Citat:
Ursprungligen postat av
clappen
Varför får man inte bete sig som en "fitta" mot andra folk utan att riskera att bli uthängd? Vad fan är det för fel på alla jävla godhetsriddare som finns i Sverige? Låt folk få vara hur sura, griniga eller vänliga som helst i fred utan att riskera att bli smygfilmad och uthängd.
Det här handlade inte riktigt om att "bete sig som fitta mot andra folk" eller "vara sur, grinig eller vänlig". Jag förstår faktiskt att ordningsvakten filmade detta. Kvinnan påstod sig vara socionom och skröt om att hon ska anmäla vakten för allt möjligt, bland annat misshandel. Han ska försökt strypa henne. Fast av filmen framgår det motsatta, dvs att kvinnan misshandlade vakten. Men jag håller med dig om att det var onödigt att publicera filmen på Youtube. Vi vet förstås inte om kvinnan jobbar på socialen men om hon gör det så kommer hon antagligen få sparken. Inte för att hon var full och blev gripen av ordningsvakt men för det som säger i filmen. Jag kan inte bestämma mig för om det är synd om henne eller inte. Men det som är klart är iaf att så länge man jobbar på socialen, är politiker, advokat, läkare, anställd på något statligt verk och så vidare så måste man sköta sig på krogen. Är man städare, snickare, fabriksarbetare, jobbar på lagret på IKEA eller är arbetslös så är det lika viktigt att sköta sig.