Citat:
Ursprungligen postat av
Brewingmob
Berätta, hur ser man om någon är överklass? Hur syns det på dig?
Överklassen har generellt (googla vad generellt betyder eftersom du inte verkar förstå innebörden) en aura runt sig som gör att man kan spotta dem. De har självförtroende, är trevliga, artiga och vältaliga. Klädesmässigt ser de ut hur som helst, alltifrån väldigt välklädda till väldigt nedklädda, precis som gemene man. Skillnaden är väl att de vet hur man klär upp sig och kan alla klädkoderna och hur man ska följa dem. När Svensson ska klä upp sig blir det en två nummer för stor svart kostym, en billig slips och översta knappen i skjortan uppknäppt tillsammans med slipsen som inte dras ända upp o.s.v.
Men det är som sagt auran de har som är det främsta kännetecknet. Väluppfostrade. Självsäkerheten, att de inte har någonting att bevisa för någon och bara kan slappna av och vara sig själva.