2012-11-20, 19:26
Medlem
Blaskas avatar
Med tanke på hur du uttrycker dig är det förmodligen hos dig problemet ligger. Du kanske diskuterar fel saker i fel tråd, snackar massa skit utan någon som helst källhänvisning.
Jag får känslan av att du inte är den skarpaste kniven i lådan och att du pga detta varnas.
Alla åsikter är välkomna på detta forum. Om du sedan tycker det är jobbigt att folk argumenterar för sina åsikter och faktiskt är riktiga SDare, föreslår jag att du byter forumdel.
Citera
2012-11-20, 19:37
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CPU5
Ok. Men kan det vara att SD anhöriga rapporterar SD kritisk inlägg och ni tar borta utan kolla nog?

I allmänhet: Nej. Klart att det kan finnas undantag, men jag vågar sticka ut hakan och säga att moderatorer generellt inte modererar trådar efter vad det är för åsikter som publiceras.
Detta skulle straffa sig ganska snart då det upptäcks - och det gör det förr eller senare.
Citera
2012-11-20, 19:40
Medlem
Caine.Atrebatums avatar
Själv blev jag varnad för "Hets mot Folkgrupp" ( ) för att jag blott återskildrade Talmuds judiska rasism. Föreställ min förvåning när jag samtidigt ser högerpopulister som skriver om hur araber är djur, boskap som bör slaktas, beskriver muslimer som sadistiska barbarer och gud vet vad annat perverst.. och som för det mesta också slipper tillrättavisning. Moderatorerna på Flashback är enligt mina misstankar rasistiska censurjudar, högerextrema sionister och sverigedemokrater.
Senast redigerad av Caine.Atrebatum 2012-11-20 kl. 19:44.
Citera
2012-11-20, 19:55
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine.Atrebatum
Själv blev jag varnad för "Hets mot Folkgrupp" ( ) för att jag blott återskildrade Talmuds judiska rasism. Föreställ min förvåning när jag samtidigt ser högerpopulister som skriver om hur araber är djur, boskap som bör slaktas, beskriver muslimer som sadistiska barbarer och gud vet vad annat perverst.. och som för det mesta också slipper tillrättavisning. Moderatorerna på Flashback är enligt mina misstankar rasistiska censurjudar, högerextrema sionister och sverigedemokrater.

Fast nu ljuger du. Du har inte fått någon varning för regel 1.03 (hets mot folkgrupp). Något du själv kan se i din användarprofil.

För att sedan svara på TS fråga så ja, det finns moderatorer som säkerligen kan klassas som rasister. Precis som att det finns moderatorer som kan klassas som det motsatta. Så länge dessa sköter modereringen så har det ingen som helst betydelse.
Citera
2012-11-20, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SleighBells
Det är många inlägg som tur nog tas bort då trådarna blir bättre och mindre fyllda med skit/onödiga kommentarer, om du nu verkligen skriver korrekta inlägg vilket jag tvivlar på så är nog chansen väldigt liten att dom skulle tas bort.

Det finns personer här som är emot SD och väldigt duktiga på att uttrycka sig vars inlägg inte tas bort! Tror inte du är en av dom.

Kanske jag är inte duktig på att uttrycka mig men det är betyder inte att jag får inte uttrycka mig eller?
Citera
2012-11-20, 20:06
Medlem
Caine.Atrebatums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Fast nu ljuger du. Du har inte fått någon varning för regel 1.03 (hets mot folkgrupp). Något du själv kan se i din användarprofil.

För att sedan svara på TS fråga så ja, det finns moderatorer som säkerligen kan klassas som rasister. Precis som att det finns moderatorer som kan klassas som det motsatta. Så länge dessa sköter modereringen så har det ingen som helst betydelse.

