2015-10-05, 00:24
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Det var något nytt för mig, Urn på supports? Krav eller önskemål?

Urn på en support är något nytt för dig?
Citera
2015-10-05, 00:28
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
https://www.youtube.com/watch?v=4E030sk24I8
https://www.youtube.com/watch?v=SkDIN0-Sgbc

Här har jag två intervjuer från den senaste TI:n. Jag säger inte att han aldrig har varit en arrogant. Om man tycker att TI4 EG var kukskallar så har man ju all rätt att göra det. Men tycker man det så ser man antagligen inte tillräckligt djupt för att se att det är en skämtsam mentalitet. Många beskriver t. ex. Arteezy som en av de roligaste människorna att vara med.

Fast nu är väl mainstream att just tycka att PPD är en horunge som är saltig?

Jag har enorm respekt för både PPD och Arteezy.

Stör mig inte speciellt alls på Arteezy, även om hans internet-persona ibland blir väldigt mycket. PPD är ett rövhål men kan vara väldigt vettig på många sätt, stör mig på att han är lite av en tangentbordskrigare och håller hög svansföring på twitter men aldrig i verkliga livet. Han har en fantastisk blick för spelet, hoppas han blir lite mer ödmjuk.
Citera
2015-10-05, 00:50
Medlem
Vassknivs avatar
Men vilket jävla piss. Jag kom i low priority och får endast köra all random, fine köper det. Spela en match, och nu har jag 1 kvar. Körde en till match men alla lämnade förutom jag och en annan, men den matchen gällde inte? Vafan är detta, inte mitt fel alla lämnar ju?
Citera
2015-10-05, 01:08
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Urn på en support är något nytt för dig?

Ja, dock förlorar jag sällan som supp.
Citera
2015-10-05, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasskniv
Spela mycket Dota 1 när det gällde. Spelat mycket LoL också.

Saknar veerkligen "support items" alltså guld i sekunden och lite sånt när man spelar support på Dota. Man bränner alla sina pengar på wards, blir rätt tråkigt faktiskt..

Ofta försöker man vara två som bollar wards.
Som support satsar du efter items som Mech, Pipe, Sheepstick, mana boots etc.
Dv.s. Items som kan låsa ut motståndarna. En bra Support spelare kan göra otroligt mycket för sitt lag.
Te.x Support Earthshaker som lolar omkring med blinkdagger.

F.ö: Vad än alla säger: Support ska få några lasthits också.

Randomfråga: Någon som sitter i en annan kanal än Stockholm? Finns ingen vidrigare kanal jag har varit med om.
Citera
2015-10-05, 14:23
Bannlyst
Dota 2 är så jävla mycket snyggare i Linux. Beror det på at Valve snart släpper sin Linux-konsoll?
Citera
2015-10-05, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosesred
Ofta försöker man vara två som bollar wards.
Som support satsar du efter items som Mech, Pipe, Sheepstick, mana boots etc.
Dv.s. Items som kan låsa ut motståndarna. En bra Support spelare kan göra otroligt mycket för sitt lag.
Te.x Support Earthshaker som lolar omkring med blinkdagger.

F.ö: Vad än alla säger: Support ska få några lasthits också.

Randomfråga: Någon som sitter i en annan kanal än Stockholm? Finns ingen vidrigare kanal jag har varit med om.

Supports på lanes ska inte ta några lasthits om carryn är i närheten.
En support som spelar roll 5 ska inte förväntas ha några items(det är bara bonus), spelaren bidrar främst med wards. Däremot roll 4, dvs den supporten som inte ska spendera ALLT sitt guld på att supporta laget, kan mycket väl ta farm när det finns plats för det, detta ska dock aldrig prioriteras över att carryn/cores får farma. Roll 4 kan spelas i jungle och hjälper till med support men kan också köpa items så som blink, meka, force, sheep osv.

Angående kanalerna, Malmö kanalen är också förfärlig. Förstår inte hur någon orkar skriva där.
Citera
2015-10-05, 14:52
Medlem
Poksmots avatar
Någon mer som har extrema dc problem just nu? Blir kickad och kan inte komma in i matchen. när jag väl var inne var givetvis allt gear borta. sedan dc igen 3-4 min senare. Var även ovanligt mycket andra som dc'ar idag..

edit samma sak hände igen. Inne max ett par minuter
Senast redigerad av Poksmot 2015-10-05 kl. 14:55.
Citera
2015-10-05, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Det var något nytt för mig, Urn på supports? Krav eller önskemål?

Sjukt bra item.
Speciellt efter en av de nyaste patcherna som förhindrar blink när man har negative urn på sig.

- Billiga components
- Billig over-all completion
- Bidrar till att bibehålla en push (heala upp folk efter team-fight)
- Släng på en hjälte med blink, så kan han inte använda den under hela duration (+3s cd efter sista DoTen
- En annan mysig grej är på invoker; den triggar numera cold snap, så det är ju inte fy skam heller direkt.

