• 8 361 online
  • 1 128 219 medlemmar
  • 58 542 575 inlägg
2010-09-14, 17:29
Medlem
kattrumpas avatar
Sökte men hittade ingen tråd om just Dota 2 så valde därför att skapa denna tråd.
I Dota-Blog läste jag i somras att Ice-Frog har gåttt ihop i ett samarbete med Valve, sedan läste jag för någon vecka sedan att Valve har lagt copyright på namnen "Dota 2" och "Dota 3".

Så, hur tror ni att det kommer bli? Likt Dota som finns nu, likt HoN?
Själv tror jag att det kommer bli en förnyelse på väldigt många heroes men även minst lika många helt nya. Sedan kommer det nog fler spelsätt och många fler banor, kanske till och med en Campaign.

Vad tror ni?

Uppdaterad info 130805:

Dota 2 är skapat av Valve Software som bland annat ligger bakom Half-Life serien, Portal 2, Counter-Strike och spelplatformen Steam. Det är ett Action RTS spel (eller MOBA) som League of Legends.

Dota 2 är Free-To-Play med den mest generösa modellen någonsin, ingen som helst betalvägg. Det finns massvis med funktioner som gör det till det komplexa spel det är idag och visar verkligen vilken kvalité spelbolaget Valve ger. Just nu spelas Internationals 2013 som sänds på TV6 med en ofattbar $2,8 miljoner dollar i prispengar.

Ladda ner gratis, på steam: http://store.steampowered.com/app/570/

Följ Alliance, svenskhoppet på Tv6, här i tråden eller på
http://www.dota2.com/international/home/overview/
http://www.tv6.se/international

Du kan se alla matcher i DotA-klienten. Med kommentatorer; se från spelarnas perspektiv (inklusive mus) och så vidare, på twitch.tv, dota2.com och på TV.

Dota 2 för League of Legends-spelare som vill byta eller testa:
https://www.flashback.org/sp44007497

Har ni provat DotA 2 och om så är fallet vad tyckte ni? Diskutera gärna nya patcher, funktioner och ställ frågor. Hur är spelet som en nybörjare? Hur tycker ni Internationals var på TV?

Sammanfattning av Hodur
/Mod
Senast redigerad av MondoBizarro 2013-08-05 kl. 22:26.
Citera
2010-09-14, 23:55
Medlem
Nagaxs avatar
HoN blir förhoppningsvis så stort så DotA 2 inte får några spelare. HoN är allt jag saknade i DotA
Citera
2010-09-14, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattrumpa
Så, hur tror ni att det kommer bli? Likt Dota som finns nu, likt HoN?
Själv tror jag att det kommer bli en förnyelse på väldigt många heroes men även minst lika många helt nya. Sedan kommer det nog fler spelsätt och många fler banor, kanske till och med en Campaign.Vad tror ni?
League of Legends finns ju om man vill ha något nytt.
Citera
2010-09-15, 01:27
Medlem
ZzappAttacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nagax
HoN blir förhoppningsvis så stort så DotA 2 inte får några spelare. HoN är allt jag saknade i DotA

håller med, dock hoppas jag ännu mer att BLC kommer mer i fokus och kan ta över så mycket HoN/DotA spelare som möjligt då det är mycket mer competative inriktat och mycket mycket mer skillbased, men endå liknande spelstuk.

// ZA
Citera
2010-09-15, 10:09
Medlem
kattrumpas avatar
Blir förmodligen också många fler p12-or som kommer spela Dota 2 när Valve börjar marknadsföra det på Steam.
Citera
2010-09-15, 10:47
Medlem
Judge.Paspertons avatar
Jag kan hålla med om att HoN är bättre än Dota men om man ser till fakta vore det ju o andra sidan jäkligt skamset om det inte var det. Ja menar Dota är en custom map till ett spel som funnits i snart 10 år och HoN är en närainpå regelrätt rip-off ( jag vet att dom har tillåtelse ). S2 fick altså hela konceptet, dessignen och merparten av allt innehåll och la till bättre grafik och spelbarhet. Men bortsett från det har dom inte tillfört mycket. Dom har dröjt rejält med många funktioner, dom har fortfarande problem med servrarna till och från ( dock i mängder man kan leva med det ska medges ) och dom ligger fortfarande efter Dota vad gäller heroes. När det väl kommer en ny hero är den oftast antingen skapligt lik en redan befintlig eller ännu en enkel port typ sniper, hur jäkla svår kan den vart o göra?

