2015-10-01, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Intressant!Kan du förklara lite mer hur man kan göra för att undvika detta?De spammar ju hela tråden med jämna mellanrum.

Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Fråga gärna IR5 om det via PM så slipper vi andra se dravel om litterär utnötningsstategi eller kniptångsmanövrar vilket har noll och ingen bäring på ämnet i den här tråden.
Och så ställer ni er frågande till varför ni får inlägg raderade för OT och beskyller mods för att ha dolda agendor...

Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
In my ass! Allt den där mannen skriver har med ämnet att göra.
Kolla här, ni spammar tråden och sen kommer modsen och raderar hans inlägg och så börjar ni om på nytt. Moderatorn ballar ur när han inte längre kan bemöta inläggen och ni hjälper honom med hans mjuka raderingar. Det är precis vad IR5 försöker tala om.
Hörru, kniptångsmanövrar är för nybörjare?
Att ägna sig åt internetkrig är en kriminell handling. Men vem som gör det och av vilka anledningar man gör detta kan diskuteras. Metoderna går ut på att psykologiskt angripa en användare genom att i det här fallet anspela på etablerade rasistiska fördomar.

Tex att araber inte har förmågan att förstå.. Eller att muslimer är mindre kapabla för att göra något etc.. När flera människor presenterar en rasistisk referensmakt och internaliserar bilden med hjälp av media, pratar vi inte längre om yttrandefrihet.
För någon som vill tala fritt måste 1. först ta itu med referensen av fördomar för att därefter 2. säga sin sak.
Utmärkande för FBs regelverk när det gäller gråzoner är att på ett effektivt sätt låta spelet pågå i steg 1 för att till fördel av referensen stoppa den i steg 2.
Citera
2015-10-01, 18:39
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Att ägna sig åt internetkrig är en kriminell handling.
Påvisa gärna lagrum för det påstående och efter det kan du påvisa vem som "internetkrigat" mot vem eller vilka annars kan vi övriga hålla för gott att du bara svamlar dig längre och längre in i ditt hörn.
Citat:
Men vem som gör det och av vilka anledningar man gör detta kan diskuteras.
Här i tråden är det de påstått "rasistiska moderatorerna" på FB, inte några andra mystiska "vem" och av "vilken anledning"... Är det verkligen så svårt att hålla sig till topic?
Citat:
Metoderna går ut på att psykologiskt angripa en användare genom att i det här fallet anspela på etablerade rasistiska fördomar.
Jaha ja, det tycker du? För det kan ju knappast gälla att påpeka rena felaktigheter i dina påståenden? Dessutom tror jag aldrig jag har sett något inlägg som ens tillnärmelsevis liknar ett psykologiskt angrepp på någon användare som samtidigt har undertecknats "//Mod". Länka gärna till ett sånt, är du snäll.
Och dra nu inte upp T80u:s inlägg där han först kommenterar som vanlig användare och några radbrytningar neråt tar på sig mod-hatten och styr upp tråden mot topic igen, det är redan avhandlat tillfullo.
Citat:
Tex att araber inte har förmågan att förstå.. Eller att muslimer är mindre kapabla för att göra något etc..
Är det en etablerad rasistisk fördom? Det var som fan. Jag har läst lite allmänna påstående om det men jag har likaväl läst ett helt gäng om att "svennebananer" är fega, strykrädda mammas pojkar.
Om nån Mod raderar något av mina inlägg i framtiden, är det ok att jag tar och gnäller om att jag blir orättvist behandlad och är utsatt för någon konspiration pga min etnicitet? Låter helt befängt, eller hur?
Är det inte bara så att det är jävligt mkt enklare för dig att veva omkring med rasistflaggan än att faktisk erkänna dina egna fel och brister?
Citat:
När flera människor presenterar en rasistisk referensmakt och internaliserar bilden med hjälp av media, pratar vi inte längre om yttrandefrihet.
Det är just det det vi pratar om, så länge det inte rör sig om HMF (vilket vissa visserligen anser är en inskränkning i yttrandefriheten)
Citat:
För någon som vill tala fritt måste 1. först ta itu med referensen av fördomar för att därefter 2. säga sin sak.
Vilket dravel... Jag skulle lika gärna kunna säga att ingen ska få uttrycka sig så länge det inte underbyggs av ren fakta. Att få uttrycka sin ÅSIKT, hur vidrig, falsk, idiotisk, verklighetsfrämmande och faktabefriad den än må vara, är just vad yttrandefrihet handlar om.

