2015-10-09, 16:49
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljuget
Hej Najas. Ska vi ta och diskutera öppet så att de andra moderatorerna och alla användare också ska få se hur du rasistmodererat i även denna tråden så sent som idag? Det hade väl varit kul för alla?

Citat:
Ge upp. De är rasister hela jävla högen. När jag hade en mindre del off topic så rök min post eftersom i off topic-delen sa jag att jag älskade Iran och att vi icke-rasister borde sluta att logga in här. Alla rasister kan ha ha upp emot 75 % off topic-text i sina inlägg men de får alltid vara kvar. Vi kämpar mot Satan & Hitler i en kombination här. Ja alla moderatorer här på Flashback är rasister. Det krävs i deras CV för att bli anställda.

Visst.

Du postade följande (jag har fetmarkerat det som till nöds skulle kunna anses vara inom ämnet även om det är på gränsen):

Citat:
Alla vi som tycker att det modereras rasistiskt borde bara sluta logga in på Flashback. Jag har bara läst på Flashback sedan Maj i år och visste knappt vad det var dessförinnan. Det är ju inget ställe för någon av oss med empati för andra människor. Det är ju bara samlad ondska här. Till alla er Iranier här lycka till. Älskar Iran. Var där förra året. Till svansen kring moderatorerna som alltid kommer till moderatorernas försvar. Jag förstår att ni inte har det så enkelt i era liv så lycka till på er också. Till alla moderatorer vill jag bara önska att ni får koll på regeln off topic och trams men helst att ni får bort den eller gör om den så att den blir tydlig för både er och alla användare. Då slipper ni förhoppningsvis trådar likt denna. Hejhej.

Resten är bara dravel som inte har med ämnet att göra. Därför raderades det.
Senast redigerad av najas 2015-10-09 kl. 17:54.
Citera
2015-10-09, 17:53
Medlem
najass avatar
Detta är helt otroligt! Kom igen nu och tänk på regel 0.06. Det är alltså inte tillåtet att kommentera moderatorsåtgärder direkt i tråden. Alltså, moderering av denna tråden ska inte kommenteras här. Vi har ju tydliga rutiner för hur det ska gå till.

Det måste gå att få er att förstå hur det fungerar. Läs reglerna och instruktioner i klistrade trådar.

OT och 0.06 raderat

/mod
Citera
2015-10-09, 18:02
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joghd
Han kallade en iranier för sandapa och då kan jag kalla honom för rasist. Du missuppfattar som vanligt. Att han är en fläskläpp med kolera visste jag redan. Fläskläppen vågar ju inte ens försvara sig i denna tråd.

Visa mig inlägget där hen skriver:

Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorn
Bla bla bla Sandapa bla bla bla

/Mod

Moderator i sitt skrivande är när man signerar med /mod, annars skriver man som vanlig medlem. Du skriver att han skriver s-ordet som moderator, visa det.
Citera
2015-10-09, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten

Moderator i sitt skrivande är när man signerar med /mod, annars skriver man som vanlig medlem. Du skriver att han skriver s-ordet som moderator, visa det.

Diskuterar jag med dig som person, människa, man, han, hon, varelse, mod, användare eller nåt annat? Du har inte signerat ditt meddelande.

Fläskläppen skrev sandapa och kan kallas rasist vare sig han har grön tröja, blå skjorta, är användare eller mod.
Citera
2015-10-09, 19:09
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joghd
Diskuterar jag med dig som person, människa, man, han, hon, varelse, mod, användare eller nåt annat? Du har inte signerat ditt meddelande.

Fläskläppen skrev sandapa och kan kallas rasist vare sig han har grön tröja, blå skjorta, är användare eller mod.

Du har inte heller signerat. Vi diskuterar som varelser och användare tycker jag.

Men jag hoppas du førstår skillnaden egentligen och att du bara tramsar lite.
Citera
2015-10-09, 22:14
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
För att förekomma alla konspiratoriska spekulationer så kan jag meddela att användaren joghd är avstängd pga ohörsamhet och INTE pga att han framför kritik mot forumet.

admin5
Citera
2015-10-10, 11:41
Medlem
Carelesss avatar
Citat:
Ge upp. De är rasister hela jävla högen. När jag hade en mindre del off topic så rök min post eftersom i off topic-delen sa jag att jag älskade Iran och att vi icke-rasister borde sluta att logga in här. Alla rasister kan ha ha upp emot 75 % off topic-text i sina inlägg men de får alltid vara kvar. Vi kämpar mot Satan & Hitler i en kombination här. Ja alla moderatorer här på Flashback är rasister. Det krävs i deras CV för att bli anställda.
Det har funnits 3 moderatorer som varit öppna med att de är iranier. Ta av dig offerkoftan och inse att moderatorer ogillar er för att ni tramsar och beter er som pajaser, inte pga er etnicitet.
Citera
2015-10-10, 14:07
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Careless
Det har funnits 3 moderatorer som varit öppna med att de är iranier. Ta av dig offerkoftan och inse att moderatorer ogillar er för att ni tramsar och beter er som pajaser, inte pga er etnicitet.

