2015-12-08, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orillion
Jag antar att du vill vara lustig, men: för många avgör antagningen en väldigt stor del av folks liv. Det har effekter dels på de kommande åren (ska man plugga eller söka jobb?) och det kommer i vissa fall påverka individers möjligheter och ekonomi för resten av livet.

Kunde inte lagt fram de bättre själv 😊
Citera
2015-12-08, 16:21
Medlem
Revoles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronoliv
Kom h*n in på första försöket? Vet du om de skilde sig högt mellan de antagnas intagningspoäng? Det står ju inte i statistik vad den högt antagne hade i poäng 🤔

Första försöket tror jag att det var, det andra vet jag inget om. Jag tror i alla fall att det går vägen för dig, gör något kul ikväll så går tiden snabbare.

Och välkommen till MedFak!
Citera
2015-12-08, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revole
Första försöket tror jag att det var, det andra vet jag inget om. Jag tror i alla fall att det går vägen för dig, gör något kul ikväll så går tiden snabbare.

Och välkommen till MedFak!

Tack till dig och alla andra som är så oerhört positivt! Håller tummarna för alla sökande att vi kommer in!

Hehe tack så mycket hehe (om jag kommer in då så att säga &#128517
Citera
2015-12-08, 19:49
Medlem
DeFrummeris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isvard
Juristprogrammet med Uppsala som 1:a hands val. Har 1.45 på HP som var gränsen förra året. Så lite nervig är man allt.

Hej! Jag är i samma sits som du.
Söker också Jur. i Uppsala och ligger precis på förra årets betygsgräns för första antagningen men söker med gymnasiebetyg. Har du också sett att det är drygt 400 fler som sökt i första hand i
år än till VT 2015? Så sjukt nervöst.... Hoppas vi ses till våren!
Citera
2015-12-08, 20:49
Medlem
Isvards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeFrummeri
Hej! Jag är i samma sits som du.
Söker också Jur. i Uppsala och ligger precis på förra årets betygsgräns för första antagningen men söker med gymnasiebetyg. Har du också sett att det är drygt 400 fler som sökt i första hand i
år än till VT 2015? Så sjukt nervöst....
Hoppas vi ses till våren!

Det är 50 färre iår? 994 första hands. Förra året var det typ 1050.
Citera
2015-12-08, 20:52
Medlem
Isvards avatar
Citat:
Det är 50 färre iår? 994 första hands. Förra året var det typ 1050.

Det är också typ 100 mindre sökande till linjen totalt och totalt ca 300-400 mindre som söker juristprogrammet hos de tre lärosätena. Vart får du dina siffor ifrån? Detta är från UHR.
Citera
2015-12-08, 20:58
Medlem
DeFrummeris avatar
Citat:
Det är också typ 100 mindre sökande till linjen totalt och totalt ca 300-400 mindre som söker juristprogrammet hos de tre lärosätena. Vart får du dina siffor ifrån? Detta är från UHR.

Jag har verkligen ingen aning om vad tusan jag gjorde för fel när jag kollade förut. Du har såklart helt rätt och jag drar en lättnadens suck. Tack för att du uppmärksammade mig på detta!
Citera
2015-12-08, 21:00
Medlem
Isvards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeFrummeri
Jag har verkligen ingen aning om vad tusan jag gjorde för fel när jag kollade förut. Du har såklart helt rätt och jag drar en lättnadens suck. Tack för att du uppmärksammade mig på detta!

Jävlar vad du skrämde mig, egentligen spelar det ingen roll eftersom allt som betyder något är vilka som söker. Men det känns på något sätt lite lugnande att det är färre sökande. Du gav mig nästan en hjärtattack haha!
Citera
2015-12-08, 21:04
Medlem
DeFrummeris avatar
Citat:
Jävlar vad du skrämde mig, egentligen spelar det ingen roll eftersom allt som betyder något är vilka som söker. Men det känns på något sätt lite lugnande att det är färre sökande. Du gav mig nästan en hjärtattack haha!

Sorry, sorry, sotty. Om det är någon tröst så skrämde jag mig själv minst lika mycket.
Citera
2015-12-08, 22:23
Medlem
Hejsan jag har sökt till sjuksköterskeutbildningen i Kristianstad med 0.8 på högskoleprovet. Snittet förra våren låg på 0.8. Hur stor chans är det att jag kommer in?
Citera
2015-12-08, 22:53
Medlem
RomanesEuntDomuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grimfandangon
Hejsan jag har sökt till sjuksköterskeutbildningen i Kristianstad med 0.8 på högskoleprovet. Snittet förra våren låg på 0.8. Hur stor chans är det att jag kommer in?
Inte snittet, den lägsta antagningspoängen (i urval 1). Jag skulle nog inte räkna med att bli antagen i urval 1 eftersom det är fler sökande VT2016 jämfört med VT2015 (både förstahandssökande och totalt antal) och det talar för en viss höjning. Det blir mer intressant att se hur du ligger till efter urval 2.
Citera
2015-12-08, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RomanesEuntDomus
Inte snittet, den lägsta antagningspoängen (i urval 1). Jag skulle nog inte räkna med att bli antagen i urval 1 eftersom det är fler sökande VT2016 jämfört med VT2015 (både förstahandssökande och totalt antal) och det talar för en viss höjning. Det blir mer intressant att se hur du ligger till efter urval 2.

hur stor chans tror du att jag har att komma in efter urval 2 då? För jag har ingen aning om hur många platser det finns tillgängliga i programmet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in