2015-12-16, 05:02
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zobbizadeh
Alla dessa kommentarer som Tino, denne kurd petar ihop är redan kända fakta. Ingenting nytt under solen. Han har aldrig haft ett riktigt jobb och om han nu var duktig varför hamnade han i Sverige?

de som aldrig haft ett riktigt jobb platsar inte i privat sektor av en eller annan anledningen.

det enda som är bra med att han finns med i diskussionerna är att han kan sparka kuken av arnstad och berang (han som var aggressiv i svt debatt och på twitter). han neutraliserar dessa drägg.

Det här var typ den kaxigaste smörjan och det onödigaste inlägget jag sett idag.
Citera
2015-12-16, 18:38
Medlem
Skillys avatar
Bla bla bla.. Tino hit och Tino dit.. Sverige går under... ryggraden för välfärdsstaten bryts.. bla bla..

Samma tröttsamma gnäll man hört i snart 40 år. Alltid av folk som konstigt nog inte kan räkna (ja.. Tino kan inte räkna).

Och nu.. 40 år senare går Sverige som tåget. Bättre än någonsin, med konstant lägre och lägre statsskuld, nu lägst sedan 35 år.

Fler och fler blir positiva till invandring och såväl mångkultur som ekonomi och livskvalitet bara växer och blir bättre.

Ändå så gnälls det.. och ingen vågar erkänna att det bara är ful främlingsfientlighet som gnället egentligen beror på.

Utom i Tinos fall. I hans fall handlar det bara om uppmärksamhetsbehov, eftersom han i övrigt är en nobody. Vilket han också kommer att återgå till att vara om inte allt för många år igen.
Citera
2015-12-16, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Bla bla bla.. Tino hit och Tino dit.. Sverige går under... ryggraden för välfärdsstaten bryts.. bla bla..

Samma tröttsamma gnäll man hört i snart 40 år. Alltid av folk som konstigt nog inte kan räkna (ja.. Tino kan inte räkna).

Och nu.. 40 år senare går Sverige som tåget. Bättre än någonsin, med konstant lägre och lägre statsskuld, nu lägst sedan 35 år.

Fler och fler blir positiva till invandring och såväl mångkultur som ekonomi och livskvalitet bara växer och blir bättre.

Ändå så gnälls det.. och ingen vågar erkänna att det bara är ful främlingsfientlighet som gnället egentligen beror på.

Utom i Tinos fall. I hans fall handlar det bara om uppmärksamhetsbehov, eftersom han i övrigt är en nobody. Vilket han också kommer att återgå till att vara om inte allt för många år igen.
Tycker du Sverige går som tåget??
Med fler och fler fattiga, större utanförskap och områden helt utom kontroll för lag och ordning.
Citera
2015-12-16, 19:22
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albypeter
Tycker du Sverige går som tåget??
Med fler och fler fattiga, större utanförskap och områden helt utom kontroll för lag och ordning.

Jag "tycker" inget. Tycker gör nötter. T.ex SDs begåvningsreserv. Kolla min inläggshistorik. Jag har länkat in aktuell information som visar att Sverige går som tåget, på många sätt. Och har gjort alltsedan invandringen från MENA påbörjades för 30 år sedan. Inte mina påståenden, eller mina siffror. Utan SCB's och riksbankens.
Citera
2015-12-16, 20:34
Bannlyst
Citat:

Sverige går som tåget Säger en sifferanaldabet. Har du kollat skuldsättningen?
Citera
2015-12-16, 20:58
Medlem
Citat:

Du tycks tillhöra dem som både blundar och håller för öronen, när det talas och skrivs om de höga kostnader och problem som följer i migrationens spår.
Staten pumpar in enorma summor som finansieras med lån, höjda skatter mm. Vi har ännu knappt börjat känna av konsekvenserna av detta, men det lär vi göra, tids nog.
Vi har ett alltmer otryggt och våldsamt samhälle, våra samhällsfunktioner går på knäna mm mm mm ,, listan av konsekvenser blir för lång för att lista upp.

Människor som du .. skrämmer mig, men som tur är, pekar mycket på att ni blir färre.
Citera
2015-12-16, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balansPrio
Kollade på:
https://www.youtube.com/watch?v=j-hPR6xJ79g (Al Jazeera English) med Tino.

Har tidigare sett inlag på Al Jazeera English där de intervjuade en ungersk f d minister som försvarade varför de byggt sitt stängsel (och ett med Stefan Löven).
Man märker tydligt vad Al Jazeera reporter tycker men till skillnad från de mesta jag sett i SVT så får personerna utveckla sina ståndpunkter även om de är tvärt emot reporterns.
Känns lite obehagligt att jag har börjat tycka "Al Jazeera English" vara bättre än stora delar av svensk media. Men jag kanske bara har haft tur med "Al Jazeera English".

