2010-09-14, 17:29
Medlem
kattrumpas avatar
Skte men hittade ingen trd om just Dota 2 s valde drfr att skapa denna trd.
I Dota-Blog lste jag i somras att Ice-Frog har gttt ihop i ett samarbete med Valve, sedan lste jag fr ngon vecka sedan att Valve har lagt copyright p namnen "Dota 2" och "Dota 3".

S, hur tror ni att det kommer bli? Likt Dota som finns nu, likt HoN?
Sjlv tror jag att det kommer bli en frnyelse p vldigt mnga heroes men ven minst lika mnga helt nya. Sedan kommer det nog fler spelstt och mnga fler banor, kanske till och med en Campaign.

Vad tror ni?

Uppdaterad info 130805:

Dota 2 r skapat av Valve Software som bland annat ligger bakom Half-Life serien, Portal 2, Counter-Strike och spelplatformen Steam. Det r ett Action RTS spel (eller MOBA) som League of Legends.

Dota 2 r Free-To-Play med den mest genersa modellen ngonsin, ingen som helst betalvgg. Det finns massvis med funktioner som gr det till det komplexa spel det r idag och visar verkligen vilken kvalit spelbolaget Valve ger. Just nu spelas Internationals 2013 som snds p TV6 med en ofattbar $2,8 miljoner dollar i prispengar.

Ladda ner gratis, p steam: http://store.steampowered.com/app/570/

Flj Alliance, svenskhoppet p Tv6, hr i trden eller p
http://www.dota2.com/international/home/overview/
http://www.tv6.se/international

Du kan se alla matcher i DotA-klienten. Med kommentatorer; se frn spelarnas perspektiv (inklusive mus) och s vidare, p twitch.tv, dota2.com och p TV.

Dota 2 fr League of Legends-spelare som vill byta eller testa:
https://www.flashback.org/sp44007497

Har ni provat DotA 2 och om s r fallet vad tyckte ni? Diskutera grna nya patcher, funktioner och stll frgor. Hur r spelet som en nybrjare? Hur tycker ni Internationals var p TV?

Sammanfattning av Hodur
/Mod
Senast redigerad av MondoBizarro 2013-08-05 kl. 22:26.
Citera
2010-09-14, 23:55
Medlem
Nagaxs avatar
HoN blir frhoppningsvis s stort s DotA 2 inte fr ngra spelare. HoN r allt jag saknade i DotA
Citera
2010-09-14, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattrumpa
S, hur tror ni att det kommer bli? Likt Dota som finns nu, likt HoN?
Sjlv tror jag att det kommer bli en frnyelse p vldigt mnga heroes men ven minst lika mnga helt nya. Sedan kommer det nog fler spelstt och mnga fler banor, kanske till och med en Campaign.Vad tror ni?
League of Legends finns ju om man vill ha ngot nytt.
Citera
2010-09-15, 01:27
Medlem
ZzappAttacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nagax
HoN blir frhoppningsvis s stort s DotA 2 inte fr ngra spelare. HoN r allt jag saknade i DotA

hller med, dock hoppas jag nnu mer att BLC kommer mer i fokus och kan ta ver s mycket HoN/DotA spelare som mjligt d det r mycket mer competative inriktat och mycket mycket mer skillbased, men end liknande spelstuk.

// ZA
Citera
2010-09-15, 10:09
Medlem
kattrumpas avatar
Blir frmodligen ocks mnga fler p12-or som kommer spela Dota 2 nr Valve brjar marknadsfra det p Steam.
Citera
2010-09-15, 10:47
Medlem
Judge.Paspertons avatar
Jag kan hlla med om att HoN r bttre n Dota men om man ser till fakta vore det ju o andra sidan jkligt skamset om det inte var det. Ja menar Dota r en custom map till ett spel som funnits i snart 10 r och HoN r en nrainp regelrtt rip-off ( jag vet att dom har tilltelse ). S2 fick alts hela konceptet, dessignen och merparten av allt innehll och la till bttre grafik och spelbarhet. Men bortsett frn det har dom inte tillfrt mycket. Dom har drjt rejlt med mnga funktioner, dom har fortfarande problem med servrarna till och frn ( dock i mngder man kan leva med det ska medges ) och dom ligger fortfarande efter Dota vad gller heroes. Nr det vl kommer en ny hero r den oftast antingen skapligt lik en redan befintlig eller nnu en enkel port typ sniper, hur jkla svr kan den vart o gra?

