2013-05-04, 22:26
  #1777
Medlem
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CamCameo
Det är sådana jag brukar använda.


Gött! Hur länge måste man vänta mellan tripparna? Sen när jag eldade så började det komma rök utanför flaskan där jag värmde även fast jag hade hela ullen där i. Kan det bara va flaskan som blir varm?

Edit: Kom på att jag hade lite DMT på undersidan av ullen, så det var det som rök. Då vet jag hur jag inte ska göra till nästa gång.
__________________
Senast redigerad av Illuzionz 2013-05-04 kl. 22:35.
Citera
2013-05-05, 00:50
  #1778
Medlem
Illuzionzs avatar
Okej har nu kört 2 sessioner ikväll och jag måste tyvärr säga att jag inte är så imponerad. Första gången jag körde så gjorde jag lite småfel men fick ändå effekter. Men däremot andra gången så visste jag ju exakt hur jag skulle göra men fick ändå inte den här upplevelsen som jag läst så mycket om och som jag fått så många gånger på speciellt svamp men absolut på andra preparat också.

Jag laddade ca 50 mg båda gångerna, första blev inte som det riktigt skulle vara så fick inte i mig allt. Andra gången däremot så värmde jag länge för att försäkra mig om att jag fick med allt, fick 2 stora hittar och ja jag fick effekt men samma här, inte riktigt den där upplevelsen jag läst om.

Jag väntade säkert en och halv timme mellan gångerna. Gjorde exakt som jag läst om här och på andra ställen, höll inne röken länge och allt det där. Fick DMT:t verkligen i mitten av stålullen andra gången också. Hade lågan just under.
Kan dock säga att det var grymt jävla coolt när man kände effekterna komma på 2 sekunder på andra blosset! Kände hur hela kroppen gick från "normal" till att vara trippad på så kort tid. Det var jävligt häftigt såklart och första gången var det lite skrämmande på ett sånt där psykedeliskt sätt. Fick både OEV(mest utav den varan) och CEV men inte så mycket som jag fått på annat. På syra och svamp brukar allt bara va en enda smet vare sig jag har öppna eller stängda ögon. Sen att det var över på så kort tid, typ 5 min så kände jag inte så mycket längre, 10-15 min så såg jag nog inga mer mönster, var heller inte en så stor höjdare. Hade jag hamnat där jag brukar hamna på andra preparat så hade det förmodligen varit en annan sak.

Frågan är då vad detta kan bero på? Har kvar ca 50 mg som jag kommer inta i veckan nån gång kanske eller nästa helg. Beroende på vad jag känner för.
Citera
2013-05-05, 20:55
  #1779
Medlem
CamCameos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Okej har nu kört 2 sessioner ikväll och jag måste tyvärr säga att jag inte är så imponerad. Första gången jag körde så gjorde jag lite småfel men fick ändå effekter. Men däremot andra gången så visste jag ju exakt hur jag skulle göra men fick ändå inte den här upplevelsen som jag läst så mycket om och som jag fått så många gånger på speciellt svamp men absolut på andra preparat också.

Jag laddade ca 50 mg båda gångerna, första blev inte som det riktigt skulle vara så fick inte i mig allt. Andra gången däremot så värmde jag länge för att försäkra mig om att jag fick med allt, fick 2 stora hittar och ja jag fick effekt men samma här, inte riktigt den där upplevelsen jag läst om.

Jag väntade säkert en och halv timme mellan gångerna. Gjorde exakt som jag läst om här och på andra ställen, höll inne röken länge och allt det där. Fick DMT:t verkligen i mitten av stålullen andra gången också. Hade lågan just under.
Kan dock säga att det var grymt jävla coolt när man kände effekterna komma på 2 sekunder på andra blosset! Kände hur hela kroppen gick från "normal" till att vara trippad på så kort tid. Det var jävligt häftigt såklart och första gången var det lite skrämmande på ett sånt där psykedeliskt sätt. Fick både OEV(mest utav den varan) och CEV men inte så mycket som jag fått på annat. På syra och svamp brukar allt bara va en enda smet vare sig jag har öppna eller stängda ögon. Sen att det var över på så kort tid, typ 5 min så kände jag inte så mycket längre, 10-15 min så såg jag nog inga mer mönster, var heller inte en så stor höjdare. Hade jag hamnat där jag brukar hamna på andra preparat så hade det förmodligen varit en annan sak.

Frågan är då vad detta kan bero på? Har kvar ca 50 mg som jag kommer inta i veckan nån gång kanske eller nästa helg. Beroende på vad jag känner för.


