på Nigerias avbytarbänk"
Därifrån kan det ha blivit fel på vägen så alla tror sig ha hört Kamerun.

Vill att man kollar colombia, t.ex den här matchen och sekvensen https://www.youtube.com/watch?v=VQEqBlTt-Lg#t=34min48s

runt 77 minuten nånting då colombia får en straff emot sig i 1-0 underläge. 14 juni 1990 i svt.
Citera
2015-12-09, 15:06
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Du sa ju du lyssna nu pa ryss-kam och de var bo h. jag bara gissar da jag ej kan hitta vem som refera bras-kam men da de var i sveas grupp tror jag sannolikheten ar storre att den gick pa svt och de var arne

Citat:
Det var arne som kommenterade svea kamerun

Citat:
det e ju bara kolal youtube direkt sa hor du de e arne

Seriöst, du skitar ner tråden oerhört med dina kassa inlägg. Kan du inte försöka läsa igenom åtminstone ett par sidor innan du kommer med dina teorier som är tagna rätt ifrån luften. Använd google, använd SMDB, gå igenom de olika sammanfattningarna av tråden. Allt det du skriver har redan avfärdats flera gånger om. Dessutom går dina inlägg knappt att läsa. Det var Bo Hansson som kommenterade Sverige - Kamerun.
Senast redigerad av lindemann 2015-12-09 kl. 15:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in