Citat:
Om du har läst mina inlägg så hade du redan fått informationen om hur jag anser att vakten skulle ha agerat.
En vakt ska alltid vara trevlig, oavsett vad som är framför honom. Klarar man inte av att vara professionell så kanske man borde byta yrke.
Det är vakten som ska styra och i det här fallet är det kvinnan som styr samtalet. Där har du felet.
Jo, faktiskt så ska man tåla vad som helst med ett leende. Det är ett jobb, ingenting mer.
Folk som dampar ut på sitt arbete har fel jobb, vare sig det är soptunnor, mjölkpaket eller fulla personer man arbetar med.
Du verkar inte förstå mitt exempel med sopgubben. Tråkigt att du ska gå till personangrepp o tycka att jag saknar intelligens pga detta.
Ja, det är vaktens fel att det eskalerade, eftersom han inte kontrollerade situationen innan det gick över till våld.
Han hade kunnat ta kommandot långt tidigare och utan våld.
Tyvärr är det så att många som arbetar som poliser i yttre tjänst och även vakter av olika slag, saknar verbal förmåga.
Som ett resultat av detta som man märker på filmen, så slutar det i brottningsmatch.
En vakt ska alltid vara trevlig, oavsett vad som är framför honom. Klarar man inte av att vara professionell så kanske man borde byta yrke.
Det är vakten som ska styra och i det här fallet är det kvinnan som styr samtalet. Där har du felet.
Jo, faktiskt så ska man tåla vad som helst med ett leende. Det är ett jobb, ingenting mer.
Folk som dampar ut på sitt arbete har fel jobb, vare sig det är soptunnor, mjölkpaket eller fulla personer man arbetar med.
Du verkar inte förstå mitt exempel med sopgubben. Tråkigt att du ska gå till personangrepp o tycka att jag saknar intelligens pga detta.
Ja, det är vaktens fel att det eskalerade, eftersom han inte kontrollerade situationen innan det gick över till våld.
Han hade kunnat ta kommandot långt tidigare och utan våld.
Tyvärr är det så att många som arbetar som poliser i yttre tjänst och även vakter av olika slag, saknar verbal förmåga.
Som ett resultat av detta som man märker på filmen, så slutar det i brottningsmatch.
OV förklarar direkt att hon inte får komma in den vägen och att hon får prata med de vakterna som avhyst henne från lokalen.
Kvinnan lyssnar inte inte och går inte heller därifrån när hon blir avvisad utan blir enbart mer ordningsstörande.
Det är här vakten gör fel som låter det fortgå. Här skall han informera kvinnan tydligt att om hon inte avlägsnar sig kommer hon bli omhändertagen.
I det läget hade det slutat antingen med att kvinnan lämnar platsen(inte en chans med tanke på hennes agerande tidigare och senare skulle jag vilja påstå) eller med att OV omhändertar kvinnan redan då.
Undvika omhändertagande har jag svårt att se hur det skulle gått till med tanke på den grad av fylla och ordningsstörande vi ser.
Möjligen då om OV gått kvinnan tillmötes och antingen gått och letat efter telefonen eller släppt in kvinnan men i bägge de fallen hade det inneburit att vakten övergett sitt jobb som är att hålla ordningen vid rökrutan samt se till att folk inte smiter in den vägen och därmed inget alternativ.
Sen har du helt fel att OV skall tåla vad som helst med ett leende. Den typen av agerande vi ser från kvinnan är ordningsstörande och ofredande. Definitivt inte något en vakt skall behöva utstå utan snarare ett sådant agerande de är till för att ingripa mot.
Ser en OV en person bete sig så mot en annan på krogen(eller vilken plats de nu jobbar på) så skall de ingripa, beter sig en person så mot OV så skall/bör de även då ingripa.