Håll flaskan snett. Lågan direkt under bränner ofta upp en del. Håll flaskan i 45 graders vinkel ungefär, och så tändaren en bit ifrån, så att lågan liksom dras mot flasköppningen, men knappt nuddar stålullen över huvud taget. Mina senaste pipor har jag haft upprätt. Ju renare DMT desto lägre förbränningspunkt (svårt i och för sig att veta renhetsgraden om man inte framställt och tvättat det själv, plantfetter och liknande spelar roll...) Du kan även lirka ut en liten tråd som sticker ut ur bollen som du eldar emot. Se till att flarran är tät, och att bollen inte är supertjock.
Du är definitivt på väg dock! När du kände av det ordentligt på ett bloss . . . det är en försmak av vad som kommer när du hittar din personliga teknikl. Det tar ett tag att få in tekniken. Samma med andningstekniken hur länge du behöver hålla innen varje bloss och så vidare. De två första är oftast de viktigaste.

Ett till råd, skaffa mer DMT och fortsätt experimentera!
__________________
Senast redigerad av CamCameo 2013-05-05 kl. 20:59.
Citera
2013-05-05, 21:48
  #1780
Medlem
dunderdasens avatar
Hur länge ska röken egentligen hållas inne? Känns som att det mesta borde tas upp rätt snabbt, så är lite fundersam om man verkligen måste hålla inne så länge som vissa säger!
Citera
2013-05-05, 22:04
  #1781
Medlem
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CamCameo
Håll flaskan snett. Lågan direkt under bränner ofta upp en del. Håll flaskan i 45 graders vinkel ungefär, och så tändaren en bit ifrån, så att lågan liksom dras mot flasköppningen, men knappt nuddar stålullen över huvud taget. Mina senaste pipor har jag haft upprätt. Ju renare DMT desto lägre förbränningspunkt (svårt i och för sig att veta renhetsgraden om man inte framställt och tvättat det själv, plantfetter och liknande spelar roll...) Du kan även lirka ut en liten tråd som sticker ut ur bollen som du eldar emot. Se till att flarran är tät, och att bollen inte är supertjock.
Du är definitivt på väg dock! När du kände av det ordentligt på ett bloss . . . det är en försmak av vad som kommer när du hittar din personliga teknikl. Det tar ett tag att få in tekniken. Samma med andningstekniken hur länge du behöver hålla innen varje bloss och så vidare. De två första är oftast de viktigaste.

Ett till råd, skaffa mer DMT och fortsätt experimentera!

Jaha okej, alltså ska flaskan som va på sidan av lågan litegrann? Över lågan blir det ju såklart varmast...skulle det gå att "rosta" flaskhalsen som man gör med en cigg när man ska mecka? För ciggen blir ju som förångad när man gör det...

Edit: Och ska man suga samtidigt som man eldar eller? Tycker det verkar enklare att förånga allt eller det mesta först sen dra en jävla hit!
__________________
Senast redigerad av Illuzionz 2013-05-05 kl. 22:34.
Citera
2013-05-05, 22:15
  #1782
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunderdasen
Hur länge ska röken egentligen hållas inne? Känns som att det mesta borde tas upp rätt snabbt, så är lite fundersam om man verkligen måste hålla inne så länge som vissa säger!
Man behöver inte hålla röken inne tills man spricker. Försök att ta flera bloss istället.
Citera
2013-05-05, 22:48
  #1783
Medlem
CamCameos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mhrb
Man behöver inte hålla röken inne tills man spricker. Försök att ta flera bloss istället.

Givetvis inte tills man spricker, men det är ju viktigt att hålla den inne ett tag. Inga cigbloss direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Jaha okej, alltså ska flaskan som va på sidan av lågan litegrann? Över lågan blir det ju såklart varmast...skulle det gå att "rosta" flaskhalsen som man gör med en cigg när man ska mecka? För ciggen blir ju som förångad när man gör det...

Edit: Och ska man suga samtidigt som man eldar eller? Tycker det verkar enklare att förånga allt eller det mesta först sen dra en jävla hit!

Du kommer inte kunna samla upp det på samma sätt, det som förångas vid uppvärmning kondenserar inuti stålullen, resten samlas upp av glaset. Håll flaskan på sned, lågan bredvid flaskhalsen en bit under, en bit ifrån och sug medans du eldar. Testa lite innan utan en dos i. Lågan kommer dras mot flaskhalsen när du suger in. Balansera det så att elden är en bit ifrån och knapt nuddar stålullen.
__________________
Senast redigerad av CamCameo 2013-05-05 kl. 22:52.
Citera
2013-05-05, 23:11
  #1784
Medlem
VoodooThingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Okej har nu kört 2 sessioner ikväll och jag måste tyvärr säga att jag inte är så imponerad. Första gången jag körde så gjorde jag lite småfel men fick ändå effekter. Men däremot andra gången så visste jag ju exakt hur jag skulle göra men fick ändå inte den här upplevelsen som jag läst så mycket om och som jag fått så många gånger på speciellt svamp men absolut på andra preparat också.