Det är för att iranier utsattes för diskriminering och moderatorer vet men förnekar.

Citat:
Ursprungligen postat av Literal
De facto har användare redan gjort detta.En rasistisk moderering innebär naturligtvis att man genom sina moderatoråtgärder väljer sida med hänvisning till rabiata uttalanden om människors religiösa,kulturella och nationella tillhörigheter som denna moderator flitigt ägnat sig åt.
Han har motiverat sitt rasistiska och på alla sätt obefogade angrepp på IR5 genom sitt moderatormeddelande genom att kalla sina rasistiska uttalanden för avstickare,och samtidigt som han med mod signaturen 'bekräftar' avstickaren.

Jag har sett det. Kolla va han gör asså,
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Måste tillägga att "det objektiva sättet" var en intressant synpunkt. Vad du och dina vänner inte förstår T-80U, är just "objektiva" perspektivet i militära diskussioner. Era konklusioner styrs oftast av kolonialistiskt trams.

Jag ser inget intresse för en bra och givande diskussion. Däremot kan man poängtera att en del är intresserade av att upprepa årtal som "1960" och "1950". Vad för slags teknologi ett land har kan knappast avgöras mha upprepningar av årtal. Det finns en rad andra faktorer som avgör ett lands teknologiska förutsättningar.

Att Iran överväger en design som F5 handlar bara om att ha en realistisk målsättning. F5 är något Iran har erfarenhet av, dessutom en lång erfarenhet. Och detta innebär att dessa "erfarenheter" har en betydelse i sammanhanget eftersom experter som har "erfarenhet" inte plockas från träd.

Självfallet skulle Sverige inte överväga en F5 design (exempel) nej, man prioriterar det man har erfarenhet av. Det är just liknande brister i diskussionen påvisar just att man helt enkelt inte vet vad det är man "tramsar" om.

Citat:
Ursprungligen postat av Muhamed
Bra påpekanden där, det är sant att man här på forumet mäter ett lands militära kapacitet med hjälp av årtalen som teknologin i deras ranker kommer ifrån. Men om sanningen ska fram så är vapen såsom RPG-7 och AK-47 ett bra exempel på att det inte är upp till teknologin utan de som använder den. Ett västerländskt exempel hade vart MILAN systemet som Frankrike utvecklade, det användes under 2006 mot Israeliska merkava pansarvagnar med stor framgång.
Här slänger moderatorn in skitsnack som inte har med saken att göra. Jävla fifflare
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Och du fortsätter att leverera dina religiöst och politiskt färgade bilder, som på beställning från Ahmadinejad himself. Jag behöver inte ens läsa dina inlägg för att kunna dra ungefär vad de går ut på.

Titta på inlägg #224 ovan. DÄR har du en någorlunda objektiv bild av vad Iran, i allra bästa fall, skulle kunna åstadkomma.

Citat:
Ursprungligen postat av SvenEriksson
Sättet jag ser det på så är det du som drar in religionen genom att nämna den, jag kan inte se religiös symbolik här någonstans, vad i all sin dar pratar du om?

EDIT: Kan mod vara en mod och sluta dra in sin indoktrinerade propaganda så att vi kan fortsätta diskutera ämnet och sluta komma off-topic!

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Spin
Läs IR5s senaste alster så förstår du vad T80U menar... Eller jag kan sammanställa lite för dig från den senaste tråden jag sett honom i där IR5 förklarar att en sjukdom som ärvs i den civila världen inte är ärftlig i krig... Eller något liknande.

Nedan: IR5 förklarar att Iran kan slå ut samtliga amerikanska intressen i mellanöstern då deras strategi är vida överlägsen. Att Iran misslyckas att vinna mot lilla irak (som föll på under 2 veckor mot USA i båda krigen) är inget argument som biter. IR5 säger alltså att Iran utan vidare kan slå ut Saudiarabien, Israel och amerikanska trupperna i Irak och Afghanistan samtidigt...
Dessert Storm vanns alltså av Irans flygvapen.. Irak förlorade 750 av sina senaste stridsflyg under två veckor mot usa resp 1000 st under 8 år mot Iran. Startmängden i båda krigen var ungefär likvärdig.

