2015-09-25, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Varför får man inte bete sig som en "fitta" mot andra folk utan att riskera att bli uthängd? Vad fan är det för fel på alla jävla godhetsriddare som finns i Sverige? Låt folk få vara hur sura, griniga eller vänliga som helst i fred utan att riskera att bli smygfilmad och uthängd.

Det här handlade inte riktigt om att "bete sig som fitta mot andra folk" eller "vara sur, grinig eller vänlig". Jag förstår faktiskt att ordningsvakten filmade detta. Kvinnan påstod sig vara socionom och skröt om att hon ska anmäla vakten för allt möjligt, bland annat misshandel. Han ska försökt strypa henne. Fast av filmen framgår det motsatta, dvs att kvinnan misshandlade vakten. Men jag håller med dig om att det var onödigt att publicera filmen på Youtube. Vi vet förstås inte om kvinnan jobbar på socialen men om hon gör det så kommer hon antagligen få sparken. Inte för att hon var full och blev gripen av ordningsvakt men för det som säger i filmen. Jag kan inte bestämma mig för om det är synd om henne eller inte. Men det som är klart är iaf att så länge man jobbar på socialen, är politiker, advokat, läkare, anställd på något statligt verk och så vidare så måste man sköta sig på krogen. Är man städare, snickare, fabriksarbetare, jobbar på lagret på IKEA eller är arbetslös så är det lika viktigt att sköta sig.
Citera
2015-09-25, 18:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av starbound
Rent juridiskt är det väl förtal att publicera filmen?

Jag är inte jurist, men tror det blir knepigt då ov jobbar för ett företag.

Men vilken skadad brud, helt makalöst.
Citera
2015-09-25, 18:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Doc.Klein
Det gör hon utan tvekan.
Undrar om hon blivit avskedad och om det redan varit en rättegång?

EDIT;
Vet ju ingenting mer än det jag sett i videon... Men låt oss leka med tanken att hon är den hon utger sig för att vara. Skäms hon inte över att (bildligt talat) pissa på förtroendet som människorna som har henne som handläggare är tvungna att ha för henne?

Tveksamt om det är tjänstefel eftersom man med stor sannolikhet kan anta att hon är på fyllan utanför tjänsten i klippet. Däremot kan det bli ett ärende för hennes arbetsgivare, om det är acceptabelt med ett beteende hos en av deras anställda som hon uppvisar.

Citat:
Ursprungligen postat av starbound
Rent juridiskt är det väl förtal att publicera filmen?

Ja, det kan vara fråga om förtal. Dock måste man kunna leda i bevis att fanns uppsåt att smäda henne iom publiceringen av klippet.
Citera
2015-09-25, 18:47
Medlem
Igor-Mortiss avatar
Hon må vara utbildad socionom, men jag hoppas att hon inte är anställd som socionom!
Eller har bedömts vara olämplig under sin praktik...
Citera
2015-09-25, 19:00
Medlem
Betongsossens avatar
Skryter om att ha gått fyra år på högskola, som om det vore någon jävla bedrift, och av alla jävla utbildningar socionomutbildningen som är en av dem slappaste.

Tycker synd om väktare, ordningsvakter och poliser som får ta sådan här skit dagligen. Hoppas tanten blir sparkad illa kvickt, att ha personer med sådana här mindervärdeskomplex på maktpositioner är farligt. Inte nog med att hon hotar med att inte bevilja eventuella bidrag utan också kallar ordningsvakten för brukarfitta och neger! Vad i helvete?!
Citera
2015-09-25, 19:07
Medlem
Hiroses avatar
Vad är socialsekreterarens problem. Notera vad hon säger på slutet av klippet.

Vad din morsa en könsstympad jävla hora eller?
Könstympad Iranier eller?
Vad fan

Någon som har en aning vilken etnicitet ordningsvakten kan ha? Samt vem ordningsvakten i klippet är.
Senast redigerad av Hirose 2015-09-25 kl. 19:26.
Citera
2015-09-25, 19:09
Medlem
Krogen måste vara Engelen eller Medusa Rock bar i Gamla Stan Stockholm finns ingen annan krog som ligger nära platsen de står på.

https://www.google.se/maps/@59.3223552,18.0723588,3a,75y,44.47h,86.5t/data=!3m6!1e1!3m4!1sewD6xAl_vfL8IFyEmyqnSA!2e0!7i1 3312!8i6656!6m1!1e1

Får hon inte sparken så är Sverige sjukare än vad jag någonsin hade trott.

