2015-09-24, 13:30
Medlem
InnesIs avatar
Fantastisk skönt att Hammarby äntligen vinner. Historiskt sett innebär 33 poäng alltid att man är säker över kvalplatsen. I år har topplagen skördat mer poäng än vanligt och botten lite mindre så jag tror gränsen går ganska mycket lägre i år.

Och ser man på kvarvarande spelschema så det ändå ganska bra ut. Malmö blir såklart jobbigt och AIK är ett derby men det betyder också att just den matchen lever sitt egna liv. Vi kan mycket väl ta poäng.

Annars möter vi bottenlagen Halmstad och Åtvidaberg som båda borde vara i princip avsågade när vi möter dem. Och så Helsingborg som ligger bekvämt i mitten av tabellen som inte behöver jobba uppåt men heller inte oroa sig nedåt. Tror nog vi tar två vinster till. och då är vi säkra oavsett vad som händer under oss.
Citera
2015-09-24, 15:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Ett derby är alltid ett derby. Inte alls omöjligt att vi tar poäng på söndag.

Ingen säger väl att det är helt omöjligt att Bajen vinner. Men jag har inte varit med om att aik varit så stora favoriter som i derby mot Bajen som nu på söndag.
Citera
2015-09-24, 15:30
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Ingen säger väl att det är helt omöjligt att Bajen vinner. Men jag har inte varit med om att aik varit så stora favoriter som i derby mot Bajen som nu på söndag.
Höstderbyt 2009?
Citera
2015-09-24, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Höstderbyt 2009?

notera "varit med om". det är något som var före majoriteten av flashback-bajens tid.
Citera
2015-09-24, 15:35
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Minns inte oddsen men 2009 lär vi varit väldigt favorittippade, vad det nu har för betydelse i ett derby.

Tänker suga på Sundsvallskaramellen ett tag till istället för att nojja inför derbyt, det kommer i sinom tid. Ska sägas att det var en rätt medelmåttig insats av AIK igår men ytterligare 3 poäng är huvudsaken.

Det som talar för AIK är 9 raka segrar och obesegrade på Tele2, det som talar för Hammarby är att dom är till för att bryta trender..

Skönt att gå in i derbyt utan avstängningar, Goitom & Etuhu tillbaka och Ishizaki kommer förmodligen va aktuell.
Citera
2015-09-24, 15:59
Medlem
ErPupones avatar
Hur ser ni på bajens 2 resp 3-0 igår? Är 2-0 straff? Och vid 3-0, är den satsningen okej?
Citera
2015-09-24, 16:21
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Hur ser ni på bajens 2 resp 3-0 igår? Är 2-0 straff? Och vid 3-0, är den satsningen okej?

När jag på plats såg straffen verkade den fullständigt felaktig, men hemma efter sett en repris syns att Hedvall inte går på bollen utan på spelaren och då ska det vara straff. Det konstiga är inte att den utdömdes utan att det sker så sällan, domarna brukar alltid blåsa till målvaktens fördel vid liknande situationer in absurdum.

Vid 3-0 var Israelsson först på bollen, vad är fel med det? Självklart ska en spelare få kasta sig fram för att nå en boll.
Citera
2015-09-24, 16:59
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
När jag på plats såg straffen verkade den fullständigt felaktig, men hemma efter sett en repris syns att Hedvall inte går på bollen utan på spelaren och då ska det vara straff. Det konstiga är inte att den utdömdes utan att det sker så sällan, domarna brukar alltid blåsa till målvaktens fördel vid liknande situationer in absurdum.

Vid 3-0 var Israelsson först på bollen, vad är fel med det? Självklart ska en spelare få kasta sig fram för att nå en boll.

Håller helt med om 2-0.

Ang 3-0:
Om han kommit med hög sula, skulle det då dömts bort enligt dig?
Citera
2015-09-24, 17:15
Medlem
bagarn29s avatar
Om vi tänker oss att något av lagen Göteborg, Norrköping eller AIK ska vinna allsvenskan, vilket av lagen anser ni ha störst chans att gå långt, baserat på nuv. spelartrupp, i Europa kommande säsong.

Jag tror att Göteborg har störst chans tätt följt av AIK.
Citera
2015-09-24, 17:26
Medlem
Vicious_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om vi tänker oss att något av lagen Göteborg, Norrköping eller AIK ska vinna allsvenskan, vilket av lagen anser ni ha störst chans att gå långt, baserat på nuv. spelartrupp, i Europa kommande säsong.

Norrköping kommer bli plundrade på spelare för att ha någon chans. Hade de fått jobba med samma trupp + förstärkningar hade det varit en annan femma.
Citera
2015-09-24, 17:50
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Jag tror tvärtom, känns som att aik kan ha lite mer rutin sett till de senaste åren. Norrköping har allra minst chans iaf.
Citera
2015-09-24, 18:16
Medlem
El plastíco ikväll är väl även viktig för fjärdeplatsen. Den är viktig för att knipa sista europahalmstrået. Om laget inte själva vinner cupen, så får väl fjärdelaget europaplats, om allsvenska 1-3 vinner cupen även nästa år.
Ursäkta dålig svenska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in