2015-09-25, 17:31
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadwolfzor
Jag som MFFare har faktiskt funderat över ett scenario som eventuellt kan inträffa i sista omgången. Ponera att MFF inte har något att spela för och Norrköping vinner guldet vid seger. Om vi nu har möjlighet att se till så inget jävla Pytt serveras på Kamratgården så hade det varit underbart om vi "rastade reserverna" i den matchen. Vi har ju också en viktig match i CL några dagar senare. Så länge IFK Tjongvitt missar guldet så är jag nöjd.. No offense..

Vad är det för trams. Sådant sysslar inte proffs med. Om inte MFF vinner så hoppas jag på AIK eller Änglarna för jag tror inte Peking räcker till i Europaspel. MFF har ju i två år varit i CL-gruppspel så jag hoppas årets vinnare åtminstone tar sig till EL-slutspel.

Det är ju nästan tradition att mästarna tappar 3-5 spelare ur a-truppen så det blir tufft.
Citera
2015-09-25, 17:36
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadwolfzor
Jag som MFFare har faktiskt funderat över ett scenario som eventuellt kan inträffa i sista omgången. Ponera att MFF inte har något att spela för och Norrköping vinner guldet vid seger. Om vi nu har möjlighet att se till så inget jävla Pytt serveras på Kamratgården så hade det varit underbart om vi "rastade reserverna" i den matchen. Vi har ju också en viktig match i CL några dagar senare. Så länge IFK Tjongvitt missar guldet så är jag nöjd.. No offense..

Som det deltagarlaget ni är så förstår jag att du resonerar så. Helt normalt.
Antar att du inte var med 2004.
Citera
2015-09-25, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Enda chansen att slippa se tjongvitt ta guld är om AIK vinner mot dem samt vinner sina övriga matcher, eller om norrköping vinner alla sina samtidigt som AIK tar minst en poäng mot tjongvitt. Känns tyvärr inte troligt. Får helt enkelt hoppas att hela deras trupp åker på ett svårt virus...
Kallar du Blåvitt för "tjongvitt" i år har du inte sett dom spela!
Citera
2015-09-25, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Defensivista
Mästartakter? De grisar och brottas runt på planen och får samtidigt grov jävla hjälp från domaren med en gratisstraff på övertid. Göteborg imponerar verkligen inte på mig rent spelmässigt. Peking har ett eget, fartfyllt och passningsorienterat spel medan Göteborg skickar långt på legodanskar. Alla neutrala med ett fungerande hjärta bör hålla på Peking i guldracet.
Såklart! Peking har ju bara egna produkter i startelvan.... Hmmm nja en av det bättre är ju en Blåvitt produkt (Bäckrot).
Citera
2015-09-25, 17:45
Medlem
bagarn29s avatar
Om någon är intresserad så är Åge gäst hos Skavlan SvT 1 kl. 21:00.
Citera
2015-09-25, 17:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om någon är intresserad så är Åge gäst hos Skavlan SvT 1 kl. 21:00.

Skit att man bojkottar Skavlan, hade gärna sett en avslappnad intervju med Hareide.
Citera
2015-09-25, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Skit att man bojkottar Skavlan, hade gärna sett en avslappnad intervju med Hareide.

Trams, sätt på kanalen och kolla på skiten bara.
Citera
2015-09-25, 18:07
Medlem
Bigbadwolfzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord

Jag var på plats i regnet 2004. Vi tackar för att ni slog HBK, men tyvärr kan jag ändå inte unna er guldet.

Varför så många moralpoliser? Götet är ändå vår enda riktiga konkurrent i Sverige. Allt grus vi kan slänga i Götets maskin är väl ändå positivt? Varför ska vi gå för fullt när vi i mitt scenario ändå inte har något att spela för? Givetvis hoppas jag på att vi slåss om guldet, så vi slipper det teoretiska scenariot.
Citera
2015-09-25, 18:13
Medlem
Bigbadwolfzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Kallar du Blåvitt för "tjongvitt" i år har du inte sett dom spela!

Jo jag har sett er spela. Tjongvitt var kanske lite fel, låter IFK Lottoborg bättre? Känns som ni har haft en jävla massa lotto i år. Tänker nu på gårdagens match samt HIF borta för att nämna några..
Citera
2015-09-25, 18:22
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke

Jag gör som du i vanliga fall men idag ska jag göra ett undantag. Man kan ju hoppas på att han är den första gästen.
Citera
2015-09-25, 18:25
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord

Att komma tvåa/inte vinna är ju dock riktigt riktigt stort i MFF.
Citera
2015-09-25, 18:28
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Inget sånt skit i MFF. Vi spelar för att vinna oavsett vem av våra konkurrenter vi råkar hjälpa på vägen och om vi nu ska nå Europaplats behöver vi ta varje poäng vi kan i de återstående matcherna. Om laget ställer ut skorna på planen och ännu en gång visar upp pissusel inställning kommer det att irritera mig precis lika mycket som när man gjort det mot Falkenberg, Åtvidaberg, Örebro osv. Jag föredrar att blåvitt äter pyttipanna på behörigt avstånd framför ett firande Peking på vår hemmaplan.

Klart vi ska!

Ett övrigt problem är om Norrköpingssupportrarna försöker storma planen. Det skulle vara katastrof eftersom vi ska spela Champions League på det gräset och det är nog inte smart att reta upp Uefa en gång till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in