2015-09-26, 16:06
Medlem
Hon ber om sin telefon ett flertal gånger, kan hon ha blivit utslängd pga att hon var för berusad och sedan blev hennes telefon kvar där inne i lokalen? Är det Engelen?
Ov hänvisar henne till andra vakter som han nämner vid namn. Vart nu de var när detta skedde. Han hjälper henne inte att få ut sin mobil.
Citera
2015-09-26, 16:12
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Fel! Hon har i sitt arbete ett tjänstemanna-ansvar och hanterar människors liv och tillvaro. Denna människa sitter och bestämmer hur folks liv ska se ut. Sånt ska man inte göra om man har problem med att åsidosätta sina privata värderingar och åsikter.

Hon har en äcklande övertro på sig själv som människa enbart pga att hon har såsat sig genom en högskoleutbildning och använder den också som en slags måttstock på hur "bra" människor är. Förstår du inte hur illa det är? Vokabuläret hon svänger sig med är fullständigt jävla vidrigt.

Vad är det som är provokativt i vaktens beteende? Han är väldigt passiv vad jag kan se.

Tänkte bara påpeka för dig att "socialarbetare" jobbar med mycket annat än att bevilja försörjningsstöd. De har en massa roliga saker att bestämma över.

Håller med till 100%!

Ni som anser att vakten var provocerande bör fundera på hur ni själva skulle ha agerat. Hans jobb är nog inte så jävla tacksamt alla gånger och att stå och behöva lyssna på förnedrande häxa som går till grova personangrepp och drar till med hotelser kanske till viss del ingår i jobbet men inte fan ska man behöva vara trevlig tillbaks.

Hoppas av hela mitt hjärta att domstolen inte ser hennes promillehalt som en förmildrande omständighet och att får kicken från jobbet. De hoten hon framför gör att hon har förbrukat sitt förtroende som socialsekreterare för gott.
Citera
2015-09-26, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Onödigt att lägga ut denna fulla tjej på nätet? Räckte det inte med att hon fick en hiskelig baksmälla dagen efter? Kan även tycka att vakten beter sig rätt så provokativt, för att locka fram det sämsta ur tjejen.

Jag tror jag har ändrat uppfattning. Skrev tidigare hur vi ska hänga ut henne och få henne sparkad. Nu börjar bilden dock klarna. Jag tror mer på en stressad, utbränd socialsekreterare som har fallit sönder psykiskt. Jag tycker dock vi ska ta reda på vem hon är då hon nu ändå är "offentlig" för att sedan rapportera in detta till hennes chef; hon behöver ledigt och tillgång till hjälp inom psykiatrin. Den här tjejen mår inte bra någonstans och har inom väldigt snar framtid nått vägens ände.

Om man läser på om socionomer så är många utbrända, tror det var upp till 70% som ville sluta inom Stockholms kommun. Fan tänk er att man får rabatterat studielån för att ens plugga till socionom! Situationen är ohållbar inom denna yrkeskategori.
Citera
2015-09-26, 16:27
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av little-dreams
Hon ber om sin telefon ett flertal gånger, kan hon ha blivit utslängd pga att hon var för berusad och sedan blev hennes telefon kvar där inne i lokalen? Är det Engelen?
Ov hänvisar henne till andra vakter som han nämner vid namn. Vart nu de var när detta skedde. Han hjälper henne inte att få ut sin mobil.

Nej hon har blivit avvisad från stället av en annan ordningsvakt och försöker gång på gång smitta in. Men du anser väl att han ska gå in och leta efter hennes telefon medans hon snällt väntar utanför?
Citera
2015-09-26, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Vad är känt om denne "vakt" överhuvudtaget har någon heder? Annat än att han kanske kommer från en så kallad "hederskultur"? Vad tufft det skulle ha varit av stor och stark vakt att trycka till en liten tjej, bara för att hon var full och lite ful i munnen. Det vore intressant att få veta vad som inledde bråket mellan vakten och tjejen, det som hände innan filmningen påbörjades. Kanske sa vakten några mindre väl valda ord till tjejen, som under inflytande av alkoholen, tände på alla cylindrar och började förolämpa vakten? Allt är inte vad det från början ser ut att vara.

Full och lite ful i munnen. På riktigt? Vad menar du? Rasist-soc-kärringen står och kallar honom både det ena och det andra som normala människor ALDRIG skulle ta i sin mun. Hon kallar ju vaktens mor för könsstympad iransk hora. Hon har passerat begreppet "lite ful i mun" med så många hästlängder att det är löjligt. Jag fattar inte hur du kan sitta och försvara och förringa det hon säger.. Sabla skitmänniska, ut med hennes namn om någon har det...
Citera
2015-09-26, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
Nej hon har blivit avvisad från stället av en annan ordningsvakt och försöker gång på gång smitta in. Men du anser väl att han ska gå in och leta efter hennes telefon medans hon snällt väntar utanför?

Hej på dig klappmongon! Ja det är därför hennes mobiltelefon är kvar därinne i lokalen vad jag fattar det som och varför inte? Lite service kan man väl ge även som ov. Hade hon fått sin telefon som ber om ett flertal gånger hade hon väl antagligen gått sin väg.
Senast redigerad av little-dreams 2015-09-26 kl. 16:47.
Citera
2015-09-26, 16:34
Medlem
Gött med en video som visar hur det kan se ut en vanlig helg för ordningsvakter.

Även skönt att slippa alla lågbegåvade acab-fjortisar som skriker om elaka vakter som utnyttjar sin makt.

Tycker den här kärringen förtjänar en lavett. Med en batong.

edit: Tycker för övrigt kärringen ser ut lite som Cardigans Nina Persson från en alternativ tidslinje där hon misslyckades helt med musiken och började dricka lite för mycket bag in box-vin.
Senast redigerad av vargtrojan 2015-09-26 kl. 16:37.
Citera
2015-09-26, 16:36
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backflasherr
länk till videon?

https://www.youtube.com/watch?v=mkWfnRcWUHk
Citera
2015-09-26, 16:53
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
myt. högt intag av alkohol påverkar de flesta viktiga delarna av hjärnan; neocortex/prefontalcortex, hippocampus, motorcortex, etc. och dessutom i olika grad hos olika individer. de två sistnämnda styr minne och motorik / limbiska funktioner. det förstnämnda området styr kognitiv förmåga, planeringsförmåga, förståelse av sociala konventioner, impulskontroll, logiskt tänkande med mera.

när dessa funktioner slås ut försvinner, per definition, en stor del av den du är. det finns personer som klär av sig nakna och slänger sig genom glasrutor a la steve-o när de druckit. tror du att ett sådant beteende speglar en dold inneboende läggning åt sexuell exhibitionism eller självmordslängtan?
Ja, det är jag helt övertygad om.

Sänkt omdöme och dålig impulskontroll gör inte att man helt plötsligt blir en helt annan person.

Att alkoholpsykos förändrar personligheten tror jag däremot (empiriskt), men det var inte en psykos på filmen.
Citera
2015-09-26, 16:57
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av little-dreams

Han hade kanske snott telefonen?
Citera
2015-09-26, 16:59
Medlem
Sen när blev berusning en ursäkt för att betee sig som hitlers flickvän?
Citera
2015-09-26, 17:12
Medlem
kjellouts avatar
Härligt med lite rasism där på slutet också. Hoppas hon får kicken asap
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in