2015-09-26, 15:24
Medlem
Arkiaters avatar
Onödigt att lägga ut denna fulla tjej på nätet? Räckte det inte med att hon fick en hiskelig baksmälla dagen efter? Kan även tycka att vakten beter sig rätt så provokativt, för att locka fram det sämsta ur tjejen.
Citera
2015-09-26, 15:30
Medlem
beardbraids avatar
Tjejer drar alltid upp utbilningslängd på fyllan för att trycka till om man måste säga emot dem i jobbet om man är man.

Spelar ingen roll vad man jobbar med.:

-"Vi har tyvärr slut på gula blend, kanske damen önskar nån annan högkvalitativ tobaksprodukt"?
-"Nu fixar du fram cigarreter din lilla presbyrånisse, innan jag ringer din chef!"

Det är ju å andra sidan dags att förlänga väktarutbildningen då såna här tanter ökar i antal enligt min uppfattning.
Citera
2015-09-26, 15:33
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igor-Mortis
Hon må vara utbildad socionom, men jag hoppas att hon inte är anställd som socionom!
Eller har bedömts vara olämplig under sin praktik...
Socionom är en examen, inte anställningstitel. Långt ifrån alla socionomer jobbar inom socialtjänsten.
Citera
2015-09-26, 15:33
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OLDDEAR
Oavsett vad man jobbar med ska man inte uppföra sig på det sättet. Jag ser då inte att hon är socialsekreterare som nått speciellt, dem är som alla andra människor. Det är inte ovanligt att påstå sig besitta en viss makt vid konflikter, inget ovanligt att slänga ur sig rena dumheter som hon gör. Att hon ger sig på vakten fysiskt är ju det som är värst Där går personen över alla gränser.
Fel! Hon har i sitt arbete ett tjänstemanna-ansvar och hanterar människors liv och tillvaro. Denna människa sitter och bestämmer hur folks liv ska se ut. Sånt ska man inte göra om man har problem med att åsidosätta sina privata värderingar och åsikter.

Hon har en äcklande övertro på sig själv som människa enbart pga att hon har såsat sig genom en högskoleutbildning och använder den också som en slags måttstock på hur "bra" människor är. Förstår du inte hur illa det är? Vokabuläret hon svänger sig med är fullständigt jävla vidrigt.
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Onödigt att lägga ut denna fulla tjej på nätet? Räckte det inte med att hon fick en hiskelig baksmälla dagen efter? Kan även tycka att vakten beter sig rätt så provokativt, för att locka fram det sämsta ur tjejen.
Vad är det som är provokativt i vaktens beteende? Han är väldigt passiv vad jag kan se.
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Du har en väldigt "tydlig" bild av socialarbetare för en som aldrig träffat någon. Misstänker skarpt att du just fått ditt stöd indraget.
Tänkte bara påpeka för dig att "socialarbetare" jobbar med mycket annat än att bevilja försörjningsstöd. De har en massa roliga saker att bestämma över.
Citera
2015-09-26, 15:37
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferh
Det är inte så att man förvandlas till en annan person när man dricker, man bara släpper på kontrollen och blir den person man egentligen är i grunden, så hon är alltid exakt sådär hemsk, bara att hon som många andra för att passa in brukar sätta på sej en falsk mask och låtsas vara en trevligare person när hon inte är berusad.

myt. högt intag av alkohol påverkar de flesta viktiga delarna av hjärnan; neocortex/prefontalcortex, hippocampus, motorcortex, etc. och dessutom i olika grad hos olika individer. de två sistnämnda styr minne och motorik / limbiska funktioner. det förstnämnda området styr kognitiv förmåga, planeringsförmåga, förståelse av sociala konventioner, impulskontroll, logiskt tänkande med mera.

