Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Okej har nu kört 2 sessioner ikväll och jag måste tyvärr säga att jag inte är så imponerad. Första gången jag körde så gjorde jag lite småfel men fick ändå effekter. Men däremot andra gången så visste jag ju exakt hur jag skulle göra men fick ändå inte den här upplevelsen som jag läst så mycket om och som jag fått så många gånger på speciellt svamp men absolut på andra preparat också.
Jag laddade ca 50 mg båda gångerna, första blev inte som det riktigt skulle vara så fick inte i mig allt. Andra gången däremot så värmde jag länge för att försäkra mig om att jag fick med allt, fick 2 stora hittar och ja jag fick effekt men samma här, inte riktigt den där upplevelsen jag läst om.
Jag väntade säkert en och halv timme mellan gångerna. Gjorde exakt som jag läst om här och på andra ställen, höll inne röken länge och allt det där. Fick DMT:t verkligen i mitten av stålullen andra gången också. Hade lågan just under.
Kan dock säga att det var grymt jävla coolt när man kände effekterna komma på 2 sekunder på andra blosset! Kände hur hela kroppen gick från "normal" till att vara trippad på så kort tid. Det var jävligt häftigt såklart och första gången var det lite skrämmande på ett sånt där psykedeliskt sätt. Fick både OEV(mest utav den varan) och CEV men inte så mycket som jag fått på annat. På syra och svamp brukar allt bara va en enda smet vare sig jag har öppna eller stängda ögon. Sen att det var över på så kort tid, typ 5 min så kände jag inte så mycket längre, 10-15 min så såg jag nog inga mer mönster, var heller inte en så stor höjdare. Hade jag hamnat där jag brukar hamna på andra preparat så hade det förmodligen varit en annan sak.
Frågan är då vad detta kan bero på? Har kvar ca 50 mg som jag kommer inta i veckan nån gång kanske eller nästa helg. Beroende på vad jag känner för.
Håll flaskan snett. Lågan direkt under bränner ofta upp en del. Håll flaskan i 45 graders vinkel ungefär, och så tändaren en bit ifrån, så att lågan liksom dras mot flasköppningen, men knappt nuddar stålullen över huvud taget. Mina senaste pipor har jag haft upprätt. Ju renare DMT desto lägre förbränningspunkt (svårt i och för sig att veta renhetsgraden om man inte framställt och tvättat det själv, plantfetter och liknande spelar roll...) Du kan även lirka ut en liten tråd som sticker ut ur bollen som du eldar emot. Se till att flarran är tät, och att bollen inte är supertjock.
Du är definitivt på väg dock! När du kände av det ordentligt på ett bloss . . . det är en försmak av vad som kommer när du hittar din personliga teknikl. Det tar ett tag att få in tekniken. Samma med andningstekniken hur länge du behöver hålla innen varje bloss och så vidare. De två första är oftast de viktigaste.
Ett till råd, skaffa mer DMT och fortsätt experimentera!