Så om lite mer engagerat folk från orginal teamet får möjligheten och resurserna att skapa ett nytt Dota tror jag det kan bli bra mycket bättre än HoN.
Citera
2010-09-15, 10:59
Medlem
Danny Gomezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZzappAttack
håller med, dock hoppas jag ännu mer att BLC kommer mer i fokus och kan ta över så mycket HoN/DotA spelare som möjligt då det är mycket mer competative inriktat och mycket mycket mer skillbased, men endå liknande spelstuk.

// ZA

På vilket sätt är BLC mer tävlingsinriktat och kräver mer skicklighet?
Citera
2010-09-15, 12:18
Medlem
Hkarns avatar
Tycker BLC är mycket bättre att titta på eftersom matcherna är kortare, det händer mer och att man inte missar något eftersom banorna är små. Att man missar kills för att spectatorn tittar på fel lane är det stora felet med att titta på hon.
Citera
2010-09-15, 15:08
Medlem
Donnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hkarn
Tycker BLC är mycket bättre att titta på eftersom matcherna är kortare, det händer mer och att man inte missar något eftersom banorna är små. Att man missar kills för att spectatorn tittar på fel lane är det stora felet med att titta på hon.

Ladda replays om du vill titta på hon då. Har aldrig sett någon cast på BLC, så vet inte hur det är.
Citera
2010-09-15, 18:45
Medlem
Jag funderar på att säga upp mig samtidigt som betan släpps 8)
Citera
2010-09-16, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
HoN är ju för newfags.

Finns dock en SKITBRA Hon-klan och det är LOAD, där bl a chu och Loda spelar, om du vet vilka det är. Jag antar att de piskar dig på snoppen i DOTA också. Men ja, HoN ligger självklart efter på skillnivå, speciellt om man jämför med t ex EHOME från Kina som är brutalt jävla mammutbra

Men det kommer jämna ut sig när spelet funnits längre!
Citera
2010-09-16, 15:53
Medlem
ZzappAttacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danny Gomez
På vilket sätt är BLC mer tävlingsinriktat och kräver mer skicklighet?

Det är mycket mer balancerat och kräver 100% skills, du måste sikta med varje attack, inklusive heals. Det finns inga criticals som helt slumpartat kan vända en fight. Alla skills gjör en specifik skada och alla heroes har ett visst HP likaså är alla heals på specifika värden. Så slutsummerat så krävs BLC OTROLIGT mycket mer skills än HoN, inga random crits, inga auto attacks, inga auto heals (typ som en aoe klick astrolabe) etc.

Och mer tävlingsinriktat är just av det faktum att det är så skillbaserat och att det är skapat just för competative game, spelet är nu i beta med ca 1200 spelare (tror jag, har för mig att jag läste detta / såg det ingame) och har redan haft flera turnering sponsrade, bland annat så har de haft en steelseries cup sponsrat med tusen euro i prispengar och dessutom

Cup Prizes:
1st Place:
3x SteelSeries Xai Laser mouse
3x SteelSeries Merc Stealth keyboard
3x SteelSeries 9HD mousepad

2nd Place:
3x SteelSeries Siberia v2 headset
3x SteelSeries 4HD mousepad

3rd Place:
3x SteelSeries Kinzu Optical mouse
3x SteelSeries 4HD mousepad

http://www.own3d.tv/lvlup#/watch/32051
Här finns en del casts för BLC, kan även tillägga att jag är ett stort fan av HoNcast och dess staff men tycker dessa kommentatorer är bättre en de på honcast.
Citera