Till det mässar IR5 precis som koranen. Om du har läst den så kommer du känna igen det faktalösa svamlandet och rytmen.
Yeah, in my ass, OT och rykten, sista utvägen för dig är att passa på när fifflaren ger dig luft.
Citat:
Du får naturligtvis se det på vilket sätt du vill. Faktum kvarstår dock, vad gäller felaktigheterna i IR5s påståenden, hans fjantiga och världsfrånvända övertro på en militär bananrepublik som Iran är tragisk att beskåda, och fyller uppenbarligen mindre militärt bildade individer med en hel massa faktoida felaktigheter.

Vad gäller mitt påstående att IR5 sprider iransk propaganda istället för att debattera på vettigt sätt behöver jag knappast försvara eller förklara. Dels för att den gode doktorn hann före ovan, och dels för att jag inte giter förklara det för någon som (får man förmoda) läst IR5s övriga inlägg och fascinerats av hans klarsynthet.

Nedan skriver jag som mod:

Då detta var, förvisso en avstickare, men ändå en del av en pågående diskussion så tillät jag vår OT här. Vill däremot du, SvenEriksson, föra vidare resonemang om detta är du välkommen att kontakta mig på PM.

Diskussionen bör omgående återgå till Irans militära förmåga gentemot USA i allmänhet, och förmåga att sänka ett amerikanskt hangarfartyg i synnerhet.

/Mod
Mission accomplished!
Kolla nu på hur fifflaren motsäger sig själv i en annan tråd när han ställs mot väggen av en annan användare.
(FB) Moderatorerna i "Vapen och militär" accepterar endast PK-media som källor
Citat:
Ser du mig varna användaren IR5 i debatten om det iranska flygplanet exempelvis? Nej, det gör du inte, och hans åsikter går stick i stäv med i princip alla andras i tråden. Anledningen till detta är att han inte utnyttjar sina inlägg för att göra reklam för, i hans fall, religiösa skrifter eller hemsidor.

För det första mannen, hur ska en annan användare se IR5s varningar och vad du fifflar med.
För det andra motsäger du dig själv nu
Tönt!
Citera
2015-10-10, 14:23
Medlem
Bahrams avatar
Citat:

Han startade en avstickare ju, va säger du?
Liksom en /mod som sätter punkt på en avstickare om rasistiska trams om en användare.
Vem hade kontrollen förutom /mod?
Citera
2015-10-10, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Careless
Det är helt ok att de ogillar oss för just detta. Mitt "Problem" är att de inte passar på att även ogilla rasisterna som tramsar och beter sig som pajasar. Eftersom du tillhör den skaran så är din upplevelse av Flashback annorlunda än min.
Citera
2015-10-11, 00:23
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Det är för att iranier utsattes för diskriminering och moderatorer vet men förnekar.

Jag har sett det. Kolla va han gör asså,

Här slänger moderatorn in skitsnack som inte har med saken att göra. Jävla fifflare

Yeah, in my ass, OT och rykten, sista utvägen för dig är att passa på när fifflaren ger dig luft.

Mission accomplished!
Kolla nu på hur fifflaren motsäger sig själv i en annan tråd när han ställs mot väggen av en annan användare.
(FB) Moderatorerna i "Vapen och militär" accepterar endast PK-media som källor

För det första mannen, hur ska en annan användare se IR5s varningar och vad du fifflar med.
För det andra motsäger du dig själv nu
Tönt!

Men debattøren T8 är ju något annat än moderatorn T8. Fattar du verkligen inte skillnaden? Eller bara trollar du før att få det att framstå som att perser är riktigt jävla korkade - något jag absolut inte tror på.
Citera
2015-10-11, 01:47
Medlem
Citat:
Men debattøren T8 är ju något annat än moderatorn T8. Fattar du verkligen inte skillnaden? Eller bara trollar du før att få det att framstå som att perser är riktigt jävla korkade - något jag absolut inte tror på.

Nej, inte i det fallet. Eftersom moderatorn T-80U senare verifierar debattören T-80Us inlägg genom s.k. "Avstickaren".
Alltså hamnar namnteckningen under bägge eftersom avstickaren handlade om mig och min religion.
Det är mer än bevisat. Något för Admin5 att tänka på innan han drar förhastade slutsatser.

Hade han däremot inte kallat det för avsickare, och rapporterat inlägget där han attackerar mig eller raderat det, skulle jag intygat att han var en bra moderator.

Inte svårt att förstå om du vill förstå vad rasism är..

Moderatorn attackerar mig med anklagelser om min religion medan mitt inlägg inte hade något med religion att göra.
En användare reagerar mot moderatorns obefogade trams.
Därefter passar moderatorn på att förstärka sina anklagelser och rasistiska uttalanden om mig genom att kalla det han gjorde för avstickare som var OT.

Han gjorde detta trots att han uppmärksammades av en annan användare om sina rasistiska uttalanden mot mig.

Du kan fortsätta förneka om du vill nu..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in