Citat:
Nej.En ward kostar numera 75 guld. 15 min in i gamet borde en carry ha råd med en jävla ward. Att be support köpa ward bara för att du spelar carry är helt jävla efterblivet. Kör en jävla ward och fortsätt farma. Du tar ingen speciell smäll om som carry om det inte gått totalt åt helvete första 10 min
Förut kostade wards 180 guld eller något... då kan jag förstå att man inte köper det som carry första 15 men det är så jävla löjligt att tro att bara för man har en support i laget så ska den köpa varenda ward hela jävla tiden.
Man tjänar mer på att lyfta fram varenda spelare i laget än 2 enskilda. Det gäller att spela smart och effektivt. Har det gått bra kan man lika gärna köpa 1 jävla ward och placera den någonstans eller ge den till supporten. Att du tror att items är en "bonus" på support är ju helt jävla sjukt. Tänk om man har CM och lich i laget.... klart som fan att man tjänar som lag på att låta CM och lich få items. Tänk till lite nu... du ska skaffa ditt 4-5e items eller låta en lich få aga? Du köper 2 wards eller låta en lich springa runt utan aga på 6-8 min. Vad gör du? Klart som fan att man låter cm skaffa blink, mek eller aga.... lich aga, mek eller blink eller vad fan det kan vara. 5 är alltid starkare än 2-3. Skulle jag gå efter din princip att det bara är en "bonus" att få items som support så skulle jag inte ta mer än 1000mmr på 1 månad. Även vid mmr på 6k ser man supports farma ibland och skaffa items. Som support får man mycket farm genom att ganka. Men att bara springa runt utan en enda last hits bara för att en jävla carry ska ta dom är bara dumt. Speciellt late game. Då har ni i princip en helt värdelös support utan lvl och items.....
Förut kostade wards 180 guld eller något... då kan jag förstå att man inte köper det som carry första 15 men det är så jävla löjligt att tro att bara för man har en support i laget så ska den köpa varenda ward hela jävla tiden. Man tjänar mer på att lyfta fram varenda spelare i laget än 2 enskilda. Det gäller att spela smart och effektivt. Har det gått bra kan man lika gärna köpa 1 jävla ward och placera den någonstans eller ge den till supporten. Att du tror att items är en "bonus" på support är ju helt jävla sjukt. Tänk om man har CM och lich i laget.... klart som fan att man tjänar som lag på att låta CM och lich få items. Tänk till lite nu... du ska skaffa ditt 4-5e items eller låta en lich få aga? Du köper 2 wards eller låta en lich springa runt utan aga på 6-8 min. Vad gör du? Klart som fan att man låter cm skaffa blink, mek eller aga.... lich aga, mek eller blink eller vad fan det kan vara. 5 är alltid starkare än 2-3. Skulle jag gå efter din princip att det bara är en "bonus" att få items som support så skulle jag inte ta mer än 1000mmr på 1 månad. Även vid mmr på 6k ser man supports farma ibland och skaffa items. Som support får man mycket farm genom att ganka. Men att bara springa runt utan en enda last hits bara för att en jävla carry ska ta dom är bara dumt. Speciellt late game. Då har ni i princip en helt värdelös support utan lvl och items.....
Du lär dig säkert om du fortsätter spela och sträva efter att bli bättre, allt du sa nu var dock fel. Supprts farmar på när de inte snor farm av cores.
Två farmade hjältar som scalar bra med föremål är bättre än fem hjältar med sämre farm. Vissa hjältar såsom Earthshaker klarar sig bra utan, eller med billiga föremål. T.ex. en blink, vilket man oftast lyckas farma ihop efter 20-25 minuter..
Andra hjältar såsom Medusa kan inte prestera utan dyra föremål. Lägg ner med "alla är lika mycket värda" attityden, den passar inte hemma i Dota.