2015-12-09, 09:15
Medlem
Jessica.Amins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grimfandangon
hur stor chans tror du att jag har att komma in efter urval 2 då? För jag har ingen aning om hur många platser det finns tillgängliga i programmet

De e fler o fler iranier, syrianer osv. me högre IQ som konkurerar ut er på de där utbildningarna nuförtiden, så ja skulle inte räkna me o komma in 2015 på 0.8, vi lever i en globaliserad värld o sverige har blivit så mycke rikare intelektuellt o kulturellt en i de gamla skit tråkiga o gråa mellanmjölks sverige. 0.8 på högskole provet e ingenting, kan du inte börja städa mitt trapphus?
Citera
2015-12-09, 09:58
Medlem
Tror antagningsresultaten ligger uppe nu på antagning.se. De gör det för mig i alla fall.
Citera
2015-12-09, 10:09
Medlem
Yes, nu blir det skriva kandidatuppsats i Nationalekonomi till våren
Citera
2015-12-09, 10:20
Medlem
fettjamenvissts avatar
Har sökt ett program som kräver en del akademiska förkunskapskrav för att bli behörig, det har jag. Blev andra reserv i kvoten "akademiskt meritvärde" eller vad den heter.. Det står dock att noll kom in på den kvoten. Någon som förstår?
Citera
2015-12-09, 10:23
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettjamenvisst
Har sökt ett program som kräver en del akademiska förkunskapskrav för att bli behörig, det har jag. Blev andra reserv i kvoten "akademiskt meritvärde" eller vad den heter.. Det står dock att noll kom in på den kvoten. Någon som förstår?

Ingen blev antagen i den kvoten, och en person som sökt på samma merit som dig ligger före som reserv?
Citera
2015-12-09, 10:28
Medlem
Fråga om ordningen:

Förstahandsval - Reserv
Andrahandsval - Reserv
Tredjehandsval - Antagen

Samtliga ligger på 30 HP.

Om jag tackar ja till mitt förstahandsval och mitt tredjehandsval (nekar mitt andrahandsval), men efter urval 2 fortfarande står som reserv på mitt förstahandsval, kommer jag fortfarande vara antagen till mitt tredjehandsval och kunna börja den utbildningen utan några problem?
Citera
2015-12-09, 10:40
Medlem
Blev antagen till KI:s läkarprogram. Såg dock på deras hemsida att de bara har 156 platser men på statistik.uhr.se står det att de tagit emot 200+ elever. Varför har de tagit in fler än vad de har platser? Är det något jag behöver oroa mig för?
Citera
2015-12-09, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjockaPer
Blev antagen till KI:s läkarprogram. Såg dock på deras hemsida att de bara har 156 platser men på statistik.uhr.se står det att de tagit emot 200+ elever. Varför har de tagit in fler än vad de har platser? Är det något jag behöver oroa mig för?

Det är så många som söker bara för att se om de kommer in att de tillämpar överintag. Detta är bara vad jag tror, om det är sant eller inte vet jag ej.
Citera
2015-12-09, 10:46
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjockaPer

Är säkert ett överintag, det är ganska vanligt på lite mer krävande utbildningar då avhoppen brukar vara ganska höga under första läsåret.
Citera
2015-12-09, 10:50
Medlem
jag kom på 13e plats som reserv i kristianstad och det är 47 antagna i den urvalsgruppen. Hur stor chans är det att jag kommer in i sjuksköterskeutbildningen? Det finns cirka 100 platser.
Citera
2015-12-09, 10:54
Medlem
Jag kom in på ssk Norrköping 😄😄😄😄 världens lyckligaste här bort!
Citera
2015-12-09, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronoliv
Jag kom in på ssk Norrköping 😄😄😄😄 världens lyckligaste här bort!

Gratulerar! verkligen kul att få höra Jag har dock kommit in i mitt andraval Karlskrona ssk men jag vill helst helst komma in i Kristianstad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in