Tino var ialla fall bra som vanligt.
Programmet handlade inte om Sverige. Utan det som han lyfte fram var att det var en dålig resurs allokering att satsa +95% av alla pengar på de flyktingar som kommer till Europa och mindre än 5% på de som är i närområdet.
De andra två killarna i programmet

Al Jazeera och andra utländsk media är neutral.
Man blir rörd.
Kul att Tino ses som en auktoritet i utländsk media. Jag vet att han bjudits in även i norsk TV.
Jag håller inte nödvändigtvis med Tino i allt. Han är såklart vinklad , det inser nog de flesta (hoppas jag). Inget fel i det, en debatt bör innehålla en pro och en anti-tes.
Kanske Sverige i framtiden rör sig bort från konsensusdebatterandet och välkomnar den konfrontionella debattstilen?

Det är inget fel på Al Jazeera English. De har ingen islamistisk agenda. De rapporterar objektivt även från den muslimska världen.

Andra TV-kanaler, särskilt i USA, har fallit till föga för populism och sensationalism.
Citera
2015-12-16, 21:28
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs-me
Du tycks tillhöra dem som både blundar och håller för öronen, när det talas och skrivs om de höga kostnader och problem som följer i migrationens spår.
Staten pumpar in enorma summor som finansieras med lån, höjda skatter mm. Vi har ännu knappt börjat känna av konsekvenserna av detta, men det lär vi göra, tids nog.
Vi har ett alltmer otryggt och våldsamt samhälle, våra samhällsfunktioner går på knäna mm mm mm ,, listan av konsekvenser blir för lång för att lista upp.

Människor som du .. skrämmer mig, men som tur är, pekar mycket på att ni blir färre.

Du har rätt i att det talas och skrivs mycket. Men för att kunna filtrera bruset och ta till sig det som är relevant och matnyttigt, så räcker det inte med läskunnighet. Det krävs även förståelse för det lästa innehållet. Därmed är det förklarligt och förståeligt varför t.ex du tolkar allt fel och bara läser om kostnader och problem.

Och du får gärna fortsätta att tro att 85% av Sveriges befolkning inte fattar något. Samtidigt som det parti - som enligt dig fattar allt - består av uteslutande outbildade och arbetslösa lantisar.
Citera
2015-12-16, 21:33
Bannlyst
Citat:
Du har rätt i att det talas och skrivs mycket. Men för att kunna filtrera bruset och ta till sig det som är relevant och matnyttigt, så räcker det inte med läskunnighet. Det krävs även förståelse för det lästa innehållet. Därmed är det förklarligt och förståeligt varför t.ex du tolkar allt fel och bara läser om kostnader och problem.

Och du får gärna fortsätta att tro att 85% av Sveriges befolkning inte fattar något. Samtidigt som det parti - som enligt dig fattar allt - består av uteslutande outbildade och arbetslösa lantisar.

Tack för att du befäster den stereotypiska bilden av en socionomsosse eller en haschrökande miljöpartist med åtta års folkhögskola i bagaget. Invektiven finns alltid nära till hands, samtidigt som resonemangen och faktan verkar långt borta.
Citera
2015-12-16, 21:43
Medlem
Varför låter skilly som arnstad
Citera
2015-12-16, 21:53
Medlem
Citat:
Jag "tycker" inget. Tycker gör nötter. T.ex SDs begåvningsreserv. Kolla min inläggshistorik. Jag har länkat in aktuell information som visar att Sverige går som tåget, på många sätt. Och har gjort alltsedan invandringen från MENA påbörjades för 30 år sedan. Inte mina påståenden, eller mina siffror. Utan SCB's och riksbankens.

http://www.statsskuld.com/

"Baseras på den enligt Riksgälden aktuella statsskulden 2015-11-30 som uppgick till 1 322 969 000 000 SEK, samt Riksgäldens prognos att statsskulden kommer uppgå till 1 442 000 000 000 SEK i slutet av 2015."

Vi ökar statsskulden på 1 månad med 100 000 000 000?
Vart du finner att sverige går som tåget , när statsskulden ökar med 100 Miljarder på 1 månad är för mig obegripligt....

https://www.riksgalden.se/sv/omriksg...rik-i-diagram/

Fin kurva från 2011/2012 med en fint , brant , stigande kurva framöver....

Intressant är om man kollar på kurvan från 1990 till 2000 där Jugoslavien m.fl flyktingar kom och stadskulden ökade markant för att sedan plana ut när allt la sig och vi kunde börja ett "normalt" lånande igen...

Känns som att den kurvan kommer igen nu....
Senast redigerad av Pellets 2015-12-16 kl. 21:55. Anledning: Tillägg
Citera
2015-12-16, 21:57
Moderator
OYs avatar
Citat:

Att Sverige går bra, beror det på asylinvandringen, eller är det så att Sverige går bra trots den vanvettiga asylpolitiken?

Vad händer den dagen som Sverige inte längre går bra i så fall, har Tino sagt något om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in