Citat:
Ursprungligen postat av
JackBlack
Angående debatten i Studio Ett. Stefan Jonsson måste vara den mest intellektuellt ohederliga professorn jag någonsin lyssnat på.
Förutom det anklagar han Tino Sanandaji för att vara ideologisk när det är han själv som är det. Sen diskuterar han "bör" istället för hur det "är".
Stefan Jonsson verkar vara professor i ras-studier... förlåt "etnicitet", vid Linköpings universitet av vad jag kan förstå då jag googlat honom. Vad är det för dravelprofessur????

Vilken jävla clown!
Citat:
Hans forskning är utpräglat mångvetenskaplig och har sin bas i
kritisk kulturteori.
https://www.isv.liu.se/medarbetare-v...on-stefan?l=sv
Mannen är alltså postmodernist, dvs vetenskaps- och sanningsfientlig. Han är därmed sannolikt feminazist och en av dessa självhatande vita män, som tjänar ihop till brödfödan genom sitt självhatande, och får sin lön av skattepengar inbetalade av vita svenska medelålders män, som Stefan Jonsson själv tillhör och hatar. Han har noll förmåga till rationellt tänkande, en pk-floskelspottande köttmaskin, av radioprogrammet att döma.
Professorn i historia däremot, Lars Trädgårdh, var ju ett under av stringens, förnuft och logiskt tänkande. Mer sådant i radio tack!
Tino skötte sig helt okey som vanligt, men jag får intrycket av att han kokar under ytan av att behöva diskutera med dårar som denne Stefan Jonsson, från rasinstitutet för rasstudier.