2015-11-04, 22:59
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Jag håller på giffarna det jag ville säga framgick väl ganska tydligt, att det är inte säkert att det är massa talanger i ett ungdomslag för att de är framgångsrika.
Jag tränar ett ungdomslag så ja jag älskar nog ungdomsfotboll betydligt mer än dig och är mer engagerad där...

Så du tränar ett ungdomslag (det gör jag med, kul ) och måste därav vara mer engagerad än mig? Eller menar du att du är mer engagerad i ditt fotbollslag än vad jag är i ditt fotbollslag? Där har du isåfall rätt!
Jo, jag gillar ungdomsfotboll för det finns jävligt många som vill visa sitt rätta jag där och ta det där sista klivet upp. Men lägg ner mätningen vem som är mest pro-ungdomar, blir löjligt.
Citera
2015-11-04, 23:26
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Så du tränar ett ungdomslag (det gör jag med, kul ) och måste därav vara mer engagerad än mig? Eller menar du att du är mer engagerad i ditt fotbollslag än vad jag är i ditt fotbollslag? Där har du isåfall rätt!
Jo, jag gillar ungdomsfotboll för det finns jävligt många som vill visa sitt rätta jag där och ta det där sista klivet upp. Men lägg ner mätningen vem som är mest pro-ungdomar, blir löjligt.
Du som började dra slutsatser vad jag gillar och hejar på, jag spådde vidare på det temat...
Men kul att du också är engagerad i ungdomsfotbollen vi behöver så många som möjligt som är engagerade om vi ska utveckla våra talanger. Och kunniga givetvis.
Citera
2015-11-04, 23:54
Medlem
csts avatar
Citat:
Vi hade Karlström, Bergström, Jawo och Moon med som är A-lagsspelare. Men vettefan om de är över 21 och orkar inte kolla.
Jawo är väl 21,5?
Citera
2015-11-06, 00:10
Medlem
Så är de allsvenska priserna utdelade? Vad säger ni om dessa?

Årets allsvenska försvarare
Andreas Johansson, IFK Norrköping

Årets allsvenska anfallare
Emir Kujovic, IFK Norrköping

Årets allsvenska tränare
Janne Andersson, IFK Norrköping

Allsvenskans stora pris/Allsvenskans mest värdefulle spelare
Henok Goitom, AIK

Årets röst (tilldelas den spelare eller ledare som gjort avtryck i media och vågat stå för sina åsikter):
Kennedy Bakircioglü, Hammarby

Fansens Favorit
Nils-Eric Johansson, AIK
Citera
2015-11-06, 00:26
Medlem
SkrXcs avatar
Vad har Kennedy sagt och sedan vågat stå för?

Antar att det är något om bengaler. Känns som ett solklart kriterium... Inget minne av Mr K dock.
Citera
2015-11-06, 11:38
Medlem
hazard simpsons avatar
Årets mål av Åff: Simon skrabb. Resten av säsongen kan dra åt helvete. Men superettan låter coolare än allsvenskan.
Citera
2015-11-06, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Årets mål av Åff: Simon skrabb. Resten av säsongen kan dra åt helvete. Men superettan låter coolare än allsvenskan.
Så kände jag också när vi spelade i superettan, och det är fan bättre att vara ett topplag i en lägre division än ett stryk lag i en högre, det ger en bara ångest...
Citera
2015-11-06, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Så är de allsvenska priserna utdelade? Vad säger ni om dessa?

Årets allsvenska försvarare
Andreas Johansson, IFK Norrköping

Årets allsvenska anfallare
Emir Kujovic, IFK Norrköping

Årets allsvenska tränare
Janne Andersson, IFK Norrköping

Allsvenskans stora pris/Allsvenskans mest värdefulle spelare
Henok Goitom, AIK

Årets röst (tilldelas den spelare eller ledare som gjort avtryck i media och vågat stå för sina åsikter):
Kennedy Bakircioglü, Hammarby

Fansens Favorit
Nils-Eric Johansson, AIK
Du glömde Kung Alvbåge!
Citera
2015-11-06, 20:01
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Du glömde Kung Alvbåge!
Borde inte årets filmning finnas? Den vinner ju Pekings lagkapten direkt.
Citera
2015-11-06, 21:54
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Så kände jag också när vi spelade i superettan, och det är fan bättre att vara ett topplag i en lägre division än ett stryk lag i en högre, det ger en bara ångest...
Det där köper jag fan aldrig. Hellre botten i Allsvensken än att vara i toppen i Superettan.
Citera
2015-11-06, 22:14
Medlem
svulles avatar
Citat:
men för oss som gillar ungdomsfotboll så är det jävligt kul att våra (DIF's) ungdomar går jävligt bra.

Sen är ju U21-serien ett skämt generellt. AIK blir ju jämt och ständigt slaktade i U21 eftersom man tycks ta det hela som ett skämt. Istället för att lufta bänk så slänger man in provspelare från "samarbetsklubbar" och 15-åringar varför utfallet blir tennissiffror.

U21 borde regleras bättre då det skulle vara ett utmärkt verktyg. Nu blir hela serien skev eftersom det är en sådan ruljans på spelare och kvaliteten varierar kraftigt. Nu tycker jag visserligen Dif gör helt rätt i att ge bänkspelare speltid (ungdomsspelarna har ju sina lag redan). AIK tramsar bara runt. Vi måste ha haft 200 olika spelare i innevarande års upplaga. Sicket spektakel.
Citera
2015-11-06, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Det där köper jag fan aldrig. Hellre botten i Allsvensken än att vara i toppen i Superettan.
Nu gick det bra för oss och klart man ville upp, menade mer att tankarna gick så att det var roligare att faktiskt se laget vinna i superettan än om vi skulle gått upp, åkt på stryk konstant och åkt ur direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in