Förstår inte hur detta superba item kan vara nytt för dig på supports. Det ska _alltid_ finnas en urn i laget, på samma vis som det _alltid_ ska finnas en mek.

Det enda "negativa" är väl att om det är två urn carriers så är den ena "wasted" eftersom man bara får charges på den ena vid en kill.
Citera
2015-10-05, 16:53
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poksmot
Någon mer som har extrema dc problem just nu? Blir kickad och kan inte komma in i matchen. när jag väl var inne var givetvis allt gear borta. sedan dc igen 3-4 min senare. Var även ovanligt mycket andra som dc'ar idag..

edit samma sak hände igen. Inne max ett par minuter

Ja hände mig och en kompis igårkväll. Får se hur det håller upp idag. Steam market var även omöjligt att använda
Citera
2015-10-05, 16:56
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaWestraNostra
Sjukt bra item.
Speciellt efter en av de nyaste patcherna som förhindrar blink när man har negative urn på sig.

- Billiga components
- Billig over-all completion
- Bidrar till att bibehålla en push (heala upp folk efter team-fight)
- Släng på en hjälte med blink, så kan han inte använda den under hela duration (+3s cd efter sista DoTen
- En annan mysig grej är på invoker; den triggar numera cold snap, så det är ju inte fy skam heller direkt.

Förstår inte hur detta superba item kan vara nytt för dig på supports. Det ska _alltid_ finnas en urn i laget, på samma vis som det _alltid_ ska finnas en mek.

Det enda "negativa" är väl att om det är två urn carriers så är den ena "wasted" eftersom man bara får charges på den ena vid en kill.

Mja, urn är ju såklart ett mycket bra item men att säga att det skulle vara ett givet item varje game tycker jag är helt fel. Men däremot finns det vissa heroes där jag gillar att nästan alltid gå urn, typ spirit breaker, bounty och support nightstalker. Man måste likssom vara med i mycket kills för att man ska få värde av itemet early, passar därför bäst på 3-4 pos.

Mek är inte heller ett givet item längre (förut tyckte jag det var det) pga den höga manakostnaden och långa cooldownen. Rekommenderar bara mek om man har starkt early-midgame lag. Skulle förmodligen varit mer attraktivt item om guardian greaves inte var så dåligt item (läs dyrt).
Senast redigerad av wastaah 2015-10-05 kl. 17:03.
Citera
2015-10-05, 17:28
Medlem
borg86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suffa
Supports på lanes ska inte ta några lasthits om carryn är i närheten.
En support som spelar roll 5 ska inte förväntas ha några items(det är bara bonus), spelaren bidrar främst med wards. Däremot roll 4, dvs den supporten som inte ska spendera ALLT sitt guld på att supporta laget, kan mycket väl ta farm när det finns plats för det, detta ska dock aldrig prioriteras över att carryn/cores får farma. Roll 4 kan spelas i jungle och hjälper till med support men kan också köpa items så som blink, meka, force, sheep osv.

Angående kanalerna, Malmö kanalen är också förfärlig. Förstår inte hur någon orkar skriva där.

En ward kostar numera 75 guld. 15 min in i gamet borde en carry ha råd med en jävla ward. Att be support köpa ward bara för att du spelar carry är helt jävla efterblivet. Kör en jävla ward och fortsätt farma. Du tar ingen speciell smäll om som carry om det inte gått totalt åt helvete första 10 min Förut kostade wards 180 guld eller något... då kan jag förstå att man inte köper det som carry första 15 men det är så jävla löjligt att tro att bara för man har en support i laget så ska den köpa varenda ward hela jävla tiden.

Man tjänar mer på att lyfta fram varenda spelare i laget än 2 enskilda. Det gäller att spela smart och effektivt. Har det gått bra kan man lika gärna köpa 1 jävla ward och placera den någonstans eller ge den till supporten. Att du tror att items är en "bonus" på support är ju helt jävla sjukt. Tänk om man har CM och lich i laget.... klart som fan att man tjänar som lag på att låta CM och lich få items. Tänk till lite nu... du ska skaffa ditt 4-5e items eller låta en lich få aga? Du köper 2 wards eller låta en lich springa runt utan aga på 6-8 min. Vad gör du? Klart som fan att man låter cm skaffa blink, mek eller aga.... lich aga, mek eller blink eller vad fan det kan vara. 5 är alltid starkare än 2-3. Skulle jag gå efter din princip att det bara är en "bonus" att få items som support så skulle jag inte ta mer än 1000mmr på 1 månad. Även vid mmr på 6k ser man supports farma ibland och skaffa items. Som support får man mycket farm genom att ganka. Men att bara springa runt utan en enda last hits bara för att en jävla carry ska ta dom är bara dumt. Speciellt late game. Då har ni i princip en helt värdelös support utan lvl och items.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in