2015-12-03, 22:18
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Ni får ju tänka på att jag åkte dit med inställningen att myten var sann. Jag VILLE ju hitta klippet och lägga upp det nånstans. Så blev det ju inte och nu är jag sjukt tveksam men sugen på att se mer och bocka av fler matcher från listan.

Hur går vi vidare utöver kam-eng 90 som måste slutföras?
Tror ändå man får fokusera på kameruns matcher i VM 90 och 94 samt möjligen Sportnytt om respektive match. Tror inte alls på Nigeria.

1994:
Swe-kam 94, 2-2 = avfärdad
Bra-kam 94, 4-0 = tänkbar!
Rus-kam 94 6-1 = tänkbar!

1990:
Arg-kam 90 0-1 = tveksam pga seger?
Rum-kam 90 1-2 = tveksam pga seger?
Sovjet-kam 90 4-0 = tänkbar?
Åttondel col -kam 90 = tveksam!
Kvart eng-kam 90 = snart avfärdad? Ser inte bra ut för den men chansen finns!

Årskrönika VM 90 = avfärdad
Årskrönika VM 94 = avfärdad
Vägen till bronset av TV3 = tänkbar?

Om du kollar klart England-Kamerun och inte hittar citatet så kan jag ta på mig att titta igenom Ryssland-Kamerun. Jag har också tillgång till KB's audiovisuella arkiv. Kan göra det i början på nästa vecka.
Citera
2015-12-03, 22:22
Medlem
Glorkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Om du kollar klart England-Kamerun och inte hittar citatet så kan jag ta på mig att titta igenom Ryssland-Kamerun. Jag har också tillgång till KB's audiovisuella arkiv. Kan göra det i början på nästa vecka.

Strålande!
Den matchen borde ju bjuda på gott om tillfällen med deppande bänk med tanke på antalet mål.
Jag tänkte försöka klämma in resten av eng-kam så snart som möjligt.
Citera
2015-12-03, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Fast nu har ju tråden utvecklats till att bli en duell mellan de som påstår att citatet är sant vs falskt.
Ingen i denna tråd har kunnat bevisa med konkret fakta att Arne faktiskt sade citatet.

Med andra ord är "duellen" över sedan länge...
Citera
2015-12-03, 22:34
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Ingen i denna tråd har kunnat bevisa med konkret fakta att Arne faktiskt sade citatet.

Det handlar om vilja & möjlighet till att kolla på matcher. Ingenting annat.

Allt blir så mycket enklare om vi överlåter bevisbördan på de som är tvärsäkra. Den som är bergsäker på England -90 får vaska fram sekvensen för att motbevisa den som är tvärsäker på någon annan match.

Nu blir allt så diffust liksom, "Har någon sagt det någon gång eller inte" ger så brett utrymme för ren spekulation.
Citera
2015-12-03, 22:35
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Citat:

Då så, då vet vi. Mod kan låsa tråden.
Eller ska vi kanske invänta att folk faktiskt har tittat igenom de aktuella matcherna? Näe, varför det?
Citera
2015-12-03, 22:38
Medlem
Citat:

HELA matchen England-Kamerun måste ses.

Om det skulle visa sig att Arne inte säger citatet under matchen så är detta faktiskt något kvällstidningarna får börja gräva i.
Arne har ju då talat osanning om ett klassiskt citat.

Men innan den debatten så måste England-Kamerun-matchens alla minuter ses.
Citera
2015-12-03, 22:40
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaSparetklenod
HELA matchen England-Kamerun måste ses.

Om det skulle visa sig att Arne inte säger citatet under matchen så är detta faktiskt något kvällstidningarna får börja gräva i.
Arne har ju då talat osanning om ett klassiskt citat.

Men innan den debatten så måste England-Kamerun-matchens alla minuter ses.

Osanning och osanning. Arne har ju själv gått ut och sagt att han aldrig minns sina referat och inte mindes detta personligen utan att någon annan "kom på" det här citatet. Arne Hegerfors är lika mycket som oss ett offer för en massillusion.
Citera
2015-12-03, 22:44
Medlem
Stivali har en god poäng och jag funderade på samma sak tidigare. Vi måste få fram någon form av definition på vad som ska bevisas. Räcker det med att England - Kamerun kontrolleras eller flyttas citatet till VM 94? Är det Arne som sagt det eller var det kanske Bosse? Var det verkligen VM eller var det kanske en träningsmatch? Etc. Redan i tråden har vi sett förklaringar såsom "det var kanske en annan match" och "jag minns inte riktigt vem som kommenterade".
Citera
2015-12-03, 22:45
Medlem
Jag tycker att Flashbangpodden ska ta upp det här ämnet och jag har därför skapat ett inlägg i tråden (FB) Nu kör vi: FlashBang, en pod om Flashback och dess användare. Hjälp till! . Jag hade gärna sett att flashback spinner vidare på detta innan gammelmedia hakar på. Fast först måste förstås Glorkas se klart England-Kamerun.
Citera
2015-12-03, 22:45
Medlem
Durcherrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Strålande!
Den matchen borde ju bjuda på gott om tillfällen med deppande bänk med tanke på antalet mål.
Jag tänkte försöka klämma in resten av eng-kam så snart som möjligt.

Du är medveten om att Bosse Hansson kommenterade både Kamerun-Ryssland och Kamerun-Brasilien?
Citera
2015-12-03, 22:56
Medlem
ArneIIIs avatar
1. Det måste vara Arne som kommenterar.

2. Det måste vara en match där Kamerun spelar.
Citera
2015-12-03, 22:57
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Du är medveten om att Bosse Hansson kommenterade både Kamerun-Ryssland och Kamerun-Brasilien?

Det är vi helt på det klara med. Men vi vill gå till botten med det där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in