S om lite mer engagerat folk frn orginal teamet fr mjligheten och resurserna att skapa ett nytt Dota tror jag det kan bli bra mycket bttre n HoN.
Citera
2010-09-15, 10:59
Medlem
Danny Gomezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZzappAttack
hller med, dock hoppas jag nnu mer att BLC kommer mer i fokus och kan ta ver s mycket HoN/DotA spelare som mjligt d det r mycket mer competative inriktat och mycket mycket mer skillbased, men end liknande spelstuk.

// ZA

P vilket stt r BLC mer tvlingsinriktat och krver mer skicklighet?
Citera
2010-09-15, 12:18
Medlem
Hkarns avatar
Tycker BLC r mycket bttre att titta p eftersom matcherna r kortare, det hnder mer och att man inte missar ngot eftersom banorna r sm. Att man missar kills fr att spectatorn tittar p fel lane r det stora felet med att titta p hon.
Citera
2010-09-15, 15:08
Medlem
Donnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hkarn
Tycker BLC r mycket bttre att titta p eftersom matcherna r kortare, det hnder mer och att man inte missar ngot eftersom banorna r sm. Att man missar kills fr att spectatorn tittar p fel lane r det stora felet med att titta p hon.

Ladda replays om du vill titta p hon d. Har aldrig sett ngon cast p BLC, s vet inte hur det r.
Citera
2010-09-15, 18:45
Medlem
Jag funderar p att sga upp mig samtidigt som betan slpps 8)
Citera
2010-09-16, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
HoN r ju fr newfags.

Finns dock en SKITBRA Hon-klan och det r LOAD, dr bl a chu och Loda spelar, om du vet vilka det r. Jag antar att de piskar dig p snoppen i DOTA ocks. Men ja, HoN ligger sjlvklart efter p skillniv, speciellt om man jmfr med t ex EHOME frn Kina som r brutalt jvla mammutbra

Men det kommer jmna ut sig nr spelet funnits lngre!
Citera
2010-09-16, 15:53
Medlem
ZzappAttacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danny Gomez
P vilket stt r BLC mer tvlingsinriktat och krver mer skicklighet?

Det r mycket mer balancerat och krver 100% skills, du mste sikta med varje attack, inklusive heals. Det finns inga criticals som helt slumpartat kan vnda en fight. Alla skills gjr en specifik skada och alla heroes har ett visst HP likas r alla heals p specifika vrden. S slutsummerat s krvs BLC OTROLIGT mycket mer skills n HoN, inga random crits, inga auto attacks, inga auto heals (typ som en aoe klick astrolabe) etc.

Och mer tvlingsinriktat r just av det faktum att det r s skillbaserat och att det r skapat just fr competative game, spelet r nu i beta med ca 1200 spelare (tror jag, har fr mig att jag lste detta / sg det ingame) och har redan haft flera turnering sponsrade, bland annat s har de haft en steelseries cup sponsrat med tusen euro i prispengar och dessutom

Cup Prizes:
1st Place:
3x SteelSeries Xai Laser mouse
3x SteelSeries Merc Stealth keyboard
3x SteelSeries 9HD mousepad

2nd Place:
3x SteelSeries Siberia v2 headset
3x SteelSeries 4HD mousepad

3rd Place:
3x SteelSeries Kinzu Optical mouse
3x SteelSeries 4HD mousepad

http://www.own3d.tv/lvlup#/watch/32051
Hr finns en del casts fr BLC, kan ven tillgga att jag r ett stort fan av HoNcast och dess staff men tycker dessa kommentatorer r bttre en de p honcast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in