[quote=OlleViero|54926056]
Nej, mina argument utgår med denna film som informationsbas.
Jag vet precis lika mycket som alla andra här om vad som har hänt.
Alla har sett samma film.
Vad menar du med sista meningen? " Du vet fortfarande inte vad som hänt och gör dina antaganden och ståndpunkter utifrån detta"
Citat:
För det första får man inte se mycket alls, utan man hör röster och läser inklippt text.
Jag är helt införstådd med att det mycket väl kan uppstå situationer där man måste ta till våld för att lösa en uppgift.
Men i denna situation så hade det inte behövts.
Ingenstans har jag ens antytt att vakten borde ha släppt in kvinnan.
Det jag har hävdat är att vakten borde löst problemet verbalt istället för med våld.
Vakten är väldigt konstig och ger ingen direkt order som jag uppfattar det.
Istället för att med fasthet avvisa kvinnan så går han i svarsmål och svarar på hennes fyllesnack.
Det är klart att kvinnan då ser en öppning och fortsätter dryga sig.
Är det så att telefonen blev kvar där inne för att vakterna släpade ut henne så har de ju ändå ett visst ansvar över hennes ägodelar kan jag tycka.
Hur jobbigt kan det då vara att försöka titta lite snabbt om de kan se hennes telefon?
Ska hon vänta tills efter krogen har stängt så är telefonen troligtvis stulen efter så lång tid på en bardisk eller vid ett bord.
Vem skulle inte bli arg över en förlorad mobiltelefon?
Eller be kvinnan titta i sin väska o se om hon kan hitta telefonen där.
Eller bara be kvinnan att avlägsna sig och förklara att hon inte kommer in.
Vakten tjafsade bara tillbaka och ingav ingen respekt alls.
Lösningarna är många men vakten valde den enklaste. Att använda våld.[/quote]
Dina argument utgår från förutfattade meningar och okunskap. Du vet fortfarande inte vad som hänt och gör dina antaganden och ståndpunkter utifrån detta.
Jag är helt införstådd med att det mycket väl kan uppstå situationer där man måste ta till våld för att lösa en uppgift.
Men i denna situation så hade det inte behövts.
Ingenstans har jag ens antytt att vakten borde ha släppt in kvinnan.
Det jag har hävdat är att vakten borde löst problemet verbalt istället för med våld.
Vakten är väldigt konstig och ger ingen direkt order som jag uppfattar det.
Istället för att med fasthet avvisa kvinnan så går han i svarsmål och svarar på hennes fyllesnack.
Det är klart att kvinnan då ser en öppning och fortsätter dryga sig.
Är det så att telefonen blev kvar där inne för att vakterna släpade ut henne så har de ju ändå ett visst ansvar över hennes ägodelar kan jag tycka.
Hur jobbigt kan det då vara att försöka titta lite snabbt om de kan se hennes telefon?
Ska hon vänta tills efter krogen har stängt så är telefonen troligtvis stulen efter så lång tid på en bardisk eller vid ett bord.
Vem skulle inte bli arg över en förlorad mobiltelefon?
Eller be kvinnan titta i sin väska o se om hon kan hitta telefonen där.
Eller bara be kvinnan att avlägsna sig och förklara att hon inte kommer in.
Vakten tjafsade bara tillbaka och ingav ingen respekt alls.
Lösningarna är många men vakten valde den enklaste. Att använda våld.[/quote]
Dina argument utgår från förutfattade meningar och okunskap. Du vet fortfarande inte vad som hänt och gör dina antaganden och ståndpunkter utifrån detta.

Nej, mina argument utgår med denna film som informationsbas.
Jag vet precis lika mycket som alla andra här om vad som har hänt.
Alla har sett samma film.
Vad menar du med sista meningen? " Du vet fortfarande inte vad som hänt och gör dina antaganden och ståndpunkter utifrån detta"