Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Självklart behöver de sina dieselmotorer. Men nu framhåller du ju hur bra den japanska ubåten är jämfört med den svenska, du påpekar gång på gång att A26 måste snorkla och då kan det ju vara på plats att tala om att japanerna också måste snorkla.
Ja, Japanerna måste även de snorkla då de har Diesel-elektriska ubåtar, dvs själva funktionsprincipen för den typen av ubåtar.
Det Japan har gjort är ett ersätta sitt AIP med effektivare batterier.
Citat:
Åh fan! Men berätta då vilken kostnadsbesparande åtgärd som gjorde att Dreamlinerns batterier började brinna och hur man undviker det i de japanska ubåtarna. Är de japanska ubåtsbatterierna dyrare per kWh än Dreamlinerns batterier? Ange med siffror och länkar om du tänker svara.
Varför ska jag ange med siffror?
Du kan inte jämföra batterierna på en 787, som då främst ska användas i nödlägen ( båda motorerna nere), med batterierna på en ubåt.
Man har nu åtgärdat batterierna på 787, exakt hur får du fråga Boeing om.
Man har nu över 200 st i drift och de enda som har problem verkar vara Norwegian, men det beror inte på flygplanen utan på bolaget ( ett av de sämsta lågprisbolag du kan välja).
Citat:
Du sitter ju bara och gissar, det är inte så intressant. Ange räckvidd i km för de båda framdrivningsalternativen eller intag u-läge och iakttag radiotystnad.
Varför skulle jag ange siffror om detta?
En modern ubåt kan ha radiosamband även om den befinner sig i U-läge.
Citat:
Nä jag sa ju att Tp 62 har större laddning. Allah är stor men Tp 62 har större laddning. Ingen källa=ingen trovärdighet, gäller både dig och mig.
Så en 200 kg lättare torped har en större laddning. Vad tror du är tyngst i en torped räknat på volym ( sprängämnet eller bränslet eller elektroniken).
Citat:
Du glömmer väl inte det där med kängurufolkets intresse för Virginiaklassen? Jag väntar fortfarande på bevis.
Och där jag har svarat på samma fråga ett antal gånger.