2015-11-21, 12:10
  #2377
Medlem
Dreamstates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaleidoskopet
Har någon en förklaring till detta?

Hur "liten" var dosen exakt?
Antagligen så rökte du inte tillräckligt mycket, men du skrev inte exakt mängd så går inte att säga säkert.

Citat:
Ursprungligen postat av Kaleidoskopet
Snorta inte dmt förresten, det bränner som in i helvete.

Vet inte ens varför du försökte. Verkar mer som slöseri av DMT än något annat.
Citera
2015-11-22, 01:25
  #2378
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamstate
Vet inte ens varför du försökte. Verkar mer som slöseri av DMT än något annat.
Läste på bl.a. erowid att det skulle gå, läste även tripprapporter om dmt som snortats och det verkade funka. Dock måste det tydligen vara saltform och inte fribas, som det antagligen är jag har.
Citera
2015-11-23, 17:37
  #2379
Medlem
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Ni som röker Changa genom bong, använder ni vatten eller inte? Har testat utan vatten då jag läste nånstans att man inte skulle ha det men röken från Changat är ju jävligt stark för halsen tycker jag.

Någon som kan svara?
Citera
2015-11-23, 18:54
  #2380
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Någon som kan svara?


Elda mer försiktigt på changat, så fort det börjar glöda så ta bort elden och dra djupa långsamma bloss.

Man vill hålla temperaturen så låg som möjligt så dm´t inte förbränns utan vaporiseras.
Citera
2015-11-23, 21:25
  #2381
Medlem
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitchniggaz
Elda mer försiktigt på changat, så fort det börjar glöda så ta bort elden och dra djupa långsamma bloss.

Man vill hålla temperaturen så låg som möjligt så dm´t inte förbränns utan vaporiseras.

Ja då hela den grejen kan jag, använder inte ens en vanlig tändare. Rökt det några gånger ändå. Men tycker ändå att röken är så jävla stark. Kanske är pga de örter som det är blandat med för när jag har rökt rena kristaller har det inte varit så starkt för halsen.

Men förstör det att ha vatten i?
Citera
2015-11-23, 21:56
  #2382
Medlem
bongloards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Men förstör det att ha vatten i?

Ja du får betydligt svagare effekt med vatten i bongen.

Rök ur en gravitybong istället

Ta en 14mm's verkstadshylsa och tryck ner ett nät i hylsan. Skär bort botten av en 2L petflaska, kasta ner flaskan i en hink och fyll upp med vatten tills det är ~5cm kvar till toppen av flaskan. Packa koppen med changa och elda bara så att du får eld på ytan av materialet. Dra upp flaskan så långsamt som möjligt utan att röken lyckas ta sig ur koppen. Två liters flaskorna är svår att fylla om du inte ska ta en väldigt stor hit Changa. Då kan du bara göra två hinkar och ha en polare som förbereder den andra hitten.

Enligt mig den bästa sortens hylsa.
https://shop.grene.com/pics/watermarked/1/1806/100x75x1806-0133140_h.jpg.pagespeed.ic.guOISYz1HV.jpg

Varför är gravitybong bättre? Jo för det som är värst med en vanlig bong är att man andas in lite rök hela tiden vilket irriterar hals och lungor mycket mer än om man tar ett snabbt och djupt andetag och blåser ut allt inom 3sekunder. Röken blir dessutom ganska sval eftersom att röken får vara stilla i flaskan ett tag innan man hinner ta hitten.

Har ni inte rökt hink förut så öva lite innan ni kör med Changa. Det är lätt hänt som nybörjare att tabba sig lite och det kan bli ett ganska dyrt misstag om det är Changa som flyger upp ur koppen.

Lycka till!
Citera
2015-11-23, 23:35
  #2383
Medlem
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongloard
Ja du får betydligt svagare effekt med vatten i bongen.

Rök ur en gravitybong istället

Ta en 14mm's verkstadshylsa och tryck ner ett nät i hylsan. Skär bort botten av en 2L petflaska, kasta ner flaskan i en hink och fyll upp med vatten tills det är ~5cm kvar till toppen av flaskan. Packa koppen med changa och elda bara så att du får eld på ytan av materialet. Dra upp flaskan så långsamt som möjligt utan att röken lyckas ta sig ur koppen. Två liters flaskorna är svår att fylla om du inte ska ta en väldigt stor hit Changa. Då kan du bara göra två hinkar och ha en polare som förbereder den andra hitten.

