2015-11-04, 20:43
Medlem
sheldor4599s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Jag gillar ditt sätt att måla upp överklassen som något simpelt så att till och med du platsar där. Bra försök.
Vad är det som är så himla komplicerat med överklassen till skillnad från säg arbetar- eller medelklass? Varför skulle de/den vara lättare att definiera?
Citera
2015-11-04, 20:48
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Gunilla Persson är absolut inte överklass.

Kan du berätta vad du ville visa med bilden på dig själv?

1) Hon är ganska typisk för över-klassen.

2) Du frågade hur det syns på mig, du får titta på bilden och dra dina egna slutsatser. Det finns inte 1,2,3 saker som visar att någon är över-klass.
Citera
2015-11-04, 20:49
Medlem
Citat:
Var det där ett väluppfostrat sätt att uttrycka sig?

Nej, men återigen så är det här internet, vilket skiljer sig från verkligheten. Även om du inte förstår skillnaden så är det en stor skillnad.

I verkligheten, om vi diskuterat detta på krogen eller i fikarummet så hade jag såklart varken sagt att jag var överklass eller uttryckt mig som jag gjorde, och det hade inte du heller.

Men det här är inte det fysiska livet, det här är internet, ett anonymt ställe där vi kan skriva vad fan vi vill.

Jag vet att du inte förstår skillnaden mellan den fysiska världen och internet, men försök iaf.
Citera
2015-11-04, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Hon är ganska typisk för över-klassen.

2) Du frågade hur det syns på mig, du får titta på bilden och dra dina egna slutsatser. Det finns inte 1,2,3 saker som visar att någon är över-klass.

Men du säger att det syns på hur glad man är, varför inte skicka bilden oredigerad då?
Citera
2015-11-04, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheldor4599
Vad är det som är så himla komplicerat med överklassen till skillnad från säg arbetar- eller medelklass? Varför skulle de/den vara lättare att definiera?

Det är inte alls komplicerat.
Citera
2015-11-04, 20:55
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Men du säger att det syns på hur glad man är, varför inte skicka bilden oredigerad då?

1) Jag säger att över-klass människor är gladare och trevligare. Det betyder inte att alla som är glada och trevliga är över-klass.

2) Därför att det gör ingen skillnad. Om jag hade haft ryggen mot kameran hade du fortfarande kunnat se att jag är över-klass.
Citera
2015-11-04, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Nej, men återigen så är det här internet, vilket skiljer sig från verkligheten. Även om du inte förstår skillnaden så är det en stor skillnad.

I verkligheten, om vi diskuterat detta på krogen eller i fikarummet så hade jag såklart varken sagt att jag var överklass eller uttryckt mig som jag gjorde, och det hade inte du heller.

Men det här är inte det fysiska livet, det här är internet, ett anonymt ställe där vi kan skriva vad fan vi vill.

Jag vet att du inte förstår skillnaden mellan den fysiska världen och internet, men försök iaf.

Är inte det som sker på internet verkligt? Ok...
Citera
2015-11-04, 20:56
Medlem
Citat:
1) Jag säger att över-klass människor är gladare och trevligare. Det betyder inte att alla som är glada och trevliga är över-klass.

2) Därför att det gör ingen skillnad. Om jag hade haft ryggen mot kameran hade du fortfarande kunnat se att jag är över-klass.

Hur ser man om en ryggtavla är överklass? Är ryggen gladare?
Citera
2015-11-04, 21:02
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Hur ser man om en ryggtavla är överklass? Är ryggen gladare?

Jag har redan förklarat det det är en massa omedvetna signaler som folk känner av.
Citera
2015-11-04, 21:03
Medlem
Citat:
Är inte det som sker på internet verkligt? Ok...

Som sagt, öva på din läsförståelse. Det kommer att göra dig gott i livet.

Det är stora skillnader mellan den fysiska världen och internet. Den här diskussionen sker anonymt, vilket gör att folk, inklusive du själv, skriver och gör saker som man aldrig hade sagt/gjort i den fysiska världen.

Du verkar ärligt talat efterbliven eller så försöker du medvetet missuppfatta precis allting som skrivs.
Citera
2015-11-04, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Som sagt, öva på din läsförståelse. Det kommer att göra dig gott i livet.

Det är stora skillnader mellan den fysiska världen och internet. Den här diskussionen sker anonymt, vilket gör att folk, inklusive du själv, skriver och gör saker som man aldrig hade sagt/gjort i den fysiska världen.

Du verkar ärligt talat efterbliven eller så försöker du medvetet missuppfatta precis allting som skrivs.

Du skrev, "detta är internet, vilket skiljer sig från verkligheten". Du kanske ska bli bättre på att uttrycka dig?
Citera
2015-11-04, 21:07
Medlem
Citat:
Jag har redan förklarat det det är en massa omedvetna signaler som folk känner av.

Vad för signaler skulle en ryggtavla sända ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in