Det är just därför Du och resten av dina pojkvänner i IR-klanen tillåts fabulera fritt i bla den beryktade hangarsfartygstråden, det är dock jävligt trist att ni inte förstår att alla dessutom har samma rättighet att tillrättavisa alla era felaktigheter så att mindre insatta, men intresserade läsare, får en så riktig bild av verkligheten som möjligt.
Citat:
Utmärkande för FBs regelverk när det gäller gråzoner är att på ett effektivt sätt låta spelet pågå i steg 1 för att till fördel av referensen stoppa den i steg 2.
Och "gråzonen" är alltså enl. dig just "0.03 Trams och Offtopic" och iom just den regeln som den är utformad idag så har moderatorer fritt spelrum till att rasistisk trakassera dig som användare?
Och dessutom är ALLA Mods och även Admins med på det hela?
Konspirationer och alternativa teorier, nu inte bara under "Samhälle" utan även under "Flashback" fliken. Jösses!
Senast redigerad av Wishie 2015-10-01 kl. 18:46.
Citera
2015-10-02, 11:30
Medlem
AVSYNARENs avatar
Citat:
Det är just därför Du och resten av dina pojkvänner i IR-klanen tillåts fabulera fritt i bla den beryktade hangarsfartygstråden, det är dock jävligt trist att ni inte förstår att alla dessutom har samma rättighet att tillrättavisa alla era felaktigheter så att mindre insatta, men intresserade läsare, får en så riktig bild av verkligheten som möjligt.
Låt mig hjälpa dig att fånga den riktiga bilden. Jag citerar en användare som redan förklarat vad som har hänt där.
(FB) Moderatorer censurerar/varnar i allt högre grad (pga rasism eller andra egna agendor)

Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Jag skulle hävda att IR5 är en mycket nationalistisk Iranier som skrivit en hel del propaganda som givetvis är lite överdriven men definitivt håller god V&M standard men som raderats synbarligen utan anledning bara för att ingen bemödat sig att kommentera inlägget eller klarat att bemöta inlägget. Det är ju lite dålig stil kan man tycka och inte i enlighet med regelverket.

2. IR5 viker sig uppenbarligen i debatten i V&M för bevisligen bättre vetande i de frågor som avhandlas, trots att ingen regel i regelverket kräver att denne ska göra så, förutom de oskrivna reglerna inom vett&etikett.

3. Det beror ju på att ni har suddat ut dem, lite skämmigt för er men sant.

4. Han förtjänar det och bevisningen finns förstås kvar, trots att moderator najas tillslut medgav att han har "makten över suddgummit" och raderade bevisen, något som förstås kan tyckas lite fjantigt när han kunde medgett saken redan från början istället för att springa kringelkrokar längs med regelverket, läsa det upp och ned och sedan komma till vilken slutsats han vill. Hur svårt kan det vara.

5. I övrigt så är väl judar den folkgrupp som ogillar flashback mest, men just nu enligt flashbacks info så befinner sig flashback under just amerikanskt beskydd med en judisk dominerad domstol som första instans även om den är maximalt liberal så att säga. Då kan man tänka sig att moderatorerna kanske känner sig lite skyldiga att återgälda beskyddet då tex. Svenska dito inte gillar flashback alls, sett till historiken. Det finns alltså ingen verklighetsbeskrivning bakom att IR5s påstående att judiska intressen eller amerikanska intressen favoriseras på flashback annat än att vissa moderatorer tydligen känner en viss vurm för saken och att detta påverkar dem i deras arbete. Rent vetenskapligt finns det någon teori om mod som en funktion av tro, vilken moderatorerna kanske låtit sig påverkas av.. däremot har den teorin motbevisats vad gäller teknik utan är något som användes på typ 1910-talet när man behövde skicka 20 soldater mot 500 och då sa att det var 50 för annars så skulle soldaterna schappa. IR5 är alltså egentligen ledsen helt i onödan i det avseendet.
(FB) Moderatorer censurerar/varnar i allt högre grad (pga rasism eller andra egna agendor)
Citat:
1. Nej, det gör det inte, och inte heller något förbud mot att driva en "pro-Iransk" agenda.

