2015-12-08, 17:12
Medlem
Skranks avatar
Att aldrig Arne Hegefors själv ifrågasatt citatet. Jag vet att han själv hävdat att han sällan minns sina referat vilket är förståeligt men "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk" är ju ett citat som måste präglat hela hans karriär? Räknar till minst 3 intervjuer på YouTube där han får frågan om citatet. Privat måste han ju fått frågor om det minst tusen gånger. Varenda gång hans karriär summeras dyker citatet upp i diverse tidningsartiklar.

Att han aldrig stannat upp och tänkt att "vänta lite nu, jag har själv aldrig ens sett detta referat trots att alla ständigt frågar efter det" När dessa "best of Arne Hegefors" filmer spelades in med tabbar osv, tänkte han aldrig själv att det vore kanske roligt att ta med citatet jag är mest känd för?

Eller så har han själv också tvivlat på äktheten men tänkt att, skit samma, det är en rolig grej?
Citera
2015-12-08, 17:16
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mnomad
Men var det verkligen Arne som sade det. När jag läser citatet så är det inte Arnes röst jag hör i mitt inre utan Bosse Gentzels. Jag vet att Gentzel har kommenterat vm-matcher men har ingen aning om vilka.

Sluta gripa efter halmstrån! Citatet är en myt och har varken yttrats av Arne eller Gentzel. Det är bara till att acceptera det.
Citera
2015-12-08, 17:16
Medlem
Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzback
Det här är ungefär som "Bapelsin"-klippet, hur många påstår inte att de hört de som barn på radio?

Fast det finns på youtube
Citera
2015-12-08, 17:31
Medlem
Herr Kisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Sluta gripa efter halmstrån! Citatet är en myt och har varken yttrats av Arne eller Gentzel. Det är bara till att acceptera det.
Men det lär ju utredas ordentligt först innan det kan avfärdas, inte sant?

Låter som att du försöker tysta ner folket, är det nåt som du döljer? Har du information som du inte vill ska läcka ut?
Citera
2015-12-08, 18:02
Moderator
Humbugs avatar
Jag ser att citatet redigerats bort från .wikiquote, förmodligen av någon i denna tråd. Kan vi verkligen dra slutsatsen att det inte inträffade under VM 1990?
Senast redigerad av Humbug 2015-12-08 kl. 18:07.
Citera
2015-12-08, 18:20
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Jag ser att citatet redigerats bort från .wikiquote, förmodligen av någon i denna tråd. Kan vi verkligen dra slutsatsen att det inte inträffade under VM 1990?

Ett kommentatorsfält en Stig-Olof Åsbäcken jobbar skift i, har kommenterat varje förslag på match med ett "nej", "inte Bosse" eller "kollat den matchen redan" osv. Årets hedersflashbackare?
Citera
2015-12-08, 18:27
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Fast det finns på youtube
Det är en nyinspelad/hopklippt reklamversion. Dvs. ingen verklig lyssnare.

Det har aldrig hänt på riktigt. Skillnaden är att Elfving alltid hävdad att det aldrig hänt. Till skillnad från Arne som till och med har en påhittad dramaturgi kring sina påhittade citat.
Citera
2015-12-08, 18:29
Medlem
Aftonbladet publicerade ju en artikel om den här tråden igår och att döma av inläggen i kommentarsfältet, så verkar de flesta som skrivit "minnas" att det var under någon av Kameruns matcher VM-94 som den berömda frasen yttrades och då av Bo Hansson och inte Arne Hegerfors. Total förvirring, eller börjar folk som vill att det skall vara sant gripa efter halmstrån?
Citera
2015-12-08, 18:31
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Kiss
Men det lär ju utredas ordentligt först innan det kan avfärdas, inte sant?

Låter som att du försöker tysta ner folket, är det nåt som du döljer? Har du information som du inte vill ska läcka ut?

Nej, men visst är det lustigt att folk minns så tydligt hur de hört citatet och var de satt och med vilka de satt samtidigt minns de inte vilket år det var eller vilken match det var. VM går vart fjärde år om man minns ett citat så väl så kan man iallafall komma ihåg vilket mästerskap det var.

Att det finns så många olika svar på när citatet sades tyder ju på att det bara är ett fabricerat minne och att citatet helt enkelt är en myt.
Citera
2015-12-08, 18:39
Medlem
Carelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Different
Aftonbladet publicerade ju en artikel om den här tråden igår och att döma av inläggen i kommentarsfältet, så verkar de flesta som skrivit "minnas" att det var under någon av Kameruns matcher VM-94 som den berömda frasen yttrades och då av Bo Hansson och inte Arne Hegerfors. Total förvirring, eller börjar folk som vill att det skall vara sant gripa efter halmstrån?
Jag tänkte gå förbi KB imorse men veterinärbesöket tog längre tid än förväntat. KB är öppet längre på onsdagar så jag går dit på eftermiddagen för att titta genom Kamerun-Ryssland som folk nämnt lite här och där även om det verkar som att det var Bosse Hansson som kommenterade.

Skriver även ned det direkta citatet om att det såg mörkt ut för England i halvleksstudion mellan England-Kamerun som jag anmärkte igår i tråden.
Citera
2015-12-08, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Careless
Jag tänkte gå förbi KB imorse men veterinärbesöket tog längre tid än förväntat. KB är öppet längre på onsdagar så jag går dit på eftermiddagen för att titta genom Kamerun-Ryssland som folk nämnt lite här och där även om det verkar som att det var Bosse Hansson som kommenterade.

Skriver även ned det direkta citatet om att det såg mörkt ut för England i halvleksstudion mellan England-Kamerun som jag anmärkte igår i tråden.

Kamerun-Ryssland eller Sportnytt/Sportspegeln i anslutning till nån av matcherna är nog citatets sista hopp.. Synd att frågan inte ställdes till Hegerfors om de själv gjorde kommenteringen till inslag i Sportnytt om de kortades. Så skedde ju ofta på hemmaplan vid den tiden.
Citera
2015-12-08, 18:59
Medlem
exceptionals avatar
Jag avvaktar fortfarande KRAFTFULLT på en video. Hur ska jag göra för att vara mer kraftfull?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in