Enligt mig den bästa sortens hylsa.
https://shop.grene.com/pics/watermarked/1/1806/100x75x1806-0133140_h.jpg.pagespeed.ic.guOISYz1HV.jpg

Varför är gravitybong bättre? Jo för det som är värst med en vanlig bong är att man andas in lite rök hela tiden vilket irriterar hals och lungor mycket mer än om man tar ett snabbt och djupt andetag och blåser ut allt inom 3sekunder. Röken blir dessutom ganska sval eftersom att röken får vara stilla i flaskan ett tag innan man hinner ta hitten.

Har ni inte rökt hink förut så öva lite innan ni kör med Changa. Det är lätt hänt som nybörjare att tabba sig lite och det kan bli ett ganska dyrt misstag om det är Changa som flyger upp ur koppen.

Lycka till!

Okej! Testat cannabis i en sådan gravitybong du beskriver för längesen men jag pallar nog inte bygga ihop en :P Får kämpa på i pipan eller bongen det har gått bra tidigare så Tack för svar!
Citera
2015-11-24, 22:15
  #2384
Medlem
forfoxsakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w0lf0wnz0
Ayahuasca (Alltså DMT) kan ge mer än vad LSD och svamp kan.

Ja, fick också det intrycket den enda gång jag kokat ayahuasca/pseudohasca. Men tror dosen var för låg. Fick det från Läderlasse, så...

Oavsett intensitet var det en av mina mest helande och spirituella psykedeliska upplevelser via mediciner.
Citera
2015-11-25, 21:48
  #2385
Medlem
Väntar på 0.4g vit dmt från darknet, har dock ingen crackpipe för att röka det. Fungerar det att använda en glödlampa eller har ni några tips på enklast sätt att gå till väga för att röka det?
__________________
Senast redigerad av dondada 2015-11-25 kl. 22:06.
Citera
2015-11-25, 22:05
  #2386
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dondada
Väntar på 0.4g vit dmt från darknet, har dock ingen crackpipe för att röka det. Fungerar det att använda en glödlampa eller har ni några tips på enklast sätt att gå till väga för att röka det?

Bör väl funka i en vaporizer, annars? Tänkte själv testa det till helgen iaf. Har tidigare rökt changa i vaporizer, men då tyckte jag att det liksom tog för lång tid att få i sig det, så jag tappade koncentrationen och "drev iväg" för tidigt. Så där funkar bong bättre.
Citera
2015-11-25, 22:07
  #2387
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LivinginthePast
Bör väl funka i en vaporizer, annars? Tänkte själv testa det till helgen iaf. Har tidigare rökt changa i vaporizer, men då tyckte jag att det liksom tog för lång tid att få i sig det, så jag tappade koncentrationen och "drev iväg" för tidigt. Så där funkar bong bättre.

Har tyvärr ingen tillgänglig, men önskar dig all lycka inför helgen!

Vet du/någon om det går det att röka vitt DMT i joint eller är det bara ayahuasca som går att ha i en joint?

Har förresten aldrig testat något psykedeliskt innan, bara rökt massa cannabis. Tänkte därför kolla med er om ni tycker att jag borde testa 0.2g direkt och sen 0.2g någon timme senare eller om det ens är värt att dela upp det i 0.1 per gång?
__________________
Senast redigerad av dondada 2015-11-25 kl. 22:12.
Citera
2015-11-25, 22:20
  #2388
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dondada
Har tyvärr ingen tillgänglig, men önskar dig all lycka inför helgen!

Vet du/någon om det går det att röka vitt DMT i joint eller är det bara ayahuasca som går att ha i en joint?

Har förresten aldrig testat något psykedeliskt innan, bara rökt massa cannabis. Tänkte därför kolla med er om ni tycker att jag borde testa 0.2g direkt och sen 0.2g någon timme senare eller om det ens är värt att dela upp det i 0.1 per gång?

Haha, inte 0.2 g kristaller direkt, för bövelen! Den changa jag kört tidigare är 33%-ig, och 100 mg av det ger mig en fullkomligt hisnande upplevelse - alltså 0,033 g. Så mycket mindre än så - testa 0,02 först, snarare!
Och ja - det ska gå fint att blanda med tobak eller weed i en spliff. Inte det mest ekonomiska eller väl lämpade sättet att få i sig det, dock! Det är nämligen bråttom att få i sig DMT:n.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in