Okej helvete vad bra det gick. Höjde mig enligt förra normeringstabellen från 0.8 till 1.8 på den kvantitativa delen? Från 34/80 till 65/80. På VERB hamnade jag på samma poäng som förra gången, 68/80, 1.8 eller 70/80 om denna A/D-historia resolverar sig.
Men hur fan gick matematikhöjningen till? Visst har jag pluggat en del och funnit ett intresse för matematik som jag tidigare saknat, men jag kunde aldrig ens drömma om detta resultat.
Är det någon mer som gjort en sinnessjuk höjning på den kvantitativa delen? Var den för lätt?
68/80 på kvant, men känner mig ändå efterbliven pga av fråga 11, provpass 2.
Jag förstår inte ett ord av uppgiften och är helt tom . Hur ska man tänka?
68/80 på kvant, men känner mig ändå efterbliven pga av fråga 11, provpass 2.
Jag förstår inte ett ord av uppgiften och är helt tom . Hur ska man tänka?
Vad är 1/3 av x, om 5/11 av x är 45/77?
tacksam för svar
Uttryckt som två ekvationer:
Vad är y, om
y = x * 1/3
x * 5/11 = 45/77
Den andra ekvationen kan förkortas till x = 9/7, och den första ekvationen blir då y = 9/7 * 1/3 = 3/7.
Okej helvete vad bra det gick. Höjde mig enligt förra normeringstabellen från 0.8 till 1.8 på den kvantitativa delen? Från 34/80 till 65/80. På VERB hamnade jag på samma poäng som förra gången, 68/80, 1.8 eller 70/80 om denna A/D-historia resolverar sig.
Men hur fan gick matematikhöjningen till? Visst har jag pluggat en del och funnit ett intresse för matematik som jag tidigare saknat, men jag kunde aldrig ens drömma om detta resultat.
Är det någon mer som gjort en sinnessjuk höjning på den kvantitativa delen? Var den för lätt?
Grattis! Jag känner igen mig duktigt på det du säger. Har visserligen alltid varit duktig på matte men tidspressen har fällt mig på alla mina tidigare HP. Pluggade en del matte inför detta och nu fick jag 2.0 på samtliga normeringstabeller som går att jämföra med. Ifall facit ändras på verbala så fick jag 1.8 på den delen med förra årets normering, vilket resulterar i totalt 1.9. Fruktansvärt nöjd!
__________________
Senast redigerad av Flaskbacck 2014-10-27 kl. 03:26.
OAVSETT vad som är rätt svar på 31 å 32 så har tomtarna i Umeå gjort bort sig. Alla vi som svarat AD kan vara lugna. Antingen har vi alla fel och i värsta fall spelar det då inte så stor roll och i bästa fall stryker de frågorna helt. Ni som ska vara oroliga är ni som INTE svarat så
OAVSETT vad som är rätt svar på 31 å 32 så har tomtarna i Umeå gjort bort sig. Alla vi som svarat AD kan vara lugna. Antingen har vi alla fel och i värsta fall spelar det då inte så stor roll och i bästa fall stryker de frågorna helt. Ni som ska vara oroliga är ni som INTE svarat så
Bästa fall måste väl ändå vara att man får tillbaka de två poäng man förtjänar? Om de stryker förlorar man ju två poäng man annars skulle haft rätt på?
Nej, i princip samtliga svar på LÄS är jag faktiskt i tveksamheter om. ORD, MEK och ENG hade jag däremot inga större betänkligheter över. Jag visste nog att jag satt 2.0 när jag packade ihop, men var förvånad över att jag satte alla rätt på de två sista delproven. Satt riktigt jävla länge med Jan Lööf-delen på LÄS t ex.
77 eller 79 är whatever. Hade förstått om det var KVA men hur är det möjligt att få det på Ver? Vad fick du första gången på Ver och har du på något sätt tränat inför HP? Har du läst mycket sen du var liten eller?