2015-04-20, 10:17
  #43489
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle110
Själv hade man skuttat upp och ner för att ha skrivit 1.8, det är ändå bättre än 99.3% av alla som skrev högskoleprovet..
Man kanske inte gör provet för att vara bättre än andra utan för att komma in nånstans å därmed skiter man fullständigt i att det är ett bra resultat i andras ögon ..
__________________
Senast redigerad av Rakeem 2015-04-20 kl. 10:19.
Citera
2015-04-20, 10:19
  #43490
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakeem
Man kanske inte gör provet för att vara bättre än andra...

Det är väl den enda anledningen till att skriva provet.
Citera
2015-04-20, 10:23
  #43491
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eminent.Javisst
Jag fick också 1.8, inget Handels för oss i år

Vi båda tar 1.9+ nästa prov

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle110
Själv hade man skuttat upp och ner för att ha skrivit 1.8, det är ändå bättre än 99.3% av alla som skrev högskoleprovet..

Visst, men målen för oss är relativa.

Citat:
Ursprungligen postat av Azazello.Fiello
Ja, det verkar kört. Kollade up — 25 % fler ansökte till hhs i år.

Antalet förstahandssökande är 10% mer, och det säger inget om hur många som söker med HP. Men oavsett så ser det mörkt ut.
Citera
2015-04-20, 10:23
  #43492
Medlem
Jaha, då har man sänkt sig trots fler poäng än man hade senast, vt14. Som tur är lär väl antagningsgränserna i HP-kvoten sänka sig ungefär lika mycket.
Citera
2015-04-20, 10:28
  #43493
Medlem
grillbesticks avatar
Sänkte mig med 0.05 trots 3 poängs bättre resultat än VT14. Vilket antiklimax! MENMEN
Citera
2015-04-20, 10:29
  #43494
Medlem
grillbesticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petzor
Jaha, då har man sänkt sig trots fler poäng än man hade senast, vt14. Som tur är lär väl antagningsgränserna i HP-kvoten sänka sig ungefär lika mycket.
Är det inte det som är meningen att de inte ska göra? Det är väl därför man har normering
Citera
2015-04-20, 10:30
  #43495
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grillbestick
Sänkte mig med 0.05 trots 3 poängs bättre resultat än VT14. Vilket antiklimax! MENMEN


Var glad att du inte skrev HT-14 då. Dagens besked är en gudagåva jämfört med normeringsbeskedet i höstas.
Citera
2015-04-20, 10:33
  #43496
Medlem
Azazello.Fiellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aptitude
Vad finner du skrämmande? Att någon som bedriver undervisning inte har 2.0 på HP? Vilken värld lever du i?
2.0 på matte, ja.
Citat:
Ursprungligen postat av Pjotr.1.
Antalet förstahandssökande är 10% mer, och det säger inget om hur många som söker med HP. Men oavsett så ser det mörkt ut.
Ja, det finns ingen korrelation. Fråga aptitude!
Citat:
Ursprungligen postat av petzor
Jaha, då har man sänkt sig trots fler poäng än man hade senast, vt14. Som tur är lär väl antagningsgränserna i HP-kvoten sänka sig ungefär lika mycket.
Varför? För att du skrev sämre?
__________________
Senast redigerad av Azazello.Fiello 2015-04-20 kl. 10:37.
Citera
2015-04-20, 10:39
  #43497
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azazello.Fiello
Varför? För att du skrev sämre?
För att normeringen höjts sedan VT14, som var det senaste provet som kunde användas vid ansökan till HT14. Hade personligen fler poäng än någonsin, men sänkte mig trots det 0,10 poäng jämfört med HT13/VT14.

Citat:
Ursprungligen postat av grillbestick
Är det inte det som är meningen att de inte ska göra? Det är väl därför man har normering
Så är det kanske. Återstår att se.
__________________
Senast redigerad av petzor 2015-04-20 kl. 10:43.
Citera
2015-04-20, 10:41
  #43498
Medlem
m0ffins avatar
Känslan av att det blev precis som enligt förra tabellen! Ingen obehaglig överraskning!
Citera
2015-04-20, 10:44
  #43499
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azazello.Fiello
2.0 på matte, ja.

Hetsigt!
Citera
2015-04-20, 10:44
  #43500
Medlem
Azazello.Fiellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petzor
För att normeringen höjts sedan VT14, som var det senaste provet som kunde användas vid ansökan till HT14.
Normeringstabell! Surprise, surprise!
Förstår du vad normering innebär?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in