Citat:
Ursprungligen postat av
mrtowlie
Två veckor nykter idag!! Efter en period av märkliga ångestattacker och allmän oro samt en mindre alkoholfri fest avklarad börjar mitt psyke stabiliseras och jag känner mig jävligt bra! Helt sjukt underbart att slippa vakna bakis på helgen. Vet knappt vad jag ska göra av all extra energi och tid jag nu har. Har börjat träna igen.
Kände ett fruktansvärt ölsug idag då det är lördag och sol o fint. Då hällde jag upp mig själv en iskall alkoholfri öl i ett pint-glas. Det botade det värsta ölsuget och gav mig dessutom en välkommen placebo-effekt, kände mig lite "skön" efter biran
Alkoholfri öl är en räddare i nöden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Laroque32
Bra kämpat

2 veckor utan alkohol är ju jätte bra. Träna gör jag också när jag får abstinens eller för mycket energi helt enkelt. Det jag däremot inte klarar av som du verkar göra är att dricka alkoholfri öl

... Det triggar igång mitt öl sug satt jag trillar dit igen garanterat. kan ju tillägga att jag nu varit nykter i 5 månader 2 veckor och 3 dagar idag
Fortsätt kämpa på

Citat:
Ursprungligen postat av
Morfar-52
5 månader, grattis! Bara fortsätta så.
Jag är drogfri nu sedan nästan 3 år. Har aldrig provat alkoholfritt och tänker inte göra det heller. Finns ingen anledning för mig, skulle bara bli besviken; inget händer liksom...
Visst var en öl gott, men för mig var effekten det viktiga.
Gratulerar er alla! Riktigt gott att läsa era inlägg. Efter lite räknande kom jag fram till att jag själv varit nykter i 4 år, 8 månader och några dagar...
Tänk om jag för 5 år sedan hade vetat vart nykterheten skulle leda till och vart jag är i livet idag. Ett mirakel är de ord som närmast kommer till hands om jag ska vara ärlig.
Jag fick höra tidigt, redan i behandling, av en herre med ett sjuhelvetes bagage och nu över 10 år som nykter något som jag aldrig kommer kommer glömma och som var mitt uppvaknande;
"-Det här programmet handlar egentligen ingenting om att sluta supa och knarka, det ska få oss att börja leva!"
Jag började med att få ut drogerna ur kroppen och sedan arbetade jag hårt för att som han sa, börja leva. Det är det bästa jag har gjort i mitt liv.