2014-10-27, 00:43
  #38689
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flattire
Ja detta är helt klarlagt, vi kommer att få en ändring av faci kanske redan under morgondagen.

Hur kan du vara så säker, förresten?
Citera
2014-10-27, 00:55
  #38690
Medlem
Okej helvete vad bra det gick. Höjde mig enligt förra normeringstabellen från 0.8 till 1.8 på den kvantitativa delen? Från 34/80 till 65/80. På VERB hamnade jag på samma poäng som förra gången, 68/80, 1.8 eller 70/80 om denna A/D-historia resolverar sig.

Men hur fan gick matematikhöjningen till? Visst har jag pluggat en del och funnit ett intresse för matematik som jag tidigare saknat, men jag kunde aldrig ens drömma om detta resultat.

Är det någon mer som gjort en sinnessjuk höjning på den kvantitativa delen? Var den för lätt?
Citera
2014-10-27, 02:15
  #38691
Medlem
68/80 på kvant, men känner mig ändå efterbliven pga av fråga 11, provpass 2.
Jag förstår inte ett ord av uppgiften och är helt tom . Hur ska man tänka?

Vad är 1/3 av x, om 5/11 av x är 45/77?

tacksam för svar
Citera
2014-10-27, 02:28
  #38692
Medlem
demitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrpaco
68/80 på kvant, men känner mig ändå efterbliven pga av fråga 11, provpass 2.
Jag förstår inte ett ord av uppgiften och är helt tom . Hur ska man tänka?

Vad är 1/3 av x, om 5/11 av x är 45/77?

tacksam för svar

Uttryckt som två ekvationer:

Vad är y, om

y = x * 1/3
x * 5/11 = 45/77

Den andra ekvationen kan förkortas till x = 9/7, och den första ekvationen blir då y = 9/7 * 1/3 = 3/7.
Citera
2014-10-27, 02:41
  #38693
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demito
Uttryckt som två ekvationer:

Vad är y, om

y = x * 1/3
x * 5/11 = 45/77

Den andra ekvationen kan förkortas till x = 9/7, och den första ekvationen blir då y = 9/7 * 1/3 = 3/7.

Tack förstår nu
Citera
2014-10-27, 02:41
  #38694
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlousrex
Okej helvete vad bra det gick. Höjde mig enligt förra normeringstabellen från 0.8 till 1.8 på den kvantitativa delen? Från 34/80 till 65/80. På VERB hamnade jag på samma poäng som förra gången, 68/80, 1.8 eller 70/80 om denna A/D-historia resolverar sig.

Men hur fan gick matematikhöjningen till? Visst har jag pluggat en del och funnit ett intresse för matematik som jag tidigare saknat, men jag kunde aldrig ens drömma om detta resultat.

Är det någon mer som gjort en sinnessjuk höjning på den kvantitativa delen? Var den för lätt?


Grattis! Jag känner igen mig duktigt på det du säger. Har visserligen alltid varit duktig på matte men tidspressen har fällt mig på alla mina tidigare HP. Pluggade en del matte inför detta och nu fick jag 2.0 på samtliga normeringstabeller som går att jämföra med. Ifall facit ändras på verbala så fick jag 1.8 på den delen med förra årets normering, vilket resulterar i totalt 1.9. Fruktansvärt nöjd!
__________________
Senast redigerad av Flaskbacck 2014-10-27 kl. 03:26.
Citera
2014-10-27, 06:41
  #38695
Bannlyst
OAVSETT vad som är rätt svar på 31 å 32 så har tomtarna i Umeå gjort bort sig. Alla vi som svarat AD kan vara lugna. Antingen har vi alla fel och i värsta fall spelar det då inte så stor roll och i bästa fall stryker de frågorna helt. Ni som ska vara oroliga är ni som INTE svarat så
Citera
2014-10-27, 07:39
  #38696
Medlem
Mamarketels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av APJD
OAVSETT vad som är rätt svar på 31 å 32 så har tomtarna i Umeå gjort bort sig. Alla vi som svarat AD kan vara lugna. Antingen har vi alla fel och i värsta fall spelar det då inte så stor roll och i bästa fall stryker de frågorna helt. Ni som ska vara oroliga är ni som INTE svarat så
Bästa fall måste väl ändå vara att man får tillbaka de två poäng man förtjänar? Om de stryker förlorar man ju två poäng man annars skulle haft rätt på?
Citera
2014-10-27, 07:48
  #38697
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flattire
Nej, i princip samtliga svar på LÄS är jag faktiskt i tveksamheter om. ORD, MEK och ENG hade jag däremot inga större betänkligheter över. Jag visste nog att jag satt 2.0 när jag packade ihop, men var förvånad över att jag satte alla rätt på de två sista delproven. Satt riktigt jävla länge med Jan Lööf-delen på LÄS t ex.

77 eller 79 är whatever. Hade förstått om det var KVA men hur är det möjligt att få det på Ver? Vad fick du första gången på Ver och har du på något sätt tränat inför HP? Har du läst mycket sen du var liten eller?

Grym prestation!
Citera
2014-10-27, 08:26
  #38698
Medlem
facit har ändrats nu gällande fråga 31 & 32 på provdel 1
Citera
2014-10-27, 08:26
  #38699
Medlem
De har ändrat i facit nu. 31A 32D

http://www.studera.nu/hogskoleprovet/hogskoleprovet/facitochprovfragorhogskoleprovet20141025.5.328dbf2 0131f69ece448000337.html
Citera
2014-10-27, 08:29
  #38700
Medlem
wiee 2 poäng till. Sitter säkert med 1.5 på verb med 61 poäng då antar jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in