Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-12, 12:19
  #18517
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 223355
Jag är 6k. Jag svara på frågor om det är någon som har några!

Jag har varit uppe i 3.8k mmr och är nu på 3.2k.
Spelar det som behövs och försöker antipicka så hårt jag kan sist.

Vad bör jag satsa på för att höja min mmr för de jag möter är verkligen oftast sämre än mig men mitt lag suger ofta pung och att styra objektiv på 3.2k är omöjligt...
Citera
2017-05-12, 14:59
  #18518
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomuser
Jag har varit uppe i 3.8k mmr och är nu på 3.2k.
Spelar det som behövs och försöker antipicka så hårt jag kan sist.

Vad bör jag satsa på för att höja min mmr för de jag möter är verkligen oftast sämre än mig men mitt lag suger ofta pung och att styra objektiv på 3.2k är omöjligt...
Första steget är att inse att du inte är så bra som du tror, kallas dunning-kruger. Fokusera på dina egna misstag och se till att du inte upprepar dem, när du blir bättre kommer du klättra.
Citera
2017-05-14, 19:40
  #18519
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomuser
Jag har varit uppe i 3.8k mmr och är nu på 3.2k.
Spelar det som behövs och försöker antipicka så hårt jag kan sist.

Vad bör jag satsa på för att höja min mmr för de jag möter är verkligen oftast sämre än mig men mitt lag suger ofta pung och att styra objektiv på 3.2k är omöjligt...

Ladda hem replays på matcher där du själv tycker att du spelar bra, kolla sedan igenom dom från din PoV med din egen fog så ser du rysligt många misstag. Eliminera dessa misstag så blir du bättre.
Lär dig mekaniker, läs patchnotes, timings på pulls. Håll lite koll på andra lanes - speciellt hur bra motståndaren farmar.
Har motståndaren en Axe offlane som kör solo mot en Spectre så blir du på så vis inte förvånad om han dyker upp i en annan lane min 9 med en dagger.
Finns ju mängder med saker du kan göra.
Citera
2017-05-14, 23:49
  #18520
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Okej tack för svar. Har haft ett quest rätt länge nu där man ska slowa folk med shivas guard i 30/60/80 sekunder eller nått. Tar ju fan evigheter.. och jag antar att man måste vinna gamet också för att det ska registreras.. Fan skits vårt ju. Forfarande bara level 3 på compendiumet.

Så wages har inget värde egentligen förutom att man kan betta med dom? Det står att som resetas vad innebär det? Att man startar på 1000 igen? Kan man inte samla på sig en jävla massa utan att skiten resetas och försvinner?

Edit: Insåg just nu att man skulle köpt battlepoints tillsammans med compendiumet, kommer ta evigheter att levla.. Vill också minnas att det var något erbjudande om man köpte båda samtidigt. Ska man köpa till points nu blir det ju svindyrt.. fast kanske är värt det.

Du kan ju välja själv vilken quest du vill göra och de flesta är väldigt enkla att slutföra. Att slowa fiender i 30 sekunder är ju oerhört enkelt?

Vad gäller wages så får du ju level genom att betta och sedan vinna matchen.

Att levla comendium är lätt så du gör definitivt en hel del fel. Att nå superhöga nivåer med det är däremot inte lätt utan att köpa poäng.
__________________
Senast redigerad av sumialic 2017-05-14 kl. 23:52.
Citera
2017-05-15, 18:27
  #18521
Medlem
Någon som vet ifall man kommer kunna köpa den nya terrängen "Reefs Edge" i butiken någon gång? Vill så gärna ha den men samtidigt har jag verkligen inte tid att spela upp mig så många nivåer och har ingen lust att betala 50€+ för kompendium-levels....
__________________
Senast redigerad av NinjaFever 2017-05-15 kl. 18:29.
Citera
2017-05-17, 00:47
  #18522
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaFever
Någon som vet ifall man kommer kunna köpa den nya terrängen "Reefs Edge" i butiken någon gång? Vill så gärna ha den men samtidigt har jag verkligen inte tid att spela upp mig så många nivåer och har ingen lust att betala 50€+ för kompendium-levels....