när dessa funktioner slås ut försvinner, per definition, en stor del av den du är. det finns personer som klär av sig nakna och slänger sig genom glasrutor a la steve-o när de druckit. tror du att ett sådant beteende speglar en dold inneboende läggning åt sexuell exhibitionism eller självmordslängtan?
Citera
2015-09-26, 15:41
Medlem
Arkiaters avatar
Det är tydligt och klart att denne "vakt" med 1 veckas "vaktutbildning"(som han säger sig ha) inte är tillräckligt professionell för att kunna bemöta och samtala med berusade personer, utan att provocera dem. En vakt skall även kunna hantera berusade på ett korrekt sätt, utan att provocera eller kränka dem. Bemötandet av denna tjej ,som säger sig var socionom, är ett tydligt exempel på detta. Man kan fråga sig om vakten inte begått tjänstefel då han filmat och sedan lagt ut tjejen på YouTube? Detta blir ju en form av ganska avsevärd bestraffning, och i vaktens tjänsteuppdrag ingår vare sig att han skall filma folk eller bestraffa dem. Straff, om det skulle bli frågan om ett sådant, t ex böter, skall väl utdömas i domstol? Kanske någon mer juridisk bevandrad kan finna något lagrum att hänvisa till för att kunna åtala vakten?
Citera
2015-09-26, 15:45
Medlem
grimass avatar
Jag tror det som folk stör sig på med OV är att han låtsas bli misshandlad av en liten tjej för att sen stå och garva medan han väntar på polisen för att kunna casha in sitt skadestånd. Det är provocerande för folk som utför ett hederligt arbete det har inget att göra med att man sympatiserar med fulla drägg
Citera
2015-09-26, 15:46
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talgtroll
Vaktjäveln provocerade ju kärringen med att inte kunna hålla käften.
Kärringen var ju aggressiv och full och vaktjäveln bör veta att han ska absolut INTE stå och tugga med sådana gäster, han verkade fan i mig vilja få en anledning till att boja fanskapet.
Nja det här blir nog en oviss utgång på.
All heder till vakten för att hållt sig så bra, jag hade brottet ned henne och tryckt till till extra efter första fysiska attacken
Citera
2015-09-26, 15:57
Medlem
Yxherrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Du har en väldigt "tydlig" bild av socialarbetare för en som aldrig träffat någon. Misstänker skarpt att du just fått ditt stöd indraget.
Du tycks ha lässvårigheter. Jag har aldrig satt min fot på ett socialkontor, men jag har träffat socialarbetare. Du vet, även soc-tanter är människor som rör sig utanför arbetet.

Och som jag poängterade i mitt inlägg, jag har aldrig gått på bidrag. Så att mitt "stöd" skulle bli indraget känns ganska osannolikt.

Misstänker att jag har trampat på ett par tår.
Citera
2015-09-26, 15:58
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08
All heder till vakten för att hållt sig så bra, jag hade brottet ned henne och tryckt till till extra efter första fysiska attacken
Vad är känt om denne "vakt" överhuvudtaget har någon heder? Annat än att han kanske kommer från en så kallad "hederskultur"? Vad tufft det skulle ha varit av stor och stark vakt att trycka till en liten tjej, bara för att hon var full och lite ful i munnen. Det vore intressant att få veta vad som inledde bråket mellan vakten och tjejen, det som hände innan filmningen påbörjades. Kanske sa vakten några mindre väl valda ord till tjejen, som under inflytande av alkoholen, tände på alla cylindrar och började förolämpa vakten? Allt är inte vad det från början ser ut att vara.
Citera
2015-09-26, 16:03
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Vad är känt om denne "vakt" överhuvudtaget har någon heder? Annat än att han kanske kommer från en så kallad "hederskultur"? Vad tufft det skulle ha varit av stor och stark vakt att trycka till en liten tjej, bara för att hon var full och lite ful i munnen. Det vore intressant att få veta vad som inledde bråket mellan vakten och tjejen, det som hände innan filmningen påbörjades. Kanske sa vakten några mindre väl valda ord till tjejen, som under inflytande av alkoholen, tände på alla cylindrar och började förolämpa vakten? Allt är inte vad det från början ser ut att vara.
Jag har sett svenska och utländska vakter gå på hårdare för mindre helt enkelt, må jag älska mitt land men kärringen är en skam för sveariket. Utbildat sig så länge och kan verken hålla sitt drickande på måttlig nivå eller tungan rätt i mun
Citera
2015-09-26, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vindihavet
Det är ju bara vanligt fyllegrejs. Hade lika gärna varit något lärare eller företagarna. Det är ju bara ett löv som susar förbi.
är det så här du beter dig på krogen tycker jag att även du ska stanna hemma. dricka är verkligen förödande. ni svenskar som faller för grupptryck och dricka ni är dumma i huvudet och borde sitta på "kumla 95".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in