2. IRx:s uppfattning är i grunden korrekt, modsen har blivit dominerade av den Iranska IR5-biffen och därför börjat använda suddgummit helt i onödan. Givetvis är det ett väldigt tydligt svaghetstecken i sammanhanget.

3. Han har visat upp en massa bevis som definitivt talar för dennes uppfattning, dvs. att modsen hellre raderar dennes teorier om att Irans nya gummiklädda kryssningsrobot ska kunna pricka ett hangarfartyg i den persiska viken på hela 30km avstånd än att säga emot med någon kvalificerad anledning eller berätta om den nya amerikanska kryssningsmissilen som kan pricka ett äpple på 200km avstånd. Givetvis skulle en mogen moderator ha gett han sin egen tråd om "Iransk vapenteknik" istället för att leka debattstyrare med det allsmäktiga suddgummit och samtidigt utstöta gutturala uttalanden om allt från mullor till jesus, Iranska kameler och hottentotter som inte kan tänka osv. osv.

4. Det är ju faktiskt inte du som bestämmer över den saken, däremot kan han ju faktiskt lägga ut de PM som han fått i tråden, med resultatet att modsen raderar dem ifall de relevanta moderatorerna grinar för mycket i tråden och genomför regelbrott i syfte att få dem suddade.

5. Jag noterar i övrigt att din auktoritetstro verkar guida dig, se upp om några månader, minns historien, det är mitt tips till dig.
Citera
2015-10-02, 14:53
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Påvisa gärna lagrum för det påstående och efter det kan du påvisa vem som "internetkrigat" mot vem eller vilka annars kan vi övriga hålla för gott att du bara svamlar dig längre och längre in i ditt hörn.
DU svamlar!
Typ, alla i tråden mot IR5. Tror du nån köper ditt skitsnack?
Det klart ni har internetkrigat eftersom ni inte kan diskutera som människor!
https://polisen.se/Lagar-och-regler/Om-olika-brott/It-relaterade-brott/Nathat/
Citat:
Vanliga näthatsbrott

Ofta är brotten som man tänker på olaga hot, ofredande, förolämpning och förtal. Men det kan också vara kränkande fotografering, hets mot folkgrupp, brott mot personuppgiftslagen, PUL, och sexuellt ofredande. Allt otrevligt som sker på nätet är inte olagligt, även om det kan upplevas som mycket obehagligt och kränkande för den som drabbas. Om man blir utsatt för anklagelser på internet och polisanmäler det, kan det rubriceras som förtal eller förolämpning. Förtal och förolämpning regleras i Brottsbalken 5 kap, som handlar om ärekränkning.
Senast redigerad av Bahram 2015-10-02 kl. 14:56.
Citera
2015-10-02, 15:42
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AVSYNAREN
Låt mig hjälpa dig att fånga den riktiga bilden. Jag citerar en användare som redan förklarat vad som har hänt där.

Tack så mkt men jag och fler med mig klarar mig fint utan "hjälp" från IR5:s beskyddande pojkvänner.
Roligast är nog att du citerar "Solglasögat", en användare som i V&M verkar vara helt i klass med IR5 när det gäller överdrifter och felaktigheter och som har ett gäng avstängningar bakom sig för "2.01. Ohörsamhet" dessutom idag är avstängd för "1.08. Hot och personangrepp".
Menar du att även Solglasögat är utsatt för "rasistiska internetkrigade" moderatorers konspirerande? Annars förstår jag inte varför du ens brydde dig om att enbart slösa bort utrymme på en ren länkpost?