Var det inte den som var exklusiv och endast kunde fås genom battle pass? Det var något som var det iaf, tror det var den terrängen.
Citera
2017-05-17, 11:24
  #18523
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomuser
Jag har varit uppe i 3.8k mmr och är nu på 3.2k.
Spelar det som behövs och försöker antipicka så hårt jag kan sist.

Vad bör jag satsa på för att höja min mmr för de jag möter är verkligen oftast sämre än mig men mitt lag suger ofta pung och att styra objektiv på 3.2k är omöjligt...

Höja mmr går att göra på flera sätt men olika sätt tar olika lång tid. Jag kan berätta hur jag gjorde så får du ta efter det du själv känner för.

Först och främst, det allra viktigaste. Det är att spela. Och spela för mycket. Folk kommer tycka du spelar för för mycket men för mig är DOTA2 en viktig hobby, precis som kampsport och gym. Jag har fortfarande sambo, vänner, tränar, heltidsjobb. Min sambo är med på noterna och vet att jag spelar mycket men vi är lyckliga som fan ändå. Hur som helst. För varje timme spelad får du mer kunskap, du blir snabbare fysiskt i fingrar och hjärna och du lär dig helt enkelt mer och mer om varje situation och vad du bör göra i situationen som uppstår (gå o farma, ganka smokea etc.).

Spela färre heroes. Här är då frågan om du vill gaina mmr snabbt eller långsiktigt. Många skulle säga att det är bra att spela alla heroes och över många år är det väl bra att ha kunskapen kring alla heroes men det gäller ändå att bli expert på några. När jag var 4.5k spelade jag DS, Enigma, mirana, pudge, lifestealer och puck som 5.5-6k spelare. Just för att jag har nött sönder dom. Och alla är heroes jag ÄLSKAR att spela, tycker dom är så förbannat kul. Så lär dig 5-6 heroes EXTREMT bra och spela dessa för det mesta så lovar jag dig att mmren kommer sticka upp fort, i takt med att du blir bättre med hjältarna.

Tänk. I lägre mmr tänker folk knappt ett steg framåt. Innan gamet startar, TÄNK. Vad har motståndarna för heroes? Hur kommer gamet se ut? Splitpush/fighting? Vem vinner late, hur ska ni göra för att stoppa en eventuellt op hero? Vinna late, early? Är du exempelvis enigma, fundera vilka MÅSTE du fånga i blackhole utan bkb för att inte bli cancelad. Säg att det är 3 heroes av 5 som kan dissablea dig utan bkb, ja då vet du att i teamfight kan du inte göra bh utan att fånga alla dessa 3, om du nu inte ser att någon använder sin stun tidigare etc. I allafall, fundera mer och lägg upp en plan i ditt eget huvud innan matchen men också under spelets gång. Ju mindre som sker impulsivt (på låg mmr) ju bättre.

Positiv Dotas community är cancer. Det är verkligen påfrestande för kropp och själ. Men var positiv. Alltid! Ha förinställt på chathjulet massa postiva kommentarer, "your fine", "nice" och sprid kärlek. En person som missar en hook och får höra att han är en värdelös skit kommer garanterat missa fler hooks än en person som får höra att det inte gör något eller inte behöver höra något alls. Gnäll skapar bara illvilja och sämre spelande. Använd alltid MIC. Det är så fruktansvärt överlägset att prata mid före chattande.

Läs på och se live games Läs på alla patcher, läs på items och heroes och förstå vad allt faktiskt gör. Kolla mycket streaming. Wagamama, Limmp, Chessie, Syndaren, arteezy är några av mina favoriter.

