1) Här är en treat för en som vill vara som på TV,
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/09/09/article-2415711-1BB4680F000005DC-97_634x502.jpg ni kan ha en middag med era vänner och klä upp er i bal-kläder, frack för män, balklänning för kvinnorna, först träffas man och pratar, sen äter man de olika rätterna (minst 3), och sen dansar man. Så går det till på en överklass bal ni kan ju också testa det. Det är minst 5 timmar. Standard är kanske 7 timmar. Sen kan ni ju sätta upp det på ert instagram konto eller nåt.
Jag har aldrig varit på bal själv för att jag har vägrat. Jag ser fram emot att följa eran progress.
2)
Meanwhile i verkligheten,
Citat:
the Earl and Countess of Carnarvon admitted their estate needed £11.75million repairs, including £1.8million of urgent work on the main house.
Ravaged by damp and rot, at least 50 rooms were uninhabitable and stone turrets were in disrepair.
ni kan se att slottet där de filmar Downton Abbey behöver reparationer för
160 miljoner kronor, varav
25 miljoner kronor i omedelbara reparationer. Ni kan också se att
50 rum behöver total-renoveras.
3)
Här kan ni se att det skulle gå på 50 miljoner om året att leva som i TV serien,
Citat:
Behöver du skära lite i de fasta kostnaderna?
Flytta inte in i godset från tv-serien "Downton Abbey".
Det skulle kosta dig 53 miljoner kronor – om året.
Citat:
4,5 miljoner kronor i månaden skulle det kosta att driva ett gods i "Downton Abbey"-klass i dag.
Bara tjänstefolkets löner går loss på fyra miljoner kronor årligen, skriver The Telegraph. Netvouchers.co.uk har gjort en genomgång av kostnader som el, vatten, gas och försäkringar.
Hisnande siffror
Underhållet av godset beräknas uppgå till 18 miljoner kronor, städningen till 11 miljoner.
tänk på att det här är UK där
allt är mycket billigare än i Sverige speciellt tjänster. Ni får lägga på minst 30% för vad det skulle kosta i Sverige typ
65 miljoner/år. Så hur många människor tror ni lever som på TV?
Exakt 0.