Citat:
DU svamlar!
Typ, alla i tråden mot IR5. Tror du nån köper ditt skitsnack?
Det klart ni har internetkrigat eftersom ni inte kan diskutera som människor!
https://polisen.se/Lagar-och-regler/Om-olika-brott/It-relaterade-brott/Nathat/
Oh buhuuu... Ta och påvisa det då. Och om du kan göra det, om du nu ska följa trådens topic, visa att en MODERATOR gjort det och gärna då med rasistiska förtecken... Annars, knip. Ok?
Citera
2015-10-03, 20:40
Medlem
AVSYNARENs avatar
Citat:
Tack så mkt men jag och fler med mig klarar mig fint utan "hjälp" från IR5:s beskyddande pojkvänner.
Härligt! Hur många har du med dig?
Citat:
Roligast är nog att du citerar "Solglasögat", en användare som i V&M verkar vara helt i klass med IR5 när det gäller överdrifter och felaktigheter och som har ett gäng avstängningar bakom sig för "2.01. Ohörsamhet" dessutom idag är avstängd för "1.08. Hot och personangrepp".
Menar du att även Solglasögat är utsatt för "rasistiska internetkrigade" moderatorers konspirerande? Annars förstår jag inte varför du ens brydde dig om att enbart slösa bort utrymme på en ren länkpost?
Men jag försöker bara komma närmare sakfrågan som gäller diskrimineringen. Tycker att Solglasögat ger en korrekt bild av vad som skett i tråden.
Citera
2015-10-04, 11:34
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Oh buhuuu... Ta och påvisa det då. Och om du kan göra det, om du nu ska följa trådens topic, visa att en MODERATOR gjort det och gärna då med rasistiska förtecken... Annars, knip. Ok?
Fattar du trögt eller? IR5 och Literal har redan gjort det! Knip själv, jävla troll.
Fulingen är en rasist och det är bara kolla på andra trådar som skapats om honom.

Moderatorn T-80U förstör diskussioner med obefogade varningar!
(FB) Moderatorn T-80U förstör diskussioner med obefogade varningar!

Moderatorn T-80U i V&M är en åsiktsdiktator
(FB) Moderatorn T-80U i V&M är en åsiktsdiktator

T-80U moderator och ormenlånge i v&p
(FB) T-80U moderator och ormenlånge i v&p

Moderatorn T-80Us agerande..
(FB) Moderatorn T-80Us agerande..

Alla vet i PM vilken jävel han är. Va säger du? Har alla fel?
Citera
2015-10-04, 11:54
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Fattar du trögt eller? IR5 och Literal har redan gjort det! Knip själv, jävla troll.
Fulingen är en rasist och det är bara kolla på andra trådar som skapats om honom.

Nej, IR5 och Literal har inte bevisat något, det inser den som orkar läsa igenom trådarna.

Det har förekommit en rad lösa anklagelser och nonsensuttalanden (i stil med det du avslutar ditt inlägg med). Det duger inte.
Citera
2015-10-04, 12:16
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Nej, IR5 och Literal har inte bevisat något, det inser den som orkar läsa igenom trådarna.

Det har förekommit en rad lösa anklagelser och nonsensuttalanden (i stil med det du avslutar ditt inlägg med). Det duger inte.
Babbel!IR5 bevisade att moderatorn har modererat efter sin snedvridna världsbild med /mod som avslutning.
Citat:

Naturligtvis har IR5 bevisat detta.Lustigt att sådana moderatorer inte avsätts,vilket kan bero på att FB inte gör detta av ekonomiska skäl.
Citera
2015-10-04, 12:30
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Babbel!IR5 bevisade att moderatorn har modererat efter sin snedvridna världsbild med /mod som avslutning.
Nej.

Men för all del. Den som vill kan läsa igenom trådarna och bilda sig en egen uppfattning.
Citera
2015-10-04, 12:36
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Nej.

Men för all del. Den som vill kan läsa igenom trådarna och bilda sig en egen uppfattning.
Ja,den som kan läsa kan naturligtvis snart förstå hur ni moderatorer försvarar varandra trots att Admin påpekat att misstaget ej ska upprepas.
Citera
2015-10-04, 12:50
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AVSYNAREN
Härligt! Hur många har du med dig?.
Kan bara förklaras med att det rör sig om en komplott.
IR-klanen som åsyftas är sannerligen något som bör utredas.Jag har följt IR5 under en längre period och finner det som underligt att admins tillåter denna uppenbara diskriminering mot IR5.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in