Ta ett break vid losing spree. Detta är fan något jag aldrig lär mig men vet att man ska göra. Har du torskat 3 i rad kommer du tilta och nästan garanterat fortsätta förlora. Du tänker knappt på det medvetet men du påverkas så otroligt mycket av dina förluster, i alla fall jag. Du blir osäker på dig själv, tvekar, gör misstag. Misstag du aldrig skulle göra när du har winningspree och tror du fucking Dendi när du bara hoppar omkring och slaktar folk. Efter 3 förluster ta ett break på någon dag alternativt spela normal game tills att du är på banan igen.

Det finns såklart 1000 sätt till men detta är ett axplock en bra grund för din climbing uppåt.
Citera
2017-05-23, 21:53
  #18524
Medlem

Tackar som fan för intressant läsning. Kan känna mig träffad på flera punkter och jag vet att jag borde tänka på dessa mer men ändå gör man inte det.

Vill passa på att fråga ifall någon vet vad som händer med International MMR när kompendiet är över? Fick högre grupp-mmr men lägre solo-mmr i den nya kalibreringen. Kommer dessa överföras till den "vanliga" mmr:en eller raderas detta helt efter?
Citera
2017-05-24, 14:04
  #18525
Medlem
Quintos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaFever

Tackar som fan för intressant läsning. Kan känna mig träffad på flera punkter och jag vet att jag borde tänka på dessa mer men ändå gör man inte det.

Vill passa på att fråga ifall någon vet vad som händer med International MMR när kompendiet är över? Fick högre grupp-mmr men lägre solo-mmr i den nya kalibreringen. Kommer dessa överföras till den "vanliga" mmr:en eller raderas detta helt efter?
Om du har spelat mer än 40 games i international ranked så kan du välja att byta ut din vanliga mmr mot din international mmr när ti7 är över. Funktionen kom förra året med ti6 och alla på låg mmr trodde dom äntligen skulle hamna på 4-5k där dom "egentligen hör hemma". Men nej dom blev nog besvikna
Citera
2017-05-24, 17:49
  #18526
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quinto
Om du har spelat mer än 40 games i international ranked så kan du välja att byta ut din vanliga mmr mot din international mmr när ti7 är över. Funktionen kom förra året med ti6 och alla på låg mmr trodde dom äntligen skulle hamna på 4-5k där dom "egentligen hör hemma". Men nej dom blev nog besvikna

Förstår inte hur man någonsin skulle kunna få bättre mmr om man kör international mmr, låg på 4,9-5k någonstans vanligt och jag fick 3k mmr av den? Liksom va, kanske fungerar bättre om man ligger på 2k? Sen vet jag inte heller om jag ens vill gå upp över 5k, folk på 5,5k är så jävla dryga 'omg you picked the wrong hero game is already over before we began attityd'
Citera
2017-05-26, 23:05
  #18527
Medlem
Quintos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Förstår inte hur man någonsin skulle kunna få bättre mmr om man kör international mmr, låg på 4,9-5k någonstans vanligt och jag fick 3k mmr av den? Liksom va, kanske fungerar bättre om man ligger på 2k? Sen vet jag inte heller om jag ens vill gå upp över 5k, folk på 5,5k är så jävla dryga 'omg you picked the wrong hero game is already over before we began attityd'
Har 3500 vanlig party mmr och fick 4100 party mmr i international ranked så nog går det hamna högre. Har 4500+ vanlig solo mmr dock. Tror majoriteten hamnar på ungefär samma mmr som dom har i vanliga, därför det var så kul när folk skrev på reddit att dom äntligen kommer hamna på 4k+ för dom hör inte hemma på 1-3k (enligt dom) men sen fick dom samma eller lägre mmr
Citera
2017-05-31, 15:22
  #18528
Medlem
Fuzzerrs avatar
Halloj alla!

Undrar om någon vet någonstans där man kan få tag i Apostle of decay setet till necrophos från 2015 och Diabolical Fiend till shadow fiend från 2016?

Vet att det är collector's cache och att de endast är giftable och antagligen svårt men vill ändå höra om någon vet någonstans där de kan finnas, någon här kanske har ett som ligger och skräpar? Är villig att byta mot något i mitt förråd, kan ge mer än vad det är värt.

//
Fuzzerr
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback