2015-10-05, 12:39
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joghd
Det som diskuteras är relevant. T80-U diskuterar själv det men fick pisk av smarta iranier och använde sin mod-roll för att fuska.

(FB) Kan Iran sänka amerikanskt hangarfartyg?

Det du lagt upp visar tydligt censuren. Ena sidan skriver om kackerlackor, andra sidan om Maliki. Nivåskillnad.
Låt mig se ifall jag förstår dig rätt:

7 raderade inlägg, postat av 4 användare varav en är din meningsfrände och de tre andra är dina meningsmotståndare, visar att din meningsfrände får sina inlägg rasistiskt censurerade?

För att sedan ytterligare styrka vad du säger så länkar du till ett inlägg postat 3 månader tidigare där det tydligt framgår att din meningsfrändes inlägg ligger oraderad i tråden?
Citera
2015-10-05, 12:43
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW

7 raderade inlägg, postat av 4 användare varav en är din meningsfrände och de tre andra är dina meningsmotståndare, visar att din meningsfrände får sina inlägg rasistiskt censurerade?

För att sedan ytterligare styrka vad du säger så länkar du till ett inlägg postat 3 månader tidigare där det tydligt framgår att din meningsfrändes inlägg ligger oraderad i tråden?

Va fan KiaW!
Kolla, alla fattar ju men läs inläggen på förra sidan. 2 har raderats, 2 inlägg som är relevanta.
Citera
2015-10-05, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW

Flera inlägg där mod dikterar villkoren har presenterats och det med all önskvärd tydlighet syns att han är partisk och använder sin modstatus för att styra diskussionen, inte moderera utan styra.

Dessutom tas raderade inlägg upp som inte är offtopic. Men du förstår ändå inte?
Citera
2015-10-05, 15:06
Medlem
Citat:

Flera inlägg där mod dikterar villkoren har presenterats och det med all önskvärd tydlighet syns att han är partisk och använder sin modstatus för att styra diskussionen, inte moderera utan styra.

Dessutom tas raderade inlägg upp som inte är offtopic. Men du förstår ändå inte?

Vad som händer i praktiken är att troll-användare fyller tråden med missvisande information om en eller flera användare och normaliseringen av dessa föreställningar sker via moderatorn.
Där rättfärdigas en kollektiv bestraffning.. Då spelar det inte längre någon roll eftersom atmosfären är så styrd så varje kritik blir åsidosatt.
Moderatorn gör detta medvetet..
Senast redigerad av IR5 2015-10-05 kl. 15:11.
Citera
2015-10-05, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Vad som händer i praktiken är att troll-användare fyller tråden med missvisande information om en eller flera användare och normaliseringen av dessa föreställningar sker via moderatorn.
Där rättfärdigas en kollektiv bestraffning.. Då spelar det inte längre någon roll eftersom atmosfären är så styrd så varje kritik blir åsidosatt.

Det du beskriver blir en följd men med moderatorn i fråga är det inte medvetet. Han har inte den kapaciteten.
Senast redigerad av joghd 2015-10-05 kl. 15:46.
Citera
2015-10-05, 16:30
Medlem
Citat:
Det du beskriver blir en följd men med moderatorn i fråga är det inte medvetet. Han har inte den kapaciteten.

Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Vi är OT med denna diskussion nu. En viss slapphet kan tillåtas, så att man kan föra resonemang även sidledes, men nu är vi för långt OT. Vill du fortsätta diskutera detta så gör jag det gärna med dig i en för ändamålet avsedd tråd.

Vi återgår till topic, där Iran inte kan sänka några hangarfartyg med speed boats.

Det är medvetet, han mixar med ribban i rätt läge när det passar honom och han skiftar mellan moderatorrollen och användarrollen och ger dubbla budskap.

Men han är en amatör..
Observera att samma sak händer i flera omgångar.
Slappheten är en fälla för kommande pincer movement.
Senast redigerad av IR5 2015-10-05 kl. 16:40.
Citera
2015-10-05, 17:03
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Relevant jämförelse.

Oxå relevant! Millenium Challenge 2002.
https://en.wikipedia.org/wiki/Millennium_Challenge_2002
Va är liksom problemet?

Ja, hur motiverar raderandet av de två inläggen anklagelser om rasism?
Citera
2015-10-05, 17:06
Medlem
najass avatar
Citat:

Citat:

Citat:

Det är medvetet, han mixar med ribban i rätt läge när det passar honom och han skiftar mellan moderatorrollen och användarrollen och ger dubbla budskap.

Men han är en amatör..
Observera att samma sak händer i flera omgångar.
Slappheten är en fälla för kommande pincer movement.

Och vad har detta med rasism att göra?

Om inte det kommer fram vad ni glunkar om i rasistiska termer kommer samtliga era inlägg i denna tråden (som bara är allmänt klagomål) också att raderas. Fattar ni inte överhuvudtaget vad det innebär att hålla sig till ämnet?
Citera
2015-10-05, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av najas

Om inte det kommer fram vad ni glunkar om i rasistiska termer kommer samtliga era inlägg i denna tråden (som bara är allmänt klagomål) också att raderas. Fattar ni inte överhuvudtaget vad det innebär att hålla sig till ämnet?

Han är rasist mor iranier.
Citera
2015-10-05, 17:17
Medlem
Citat:

Jo, det rasistiska i det går ut på att agendan "riktas" mot särskilda användare som oftast generaliseras med IR-ligan. Det är alltså iranier som försvarar iran i den här frågan som är utsatta.
Väldigt tydligt kan du se hur iranier förnedras och hur modereringen hjälper till för att gärna förstärka dessa föreställningar.
Detta görs även med namnteckning /mod i slutet till fördel av motståndarsidan.
Citera
2015-10-05, 17:22
Medlem
najass avatar
Citat:
Han är rasist mor iranier.

Citat:
Jo, det rasistiska i det går ut på att agendan "riktas" mot särskilda användare som oftast generaliseras med IR-ligan. Det är alltså iranier som försvarar iran i den här frågan som är utsatta.
Väldigt tydligt kan du se hur iranier förnedras och hur modereringen hjälper till för att gärna förstärka dessa föreställningar.
Detta görs även med namnteckning /mod i slutet till fördel av motståndarsidan.

Så om man inte tror att Iran kan sänka ett Amerikansk hangarfartyg så är man automatiskt rasist?
Citera
2015-10-05, 17:27
Bannlyst
Citat:
Så om man inte tror att Iran kan sänka ett Amerikansk hangarfartyg så är man automatiskt rasist?

Han och många andra uttryckte sig mycket rasistiskt om iranier i den tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in