Citat:
Ursprungligen postat av
EvilG
Bra generella råd på sinnesstämningen inför HP, du artikulerar det som behövs för att det ska gå bra för folk PÅ själva provet. Mycket bra skrivet. Har du pluggtips så här i slutspurten? Vilka "regler" är det du har lärt dig?
Inga tips mer än att folk verkligen bör effektivisera sitt pluggande med så lite tid kvar. Dels en effektivisering i tid, dels en effektivisering i inhämtande av adekvata kunskaper. Försök således få ut så mycket pluggtid som möjligt, samt träna på de moment som du med dina förutsättningar kan inhämta mest kunskaper/poäng på provet.
Jag hade glömt väldigt mycket av matten när jag gick in i mitt hp-plugg för ett par månader sen. Regler om hur man delar två bråktal, hur man räknar med roten ur i olika former, alla dessa regler gällande beräkning av vinklar och vinkelsummor, vad som bestämmer lutningen i en linjär funktion, etc, etc. Det var ganska mycket som behövde repeteras. Nu kan jag det som jag kommer behöva kunna. Nu gäller det att bli tillräckligt trygg så att alla onödiga räknefel/slarvfel slipas bort, samt att jag blir lite snabbare i lösningarna. Men det hoppas jag jag hinner nöta in under de två återstående veckorna.