2015-12-09, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horungarnaanfaller
Kan inte Arne kommenterat i radion under kamerun-brasilien ?

Fast hela grejen med kommentaren var ju att det påstås ha visats en bild på avbytarbänken samtidigt som han sa det. Utan bild blir det inte vidare roligt.
Citera
2015-12-09, 08:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Kan inte Arne kommenterat i radion under kamerun-brasilien ?

Arne Hegerfors har aldrig kommenterat i radion
Citera
2015-12-09, 08:05
Medlem
Schweppes99s avatar
Detta är fan det sjukaste ever. Så många inklusive mig har en minnesbild av en så specifik händelse som aldrig ägt rum.. Aliens?

om inte, hur fan har det gått till?
Citera
2015-12-09, 08:08
Medlem
AnotherStrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schweppes99
Detta är fan det sjukaste ever. Så många inklusive mig har en minnesbild av en så specifik händelse som aldrig ägt rum..
Kan som sagt ha varit Bo Hansson som sa det i matchen Ryssland-Kamerun. Nån som drar till KB och kollar den snart?
Citera
2015-12-09, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schweppes99
Detta är fan det sjukaste ever. Så många inklusive mig har en minnesbild av en så specifik händelse som aldrig ägt rum.. Aliens?

om inte, hur fan har det gått till?

Någon sitter hemma och kommer på kommentaren. Denna någon skickar in den till Anrell. Anrell presenterar grodan i Aftonbladet samt i böcker.

Så gott som alla idrottsintresserade i Sverige läser och får berättelsen berättad för sig. Sedan så börjar de olika minnesbilderna att blandas.

Nu finns det ju fortfarande en liten chans att det sagts men de flesta berättelser kring citatet är uppenbarligen myter.

Återpostar listan:
-----------------------------------------

Avklarade matchreferat:
Sverige - Kamerun, VM 1994, 2 sett - Myt!
England - Kamerun, VM 1990, 2 sett - Myt!
(anv: Careless, Glorkas)

Avklarat övrigt:
SVT Fotbolls-VM 1994, krönika - Myt!
(anv: AnotherStranger)
Fotbollstabbar med Arne, DVD 1 & 2 - Myt!

Ej sett:
Kamerun - Ryssland 1-6, VM 1994
Kamerun - Sovjet 0-4, VM 1990
Kamerun - Brasilien 0-3, VM 1994 (gick troligtvis på TV3)
Kamerun - Argentina 1-0, VM 1990
Kamerun - Rumänien 2-1, VM 1990
Kamerun - Columbia 2-1, VM 1990
Senast redigerad av avec 2015-12-09 kl. 08:47.
Citera
2015-12-09, 08:17
Medlem
cyberkalles avatar
Men hur det nu än var med Hegerfors citats äkthet eller inte så såg det jävligt mörkt ut på Kameruns bänk.
Citera
2015-12-09, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Men hur det nu än var med Hegerfors citats äkthet eller inte så såg det jävligt mörkt ut på Kameruns bänk.

haha hur kan man hitta brasilien kamerun ? maste ju fan vara den
Citera
2015-12-09, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Någon sitter hemma och kommer på kommentaren. Denna någon skickar in den till Anrell. Anrell presenterar grodan i Aftonbladet samt i böcker.

Så gott som alla idrottsintresserade i Sverige läser och får berättelsen berättad för sig. Sedan så börjar de olika minnesbilderna att blandas.

Nu finns det ju fortfarande en liten chans att det sagts men de flesta berättelser kring citatet är uppenbarligen myter.

Återpostar listan:
-----------------------------------------

Avklarade matchreferat:
Sverige - Kamerun, VM 1994, 2 sett - Myt!
England - Kamerun, VM 1990, 2 sett - Myt!

Avklarat övrigt:
SVT Fotbolls-VM 1994, krönika - Myt!
Fotbollstabbar med Arne, DVD 1 & 2 - Myt!

Ej sett:
Kamerun - Ryssland 1-6, VM 1994
Kamerun - Sovjet 0-4, VM 1990
Kamerun - Brasilien 0-3, VM 1994 (gick troligtvis på TV3)
Kamerun - Argentina 1-0, VM 1990
Kamerun - Rumänien 2-1, VM 1990
Kamerun - Columbia 2-1, VM 1990

om bara var 2 st sett den Sverige - Kamerun, ska jag kolla den pa you tube nu har fan inget battre for mig skriver nar e klar igen
Citera
2015-12-09, 08:30
Medlem
Citat:
om bara var 2 st sett den Sverige - Kamerun, ska jag kolla den pa you tube nu har fan inget battre for mig skriver nar e klar igen

Säg gärna till om du hittar andra citat som påminner om myten.
Citera
2015-12-09, 08:51
Medlem
Corwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Har verkligen ett starkt minne ifrån att jag hörde det i DVDn, men vet ej när eller var.

Ja, det låter ju verkligen jättestarkt hörrö.
Citera
2015-12-09, 09:07
Medlem
AnotherStrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Careless
KB är öppet längre på onsdagar så jag går dit på eftermiddagen för att titta genom Kamerun-Ryssland som folk nämnt lite här och där även om det verkar som att det var Bosse Hansson som kommenterade.
I eftermiddag kan vi alltså ha svaret!
Citera
2015-12-09, 10:20
Medlem
Klar med sverige kamerun nu och den ar det inte kanns verkligen men ju minnen kommer tillbaka nar man ser matchen i denna match var det ju aldrig heller nanting som direkt sag tungt ut for Kamerun var ju en jamn match sverige lirade ju daligt med brolin starta som anfallare och hade 1 skott pa mal.

Ryssland kanns ju saklart somm ett starkt alternativ men matchen mot brasilien var val javligt jamn om jag inte minns fel och kamerun fick massa domslut emot sig sa tror mycket pa den.

Att det skett ar jag fan helt hundra pa

Men ar ni verkligen sakra pa var tv3 som sande? har svart att tro det mojligtvis tv 4 men tv 3 kan inte varit manga som hade i svenska hem 1994

Men nastan alla som minns det ar sakra pa det var 1994 och arne sa borde ju da vara ryssland kamerun om nu det inte var arne som refera brasiliien kamerun vilket jag inte hittat nanstans sakert heller.

Att det ar latt blanda det citatet fran gruppspelet 1994 tror jag ar valdigt enkel forklaring till varfor det sa svart att hitta da alla tankt det var nog mot sverige. Jag vantade aven pa bilden over deras avbytarbank men den kom aldrig under hela matchen mot sverige
Senast redigerad av horungarnaanfaller 2015-12-09 kl. 10:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in