2014-03-24, 13:17
Medlem
Jag har inom loppet av ett dygn fått två varningar av moderatorn T-80U, avseende inlägg jag skrivit i tråden "Stora tråden om rysk militär intervention i Ukraina" i Vapen och militär-forumet.

Jag klagade på båda varningarna, då jag anser de obefogade. Jag fick endast svar avseende den första varningen. Tydligen ville nämnde moderator inte ändra sitt beslut. Jag har därefter kontaktat Admin, vilket jag gjorde igår kväll. Admin har varit inloggad sedan dess, men heller inte svarat mig.

Därför anser jag det befogat att starta denna tråd. Dessutom anser jag, att moderatorn T-80U överskrider sina befogenheter, och generellt förstör intressanta diskussioner genom att utdela obefogade varningar. Denne moderator har, enligt egen uppgift, enbart i den av mig nämnda tråden utdelat över 250 (!) varningar....effekten av detta? Tja, risken är uppenbar att många intresserade och kunniga skribenter avstår från att skriva.

Angående mina inlägg: Jag varnades för "Off topic". Här är inläggen (som raderades i tråden):

Ursprungligen postat av quality1939
Ja, ditt scenario ä r otroligt - och följaktligen inte värt att beakta - liksom dina övriga tramsinlägg här....

Detta första inlägget, skulle k a n s ke kunna betraktas som off topic. Men är det verkligen OT, att säga att en annan skribents scenario är otroligt? Jag tycker inte det.

Inlägg nr 2:

Du skriver en hel del konstigheter. I och med att före detta Warszawapaktsländer blivit medlemmar i Nato, så har ju Nato per definition flyttat fram sina positioner gentemot Ryssland, vilket jag hävdade. Skulle dessutom det återstående Ukraina bli medlem i Nato, vore det ytterligare en provokation gentemot Ryssland. Jag kan inte tänka mig, att ryssarna bara kommer att sitta och vänta tills det återstående Ukraina är medlem i Nato. Putin kommer att agera - troligen före sommaren.

Att de gamla öststaterna frivilligt blivit Natomedlemsländer spelar ingen roll. Din tes är, att Ryssland är "skit", och väst och Nato är toppen(!) - och att de forna Warszawapaktsländerna därför blivit medlemmar i Nato. Det du skriver har inte mycket av saklighet, utan är mest bara färgat av personliga värderingar.

Troligen kommer Putin att först invänta lämplig tidpunkt för ett övertagande av Ukraina - militärt, om så krävs - för att därefter expandera med Moldavien. Det gamla Sovjetimperiet kommer att återuppstå!

Hur kan man få detta inlägg till att vara off topic? Det berör ju tydligt den ryska militära interventionen i Ukarina! T-80U agerar helt godtyckligt!
Senast redigerad av quality1939 2014-03-24 kl. 13:41. Anledning: skrivfel
2014-03-24, 13:47
Medlem
Den första som du skrev var en befogad varning, inte den andra.
2014-03-24, 13:51
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Jag har inom loppet av ett dygn fått två varningar av moderatorn T-80U, avseende inlägg jag skrivit i tråden "Stora tråden om rysk militär intervention i Ukraina" i Vapen och militär-forumet.

Jag klagade på båda varningarna, då jag anser de obefogade. Jag fick endast svar avseende den första varningen. Tydligen ville nämnde moderator inte ändra sitt beslut. Jag har därefter kontaktat Admin, vilket jag gjorde igår kväll. Admin har varit inloggad sedan dess, men heller inte svarat mig.
Det är endast 2½ dygn sedan senaste varningen. Jag tror inte både T-80U och admin fått tillräcklig möjlighet att hinna ge dig återkoppling på detta ännu. De har mycket annat att fixa med vid sidan av dina PM.
2014-03-24, 14:06
Medlem
najass avatar
Ett dygn eller två räcker inte som gräns för svar från mods/admins.

Har TS inte fått svar innan denna veckas slut kan han PM:a mig så öppnas tråden igen.

Låst

/mod
Senast redigerad av najas 2014-03-24 kl. 14:16.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in