OK, jag fick inlägget raderat som ett 1.03-brott, som enligt TKD skulle "upp till diskussion" för vidare behandling (varning/avstängning/bannlysning) Jag hade väl bara tur att sverigdemokraterna och judarna bland moderatorerna var på glatt humör den dagen.
Citera
2012-11-20, 20:14
Medlem
Kurrets avatar
Citat:
Så fort man gör några inlägg emot SD;are och rasism då får man massa varning och blir avsträngar.

Min fråga är: är Moderator rasister här på FB? Ni som gör inlägg emot SD upplever ni samma sak?
Fast det här saknar ju helt diskussionsunderlag om du inte har exempel på inlägg som blev raderade. Hur ska vi annars veta om dina inlägg verkligen inte bröt mot någon regel eller om det bara var din uppfattning att de inte gjorde det?
Citera
2012-11-20, 20:26
Medlem
KUSEs avatar
Beror nog väldigt mycket på vem som modererar för tillfället. Jag har fått inlägg raderade trots att de behandlar ämnet och inte innehåller något som bryter mot reglerna. Dock har dessa inlägg raderats i smyg och det går därför inte att veta vem som raderat dem. Detta har då handlat om inlägg av främlingsfientlig karaktär.

Sedan har jag fått påföljder bara för att jag råkat fälla en mod i en diskussion också. Viss korruption finns, men till övervägande del är det bra folk som modererar.

När man bryter mot regler brukar man dock få ett PM från vederbörande moderator. Undantaget är väl när en tråd genmosyras av OT och moderatorn istället väljer att skriva att hen raderat/delat ut varningar i tråden istället.
Citera
2012-11-20, 20:31
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KUSE
Beror nog väldigt mycket på vem som modererar för tillfället. Jag har fått inlägg raderade trots att de behandlar ämnet och inte innehåller något som bryter mot reglerna. Dock har dessa inlägg raderats i smyg och det går därför inte att veta vem som raderat dem. Detta har då handlat om inlägg av främlingsfientlig karaktär.

När man bryter mot regler brukar man dock få ett PM från vederbörande moderator. Undantaget är väl när en tråd genmosyras av OT och moderatorn istället väljer att skriva att hen raderat/delat ut varningar i tråden istället.

Festilade: Alla moderator kan se raderade inlägg, kontakta en moderator i det forumet och fråga varför inläggen tagits bort, får du inget svar så kontaktar du någon admin och får du inget svar där så startar du en tråd om det. Tänk på att det kan ta ett tag innan du får svar.

Nej, man får inte alltid PM när man bryter mot en regel, men du får alltid PM om du har en omröstning uppe gällandes bl.a. 1.0x reglerna eller om du får en varning.

TS: Jag är varken rasist eller Sverigedemokrat, men bryter du mot reglerna så skulle jag ta bort det. Svårare än så är det inte.
Det finns säkert moderatorer som är rasister, men när dom modererar så ska dom vara opartiska.

EDIT: Så går du OT direkt igen. Du förtjänar nog mer varningar än du får.
Senast redigerad av b0gfetto 2012-11-20 kl. 20:37.
Citera
2012-11-20, 20:37
Medlem
johannes Xs avatar
Citat:
Så fort man gör några inlägg emot SD;are och rasism då får man massa varning och blir avsträngar.

Min fråga är: är Moderator rasister här på FB? Ni som gör inlägg emot SD upplever ni samma sak?

Det är ingen seriös fråga. Du drar upp rasistkortet som du säkert konstant gör IRL också i alla möjliga sammanhang.
Citera
2012-11-20, 20:42
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Massor med OT raderat och ett gäng varningar utdelade.

Skärp er nu, annars kommer ännu fler att varnas, oavsett vad ni må tycka om SD

// Mod
Citera
2012-11-20, 20:43
Medlem
Jag skulle säga att TS argumenterar precis lika bra som den genomsnittliga antirasisten. Sen finns det såklart några som är lite vassare och några som är lite sämre. Egentligen så är det synd att TS (och andra antirasisters) inlägg tas bort, det suddar ut kontrasten mot resten av debattörerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in