2015-02-17, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Källa på att Sana har en "allsvensk monsterlön"? Vad jag har hört är att hans lön ligger i klass med Agons vilket kanske är en monsterlön för Gefle eller Falkenberg men knappast för MFF.

Drygt 80.000kr/månad i snitt förra året (Källa: http://www.fotbollskanalen.se/andra-ligor/lista-premier-league-betalar-hogst-lon---allsvenskan-pa-27e-plats/ )

Sana tjänar 120.000Kr i månaden + sign-on på 4 miljoner.
Med ett kontrakt på 4 år blir det i runda slängar 200.000kr/månad. Vilket är mer än dubbelt så mycket som snittlönen i Allsvenskan och ska därför klassas som en hög Allsvensk lön.
Citera
2015-02-17, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crunchyshit
Drygt 80.000kr/månad i snitt förra året (Källa: http://www.fotbollskanalen.se/andra-ligor/lista-premier-league-betalar-hogst-lon---allsvenskan-pa-27e-plats/ )

Med ett kontrakt på 4 år blir det i runda slängar 200.000kr/månad. Vilket är mer än dubbelt så mycket som snittlönen i Allsvenskan och ska därför klassas som en hög Allsvensk lön.
Snittlönen var mycket högre än jag trodde måste jag erkänna. Att Sana har en hög allsvensk lön säger jag inte emot men en monsterlön är det inte.
Citera
2015-02-17, 17:15
Medlem
Det är dock mer intressant att diskutera om han är värd den lönen. Nog för att MFF har mer pengar en tjock-steffe i sin fulla prime, men att slänga miljoner på en fjant med lustig frisyr känns ju, rent spontant, inte så begåvat.
Citera
2015-02-17, 17:17
Medlem
Citat:

Pär Hansson låg ju på 3.2 miljoner per år för vad, 2 år sen. Hysén låg väl på 3 millar. Så Sana tjänar väl bara sådär? :P
Citera
2015-02-17, 17:23
Medlem
nygards avatar
Jag vill gärna veta vad som gör det så säkert att summorna som står i media stämmer.
Citera
2015-02-17, 17:27
Medlem
johnny_viciouss avatar
Sanas lön är hög om det som skrivits i tråden stämmer, men man får inte glömma att det är en viktig del av att visa att man tror på spelaren och värderar honom. Sana är nog i rätt stort behov av stöd och peppning för att kunna prestera på topp efter sin frånvaro.
Citera
2015-02-17, 18:09
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thooht
Pär Hansson låg ju på 3.2 miljoner per år för vad, 2 år sen. Hysén låg väl på 3 millar. Så Sana tjänar väl bara sådär? :P

Dålig jämförelse... Hysén och Pär H var respektives lag stjärna och viktigaste spelare. Vad kommer Sana? Inte ens topp 5 va?
Citera
2015-02-17, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Dålig jämförelse... Hysén och Pär H var respektives lag stjärna och viktigaste spelare. Vad kommer Sana? Inte ens topp 5 va?
Inte alls en dålig jämförelse då vi pratade allsvenska monsterlöner.
Citera
2015-02-17, 18:50
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Kriterierna brukar inleda inläggen, om du kikar någon sida bakåt i tråden. Angående "5 - landslagsklass" så är väl inte det ouppnåeligt i allsvenskan? Ifjol var väl Kise-Thelin, Bahoui, Helander där bokstavligt. Däremot drösslar det inte med 5r i allsvenskan, vilket jag tycker tyder på en seriös betygskala.

Fair enough. Jag brukar sällan blicka bakåt i trådar som dessa. Speciellt när de är långa.
Citera
2015-02-17, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan

Får tänka på att artikeln är ifrån 2013, och årsinkomsterna är för 2012.

länkisch
Citera
2015-02-17, 20:44
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thooht
Får tänka på att artikeln är ifrån 2013, och årsinkomsterna är för 2012.

länkisch

Och gäller inte bara lön från klubbar utan också andra inkomster, t.ex. från personliga sponsoravtal och andra sidoinkomster.

/feldgrau
Citera
2015-02-18, 03:34
Medlem
asslikethats avatar
Citat:
Det är dock mer intressant att diskutera om han är värd den lönen. Nog för att MFF har mer pengar en tjock-steffe i sin fulla prime, men att slänga miljoner på en fjant med lustig frisyr känns ju, rent spontant, inte så begåvat.

Håller med men jag väljer att såga hans eventuella flopp efter han floppat. Han ska få en ärlig chans först. Hans stats under IFK Göteborg tiden är inget som skrämmer någon precis. Men med den lönen ska han prestera också. Verkar som MFF blivit besatta av Sana för redan när han spela i IFK Göteborg så ville man ha honom, och sen i princip varje transferfönster ryktades han hit. Jag är iallafall på förhand inte imponerad av den värvningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in