Babs, ett råd, om du nu ska försöka låtsas vara överklass så får du här några goda råd.
Det finns några grundelement du måste ha högsta nivå på för att ens komma in i diskussionen om att vara överklass.
Kläder, allt ska vara köpt av bra material, det ska vara välklätt, säsongsbaserat, sitta bra, väl genomtänkt, rent, välstruket, putsat, helt, passande smycken och accessoarer, gärna extra påklätt osv osv
Inredning, gärna i äldre stil, enhetligt, gediget, rejält, välstädat, genomtänkt, väl planerade och generösa samlingsplatser som stort matsalsbord och mer svslappnad hörna med soffor och fåtöljer, stora kandelabrar (generellt mycket inventarier med levande ljus), kultur som böcker eller musikinstrument (ett piano eller bibliotek) osv osv
Servis, en eller flera kompletta högkvalitativa (gärna äldre) serviser om minst 16 delar av varje så man kan ha större bjudningar med enhetlig dukning, så mycket i silver som möjligt som är superputsat,
Yrke/samhällsinsats/kultur, ett respekterat yrke, alternativt om du har stor förmögenhet gör synliga samhällsinsatser såsom volontär eller föreningsinsatser, alternativt ägna dig åt poesi, musik eller konst på hög erkänd nivå.
Uppförande, kunna allt om vett och etikett, bra hållning, vänligt sätt och bemötande, hjälpsam, lugn, laglydig, föregå med gott exempel, välfriserad, välmående hy (välansade naglar, ansiktshår m.m.) ståtlig gångstil osv osv
Har du allt detta kan du komma undan med din avsaknad av gods, förmögenhet, adlig släkt m.m.