Bara en tidsfråga innan namnet på "fyllkärringen" kommer fram.
Senast redigerad av Azimut68 2015-09-25 kl. 19:33.
Citera
2015-09-25, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det här handlade inte riktigt om att "bete sig som fitta mot andra folk" eller "vara sur, grinig eller vänlig". Jag förstår faktiskt att ordningsvakten filmade detta. Kvinnan påstod sig vara socionom och skröt om att hon ska anmäla vakten för allt möjligt, bland annat misshandel. Han ska försökt strypa henne. Fast av filmen framgår det motsatta, dvs att kvinnan misshandlade vakten. Men jag håller med dig om att det var onödigt att publicera filmen på Youtube. Vi vet förstås inte om kvinnan jobbar på socialen men om hon gör det så kommer hon antagligen få sparken. Inte för att hon var full och blev gripen av ordningsvakt men för det som säger i filmen. Jag kan inte bestämma mig för om det är synd om henne eller inte. Men det som är klart är iaf att så länge man jobbar på socialen, är politiker, advokat, läkare, anställd på något statligt verk och så vidare så måste man sköta sig på krogen. Är man städare, snickare, fabriksarbetare, jobbar på lagret på IKEA eller är arbetslös så är det lika viktigt att sköta sig.

Men förihelvete, vissa folk som blir fulla blir totalt odrägliga och vet själva inte om det. Låt kvinnan få härja bäst hon vill när hon är stöpfull, det lär ju knappast vara ovanligt för vakter att träffa på liknande folk varje kväll, och förhoppningsvis vet dom hur dom handskas med dom. Man tar inte upp en kamera för att filma idioten utan man kör ut den bums eller ringer polisen om det inte funkar eller om dom blir för hotfulla / aggresiva. Jag har inte sett videon men jag gissar att det bara är ordkäbbel dom emellan.
Citera
2015-09-25, 19:14
Avslutad
Citat:
Men förihelvete, vissa folk som blir fulla blir totalt odrägliga och vet själva inte om det. Låt kvinnan få härja bäst hon vill när hon är stöpfull, det lär ju knappast vara ovanligt för vakter att träffa på liknande folk varje kväll, och förhoppningsvis vet dom hur dom handskas med dom. Man tar inte upp en kamera för att filma idioten utan man kör ut den bums eller ringer polisen om det inte funkar.

Det är ett fantastiskt klipp, och den sk socionomen lär nog vara arbetssökande framgent!
Citera
2015-09-25, 19:28
Medlem
Citat:
Men förihelvete, vissa folk som blir fulla blir totalt odrägliga och vet själva inte om det. Låt kvinnan få härja bäst hon vill när hon är stöpfull, det lär ju knappast vara ovanligt för vakter att träffa på liknande folk varje kväll, och förhoppningsvis vet dom hur dom handskas med dom. Man tar inte upp en kamera för att filma idioten utan man kör ut den bums eller ringer polisen om det inte funkar eller om dom blir för hotfulla / aggresiva. Jag har inte sett videon men jag gissar att det bara är ordkäbbel dom emellan.

Kan mycket väl vara så att han spelar in för att det ska finnas bevis i en eventuellt kommande rättegång.

Tänker då mest på ljudupptagningen för han filmar inte kvinnan speciellt mycket i senare delen av filmen då mobilkameran är vänd bort från henne.
Citera
2015-09-25, 19:30
Medlem
Damien74s avatar
Nä.. sånt här behövs hängas ut. Det finns en massa idiot-socionomer och det är dags att det uppmärksammas. Och som någon nämnde i tråden, hennes arbeten borde nog granskas pga hennes bristande omdöme.
Citera
2015-09-25, 19:34
Medlem
Mnomads avatar
Är det på något sätt säkerställt att hon faktisk jobbar inom socialtjänsten? Det är inte direkt ovanligt att folk utger sig för att vara något annat än de i själva fallet är, i synnerhet när man är på fyllan. Jag tror snarare att hon själv är en "brukare" som har lyckats snappa upp ett och annat begrepp vid sina egna besök på socialkontoret.

"Du har gått på Kumla."...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in