Jag laddade ca 50 mg båda gångerna, första blev inte som det riktigt skulle vara så fick inte i mig allt. Andra gången däremot så värmde jag länge för att försäkra mig om att jag fick med allt, fick 2 stora hittar och ja jag fick effekt men samma här, inte riktigt den där upplevelsen jag läst om.

Jag väntade säkert en och halv timme mellan gångerna. Gjorde exakt som jag läst om här och på andra ställen, höll inne röken länge och allt det där. Fick DMT:t verkligen i mitten av stålullen andra gången också. Hade lågan just under.
Kan dock säga att det var grymt jävla coolt när man kände effekterna komma på 2 sekunder på andra blosset! Kände hur hela kroppen gick från "normal" till att vara trippad på så kort tid. Det var jävligt häftigt såklart och första gången var det lite skrämmande på ett sånt där psykedeliskt sätt. Fick både OEV(mest utav den varan) och CEV men inte så mycket som jag fått på annat. På syra och svamp brukar allt bara va en enda smet vare sig jag har öppna eller stängda ögon. Sen att det var över på så kort tid, typ 5 min så kände jag inte så mycket längre, 10-15 min så såg jag nog inga mer mönster, var heller inte en så stor höjdare. Hade jag hamnat där jag brukar hamna på andra preparat så hade det förmodligen varit en annan sak.

Frågan är då vad detta kan bero på? Har kvar ca 50 mg som jag kommer inta i veckan nån gång kanske eller nästa helg. Beroende på vad jag känner för.

Om du inte får breakthrough så röker du helt enkelt för lite (testa 70 mg) eller håller inne röken för kort tid. Dammit, take the third hit!
Citera
2013-05-05, 23:39
  #1785
Medlem
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoodooThings
Om du inte får breakthrough så röker du helt enkelt för lite (testa 70 mg) eller håller inne röken för kort tid. Dammit, take the third hit!

Handlar nog om att det blev lite fel.
Citera
2013-05-06, 01:59
  #1786
Medlem
Room531s avatar
Kan börja med att säga att de gånger jag haft tillgång till DMT så har jag varit för återhållsam för att våga ge mig på "rätt" doser. Jag tror jag har varit ganska nära att skjutas iväg vid något tillfälle men har mest bara experimenterat med små mängder av nyfikenhet. Har förvisso haft väldigt intressanta upplevelser redan där... Funderar på att införskaffa lite DMT snart dock och köra på. Men det var inte det jag ville komma till...

Jag undrar, främst när det kommer till er som har haft genombrott, om några av er praktiserar vakendrömmande? Vet att folk verkar se lite olika på vad som klassas som ett riktigt genombrott, men det är inte poängen här riktigt. Till och med jag som inte har slungats loss borde kunna testa detta för att se vad som händer.

Jag vet att Terence Mckenna påstått, att om man väl har haft upplevelsen någon gång, så ska man kunna få den igen genom att röka från dmt-pipan/verktyget inne i drömmen? Skulle gärna höra en verifiering av det här påståendet av någon som provat.

Det var länge sedan jag aktivt höll på med vakendrömmande, får fortfarande någon spontan klardröm ibland i och för sig, men kan definitivt tänka mig att börja experimentera med det här igen. Fast den här gången med som främsta mål och fokus att röka DMT.

Han nämnde inget om "lucid dreaming" i det sammanhanget, utan menade att det kunde ske som en spontan grej genom sina vanliga, omedvetet styrda drömmar. Så det kan ju skilja sig lite... Men det är trots allt fortfarande drömmar det handlar om, så om det verkligen går att vara med om detta genom sina vanliga drömmar - borde det verkligen vara något värt att undersöka.

Ingen här med erfarenhet?
Citera
2013-05-06, 12:31
  #1787
Medlem
korvmackan100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Jag vet att Terence Mckenna påstått, att om man väl har haft upplevelsen någon gång, så ska man kunna få den igen genom att röka från dmt-pipan/verktyget inne i drömmen? Skulle gärna höra en verifiering av det här påståendet av någon som provat.
Häromdagen hade jag massa drömmar, i en utav dom kommer jag ihåg att jag rökte dmt. Jag såg massa komplexa figurer men det jag kommer ihåg mest va en fraktal som va blå och väldigt coolt formad. Tyvär kommer jag inte ihåg så mycket av mina drömmar då jag inte tränat på att komma ihåg dem på länge. Det va inte exakt som "the real deal" tror inte det var samma slags bodyload som jag får när jag röker. Sen har ju inte jag rökt så värst mycket heller..
Citera
2013-05-06, 14:02
  #1788
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz

Väldigt trist läsning, alltså din upplevelse.

Nu slog det mig, du borde prova att boosta med rosenrot/artic root för en ganska massiv boost(MAOi).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in