Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-15, 01:32
  #18757
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Spelar Invoker mid med Hands of Midas. Farmar guld som en omänsklig och skiner på dem haters.
Citera
2023-03-27, 21:00
  #18758
Medlem
EnLitenFryss avatar
Spelade väldigt mycket dota i Warcraft 3 runt 2010, och blev nostalgisk häromkvällen så drog ner en AI-version av det. Fortfarande väldigt skön känsla i spelet.

Har testat ladda ner DOTA2 och kört tutorials men inte alls samma sköna känsla som på WC3. Tycker menyerna känns stökigare, shoppen känns mindre tydlig, kartan inte lika bra. Touch and feel på spelet är en försämring.

Är det värt att hoppa in i online games när man har en halvkass dator? Har gammal arbetslaptop utan vidare grafikkort, kör på sämsta grafiksettings.

Jag har koll på en del, men tippar det blir en jävligt brant inlärningskurva i början.
Citera
2023-03-28, 08:31
  #18759
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Spelade väldigt mycket dota i Warcraft 3 runt 2010, och blev nostalgisk häromkvällen så drog ner en AI-version av det. Fortfarande väldigt skön känsla i spelet.

Har testat ladda ner DOTA2 och kört tutorials men inte alls samma sköna känsla som på WC3. Tycker menyerna känns stökigare, shoppen känns mindre tydlig, kartan inte lika bra. Touch and feel på spelet är en försämring.

Är det värt att hoppa in i online games när man har en halvkass dator? Har gammal arbetslaptop utan vidare grafikkort, kör på sämsta grafiksettings.

Jag har koll på en del, men tippar det blir en jävligt brant inlärningskurva i början.

Dota 2 är inte alls vad Dota var. Tyvärr har Valve förstört spelet. Många dåliga designval.

Kan ge några exempel. Pheonix var kul att spela i ettan. Nu försämrad och svårare att spela. Samma med Tuskar.

Dota lider också av ett fundamentalt problem och det är att magiker blir helt värdelösa över tid. I LoL så finns det AP-scaling.
Citera
2023-04-12, 16:27
  #18760
Medlem
vanilljs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atodJb
Har följt dota scenen och spelat till och från i 10 år. Blivit nått game här och där då man fick ihop ett gäng på 5 men även då körde vi mest bara orankad singel draft/all random, oftast då det kom nya stora patcher. Fått ihop lite mer än 2400 timmar.
Tror jag kalibrerat 2 gånger tidigare och hamnade på legend men detta var flera år sedan, minns dock att de games man fick hade lite kvalitet och de flesta förstod spelet.

Hittade nyligen passionen igen så håller på att kalibrera min rank i skrivande stund. Jag har däremot hamnat i crusader/archon vilket är en jävla shitshow. Har en behavior score på 10.000 och aldrig droppat en siffra men jag paras ihop med dom som ja, jag vet inte vad. De bara skriker i mikrofonen konstant, tiltar över ingenting och ger upp direkt det går tungt för dom, oavsett om de övriga i laget har ett bra game, de är som bortskämda snorungar. Att komma tillbaka från en dålig laning stage är helt omöjlig, de ger bara upp även om ens lag är starkare mid/late.
Det känns som man aldrig kommer ta sig ur den här hålan.

Hade varit kul att klättra i rankerna, få lite bättre kvalitet på matcherna och framförallt ha kul oavsett om man vinner eller förlorar. Om någon känner igen sig, finner sig i samma sits eller kanske ni är ett gäng med en plats över och vill ha någon likasinnad att spela med så skicka gärna ett pm.


Kul för dig.. Du ska vara glad, jag spelar med en mmr på 200 i Herald. Och har gjort så i över ett år. Det är helt omöligt att klättra i rang utan ett lag att spela tillsammans med. I Herald, även om du väljer spelar/server språk till Engelska och endast quear i EU West så är spelet fullt med ryssar, noll kommunikation och rage quits...

Jag är dömd att spela här om jag inte startar ett nytt steam acc vilket jag inte är intresserad av.
Citera
2023-04-21, 17:37
  #18761
Medlem
Shepard25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Dota 2 är inte alls vad Dota var. Tyvärr har Valve förstört spelet. Många dåliga designval.

Kan ge några exempel. Pheonix var kul att spela i ettan. Nu försämrad och svårare att spela. Samma med Tuskar.

Dota lider också av ett fundamentalt problem och det är att magiker blir helt värdelösa över tid. I LoL så finns det AP-scaling.

Ja sant till viss del. Agi carries har ju fördelen att de får attack speed av sin base stat och därför får väldigt hög dps late game. Sen blir det svårt som int så fort motståndare skaffar bkb. Man måste ha effektiva stuns/disables på support för att ha bra int carries late game.

Citat:
Ursprungligen postat av vanillj
Kul för dig.. Du ska vara glad, jag spelar med en mmr på 200 i Herald. Och har gjort så i över ett år. Det är helt omöligt att klättra i rang utan ett lag att spela tillsammans med. I Herald, även om du väljer spelar/server språk till Engelska och endast quear i EU West så är spelet fullt med ryssar, noll kommunikation och rage quits...

Jag är dömd att spela här om jag inte startar ett nytt steam acc vilket jag inte är intresserad av.
Samma här. Över 1400 rankade matcher men spelar i princip enbart själv och då är det omöjligt att ta sig ur Herald. Sjukt mycket ryssar och personer som väljer en femte carry när man behöver support eller liknande.

Annars tycker jag spelet är komplext och roligt. Samt lagomt långa matcher. Finns fortfarande många hjältar och items jag inte lärt mig spela än.
__________________
Senast redigerad av Shepard25 2023-04-21 kl. 17:43.
Citera
2023-04-23, 19:19
  #18762
Medlem
Shepard25s avatar
Någon som spelat nya patchen än? Verkligen en stor uppdatering, ny och större map, flera nya features (teleport, neutral ward, etc), nya items, flyttade creep camps och två Roshans.

https://www.dota2.com/newfrontiers?v=2
Citera
2024-04-17, 19:21
  #18763
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
Spelar Invoker mid med Hands of Midas. Farmar guld som en omänsklig och skiner på dem haters.
I Crownfall patchen hoppas jag att buffar han, han är skit bra som pos 4 just nu, om du inte får en jävla drömstart med han mid, då äger han, annars är en medioker nu som fan...
Citera
2024-04-21, 00:03
  #18764
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsGucci
I Crownfall patchen hoppas jag att buffar han, han är skit bra som pos 4 just nu, om du inte får en jävla drömstart med han mid, då äger han, annars är en medioker nu som fan...

Körde han rätt mycket förra sesongen.

Nu kör jag meepo istället. Älskar att få mycket guld! Får nästan alltid 10/10 i support med Meepo i scorescreen. Betyder det att jag borde köra honom typ jämt?!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback