2015-09-24, 18:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om vi tänker oss att något av lagen Göteborg, Norrköping eller AIK ska vinna allsvenskan, vilket av lagen anser ni ha störst chans att gå långt, baserat på nuv. spelartrupp, i Europa kommande säsong.

Jag tror att Göteborg har störst chans tätt följt av AIK.

Blåvitt har väl inte ens nått playoff i EL under hela 2000-talet trots ett stort antal försök?
Jag skulle säga AIK.
Citera
2015-09-24, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Ett derby är alltid ett derby. Inte alls omöjligt att vi tar poäng på söndag.
Hybris laget kommer att åka på en riktig smäll på söndag, dom kommer att bli lika avklädda som dom blev mot dom mediokra grekerna i somras
Citera
2015-09-24, 18:37
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch
Hybris laget kommer att åka på en riktig smäll på söndag, dom kommer att bli lika avklädda som dom blev mot dom mediokra grekerna i somras

Ja, pinsamt att AIK förlorar mot ett lag som inte ens kan slå Fehnerbace.
Citera
2015-09-24, 21:16
Medlem
simonvps avatar
Helvete vad jag hade hatat att ha Gbg som guldkonkurrent om Bajen hade slagits om guldet. Men jävlar vilka mästartakter man visar ändå, det verkar verkligen vara deras år i år. Får frisparkar med sig man inte ska få (Bajen borta) och får inte frisparkar emot sig som man borde ha fått (nu idag). Håller såklart tummarna för att det ska gå vägen för dem, inget jävla guld till Solna inte!
Senast redigerad av simonvp 2015-09-24 kl. 21:34.
Citera
2015-09-24, 21:22
Medlem
2mass avatar
Enda chansen att slippa se tjongvitt ta guld är om AIK vinner mot dem samt vinner sina övriga matcher, eller om norrköping vinner alla sina samtidigt som AIK tar minst en poäng mot tjongvitt. Känns tyvärr inte troligt. Får helt enkelt hoppas att hela deras trupp åker på ett svårt virus...
Citera
2015-09-24, 21:22
Medlem
Defensivistas avatar
Mästartakter? De grisar och brottas runt på planen och får samtidigt grov jävla hjälp från domaren med en gratisstraff på övertid. Göteborg imponerar verkligen inte på mig rent spelmässigt. Peking har ett eget, fartfyllt och passningsorienterat spel medan Göteborg skickar långt på legodanskar. Alla neutrala med ett fungerande hjärta bör hålla på Peking i guldracet.
Citera
2015-09-24, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Defensivista
Mästartakter? De grisar och brottas runt på planen och får samtidigt grov jävla hjälp från domaren med en gratisstraff på övertid. Göteborg imponerar verkligen inte på mig rent spelmässigt. Peking har ett eget, fartfyllt och passningsorienterat spel medan Göteborg skickar långt på legodanskar. Alla neutrala med ett fungerande hjärta bör hålla på Peking i guldracet.

Du har ju uppenbarligen inte sett mer än max 2 matcher med blåvitt i år, så frågan är varför du uttalar dig om hur de spelar?
Citera
2015-09-24, 21:31
Medlem
nomadics avatar
Gött med en fjärde raka seger! I grund och botten en helt jämn match med ganska dålig kvalitet på en otroligt regntung plan. Fint därför att ha lite marginalerna med sig och ta en trea i en sådan här match.

Astrit skickar ju för bövelen upp hela Helsingborgs backlinje på läktaren bredvid Philip Haglund vid första målet!
Citera
2015-09-24, 21:32
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Det röda kortet Frick skulle haft har du redan glömt eller?
Citera
2015-09-24, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Det röda kortet Frick skulle haft har du redan glömt eller?

Det verkar vara kollektiv glömska kring det.
Citera
2015-09-24, 21:35
Medlem
2mass avatar
Citat:

Håller helt med. Tänkte innan matchen att dom nog skulle få en billig straff, tyvärr har man i princip alltid rätt. Det verkar stå skrivet i svff's stadgar att man skall låta tjongvitt vinna guld om dom inte vunnit på närmare 10 år. Finns inga andra guldlag historiskt som haft lika mycket hjälp av domarna som tjongvitt haft när dom vunnit guld eller håller på att vinna som nu. Deras egna spel räcker iallafall inte, dom är 25-30 år efter utvecklingen.

Hade gärna sett att Peking vann guld, men är lika glad om AIK vinner såklart. Det är dock en skam för Sverige om detta gäng präktiga, långbollslående, pyttipannaätande flanar vinner skiten. Det är helt oacceptabelt.
Citera
2015-09-24, 21:37
Medlem
Citat:
Det har väl mästartakter i betydelsen, en hel del flyt med felaktiga domarbeslut och sena medstudsar. Det kan räcka långt.

Jag hoppas att skillnaden med toplagen blir så pass betydande att sådant inte blir avgörande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in