2015-09-24, 07:55
Avslutad
3 poäng fick vi i alla fall. Och bra spel första 15 i andra. Annars pinsamt. Men 3 poäng är 3 poäng.
Citera
2015-09-24, 08:41
Medlem
mishimas avatar
Försvaret är lite på hälarna i andra halvlek. Vi slappnar av lite för mycket samtidigt som Falkenberg inte gett upp, vilket de ska ha beröm för. Försvararna är inte riktigt på tårna. Lewicki gör en riktigt dålig match. Jag tycker han ska jobba hem bättre vid både 4-2 och 4-3.

Annars gillar jag målen för de är en konsekvens av hur vi vill spela.

Det första är en perfekt omställning. Brorsson bryter, fenomenal djupledspassning av Eikrem till Djurdjic, väl tajmad löpning av Rosenberg och snyggt lobinlägg. Stor fotbollskicklighet.

Vid hörnmålet klarar vi att återigen visa att vi är nickstarka vid första stolpen. När bollen slås perfekt är våra huvudstarka spelare svåra att stoppa där. Mycket Håkan Lindman över målet.

Det tredje visar att Rodic har ersatt Forsberg väl. Många av hans mål kom genom djupledslöpningar i straffområdet. Djurdjic lilla handrörelse innan passningen är lite elegant.

Det fjärde är efter snygg inbrytning av Berget och bra kombinationsspel mellan anfallare.

...
Kollade precis på highlightsklippet på Fotbollskanalen.se. Vem är kommentatorn? Det är CMores sämsta kommentator. Det känns som han tittar till matchen ibland. Kollar han ned i pappren, sover han, har han ingen fokus på matchen? Han börjar kommentera ett farligt anfall mitt i anfallet. Som att han missat situationen innan.
Citera
2015-09-24, 08:58
Medlem
oralzinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Vem är kommentatorn? Det är CMores sämsta kommentator. Det känns som han tittar till matchen ibland. Kollar han ned i pappren, sover han, har han ingen fokus på matchen? Han börjar kommentera ett farligt anfall mitt i anfallet. Som att han missat situationen innan.
Patrik Westberg kommenterade matchen. Han får både ris och ros här på flashback, själv vet jag inte riktigt om jag ska ställa mig positiv eller negativ gentemot honom men min flickvän tycker att han är rolig med sina utsvävande kommentarer .
Citera
2015-09-24, 09:07
Medlem
tOpOffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oralzink
Patrik Westberg kommenterade matchen. Han får både ris och ros här på flashback, själv vet jag inte riktigt om jag ska ställa mig positiv eller negativ gentemot honom men min flickvän tycker att han är rolig med sina utsvävande kommentarer .

Patrik Westberg är ju en av de allra bästa på Cmore. Engagerad och insatt, låter mer som han hade en sämre dag på jobbet.

Ångest för ikväll. Är absolut nöjd med kryss.
Citera
2015-09-24, 09:14
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tOpOff
Patrik Westberg är ju en av de allra bästa på Cmore. Engagerad och insatt, låter mer som han hade en sämre dag på jobbet.

Han är ju ständigt sådan här. Har sett flera matcher med honom och notoriskt missar han viktiga händelser i matcher. Det kan vara en giftig målchans eller en utvisning och han sitter och sover. Favoriten är dock när han börjar kommenterar en målchans mitt i. Det gör han i alla matcher. Som att han har glömt bort att han ska kommentera matchen.
Citera
2015-09-24, 09:47
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
hur jag resonerar? antagligen genom att inte basera hela min åsikt på nån jävla nyhetsartikel om vilka lag som är dåliga emot vilka... AIK har vunnit 2/5 hemmamatcher emot IFK senaste åren. går omgångarna som väntat så är det endast seger som kommer krävas för AIK, dvs inget som vi har varit något vidare bra på senaste åren.

"jag har svårt att se IFK tappa poäng förutom emot elfsborg och möjligtvis AIK."

Och detta gör att talar om minsta möjliga risk ("möjligtvis") att IFK tappar poäng mot AIK?

Vi talar inte samma språk.
Citera
2015-09-24, 11:17
Avslutad
Nu ska man såklart ha fullt fokus på nästkommande match vilket är Ellos borta ikväll, men går lite rykten om att DIF kommer lägga sig mot IFK i omgång 28 för att förhindra AIK:s chans till guld. Ligger det något i ryktet?

Allt kan ju hända såklart då det är några omgångar dit men som det ser ut nu så är ju AIK med och fightas om gôld.
Citera
2015-09-24, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Du kan vara lugn. Det blir kryss.

Det hade varit ett bra resultat, i det stora hela, då leder vi skiten igen, fast på målskillnad. Frågan är om Lennartsson resonerar på samma sätt, jag förväntar mig att laget går för 3 poäng, men om vi har ett oavgjort resultat i slutet av matchen kanske han vill säkra serieledningen?
Citera
2015-09-24, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tOpOff

Kan bara hålla med! Patrik Westberg håller på Frölunda men är alltid helt objektiv när han kommenterar deras matcher, det är därför många Frölundaiter inte gillar honom bla.
Citera
2015-09-24, 12:33
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Otroligt viktig seger igår! 5 poäng till kval nu och spöar vi Allmänna på söndag så ska väl säsongen i princip vara räddad. Gnaget får absolut inte vinna guld.
Och du tror på fullaste allvar att ni är något större problem för oss?
Citera
2015-09-24, 12:41
Medlem
svulles avatar
Göteborg vinner nog tyvärr ganska komfortabelt, även om Ellos är bra hemma. Luften gick nog ur efter haveriet mot Örebro. Jag trodde personligen att Ellos skulle bli livsfarliga i guldstriden, men nu lär de kapsejsa när det nästintill är kört. Det blir nog inte bättre än en femteplats då Malmö rimligtvis kommer få en ganska god poängskörd nu på slutet.
Citera
2015-09-24, 12:47
Medlem
Ett derby är alltid ett derby. Inte alls omöjligt att vi tar poäng på söndag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in