2015-09-04, 09:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det nazisthotet var fejk det var Alonzo/Pascalidou själva som iscensatt det.

Nej, det var Aftonballens unge reporter Christoffer Fager som regisserade det och såg till att bilderna sedan framklallades inne på Aftonbladets fotolabb (ja, faktiskt! - det här var innan digitalkameror slog igenom). Fager ville väl ha ett riktigt fett scoop som skulle lyfta den egna karriären och då räckte det inte med litet lösa utsagor om att de här nassarna "kunde tänkas hota" en och annan kändis.

Hela historien är ett bra exempel på risken att journalister spetsar sina stories när varje jobb kan vara avgörande för om du får stanna och gå uppåt eller skyfflas ner i träsket av medienegrer. Det är ingen tillfällighet att kvällstidningsfolk är mycket ovilliga att diskutera det fallet - jag försökte en gång med Richard Slätt (Expressen och Expo) men han viftade bara ifrån sig.
Citera
2015-09-04, 09:51
Medlem
JaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alberto-del-Rio
DU säger att du inte läser Exponerat och sällan Avpixlat men endå känner du att du kan avgöra om de ljuger?

För övrigt är det bara bra att hon outas, om man ska kalla andra parasiter så kanske man inte ska gå hemma 16 år för ELALLERGI!?! Haha. Men att blogga går bra. Glashusen börjar brisera.
Journalister ljuger reflexmässigt. De kan liksom inte låta bli, det ligger i deras gener.

Nå, du får gärna plocka fram en länk till hennes kommentarer.
Citera
2015-09-04, 09:53
Medlem
duqus avatar
Morgongänget på Expo är här inne och skriver massa skit ser jag, nattskiftet har gått hem men dom sov väl vid terminalerna denna natt, så blir det avdrag på lönen då...?

Nu har ni grisat ner tråden i x antal sidor med att hon skulle vara skattesmitare, psyksjuk, myglat plus tillverkat falska twitterinlägg från en sondotter, jävla fin demokrati....

Nu är det så här att Julia började blogga 2010 vid 66 års ålder, dessutom startade hon samma år en enskild firma där hon förmodligen lagt ev inkomster från sina böcker, vilka en del bibliotek vägrar ta in då de inte anses vara politiskt korrekta.
https://affes.wordpress.com/varldsma...v-biblioteken/ (cred T.H.F.C)

Så därför kan ni lägga ner smutskastningen om s.k "mygel" för tanten är ren sett ur ekonomisk synvinkel. Att hon sen haft sjukdom har inte ett skit med hur hon tänker och skriver, men naturligtvis vill både troll från msm som skriver här hålla hennes sjukdom nära en psykisk sjukdom för att nedvärdera henne, trots att vem som helst kunnat se att amalganförgiftning till fakto är klassat som en sjukdom och egentligen är skurken svenska staten som inte ville hjälpa folk med taskiga tandlagningar.

Jag kan ta upp Wilhem Bexell på Expressen som drog en kvarting, tog sats i korridoren och sprang rakt ut genom ett fönster och tog livet av sig, bara en av få som inte fixade att jobba under Bonniers.

Annat exempel Bonnier-freak i bild: http://s18.postimg.org/r091otds9/fyllskalle.jpg
Liten artikel om denna Expressen-medarbetare: http://www.realtid.se/ArticlePages/2...tid024.dbp.asp

Annikka Hamrud som skrev om Julia (frilans och flata-tidigare DN/nu Expressen):
http://debunkingdenialism.com/tag/annika-hamrud/
http://www.dijaspora.co/svedski/index.php
http://ingengornagot.blogspot.se/201...-larare-i.html
Nätet är fullt av skit om Hamrud, en kort genomgång pekar klart på att hon skriver vad skit som helst mot betalning, inte ens en prostituerad skulle sänka sig så lågt.

Sen kan ni söka i tråden om #prataomdet, en instruktionstråd hur olika "journalister" via twitter riggade en "folkrörelse" vars mål var att solka ner Julian Assange som kom till Sverige för att starta up en redaktion och sökte utgivningsbevis. Naturligtvis var han inte politiskt korrekt och dessutom en stort hot mot Sveriges sittande regering, vi vet hur det gick där....
Senast redigerad av duqu 2015-09-04 kl. 10:10.
Citera
2015-09-04, 09:53
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Nej, det var Aftonballens unge reporter Christoffer Fager som regisserade det och såg till att bilderna sedan framklallades inne på Aftonbladets fotolabb (ja, faktiskt! - det här var innan digitalkameror slog igenom). Fager ville väl ha ett riktigt fett scoop som skulle lyfta den egna karriären och då räckte det inte med litet lösa utsagor om att de här nassarna "kunde tänkas hota" en och annan kändis.

Hela historien är ett bra exempel på risken att journalister spetsar sina stories när varje jobb kan vara avgörande för om du får stanna och gå uppåt eller skyfflas ner i träsket av medienegrer. Det är ingen tillfällighet att kvällstidningsfolk är mycket ovilliga att diskutera det fallet - jag försökte en gång med Richard Slätt (Expressen och Expo) men han viftade bara ifrån sig.

Slätt gjorde bort sig när han som tv-anställd gick ut med att det är ok att ladda ner filmer och tv-serier. Snacka om att avverka trädet man sitter i.
Citera
2015-09-04, 09:56
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alberto-del-Rio
DU säger att du inte läser Exponerat och sällan Avpixlat men endå känner du att du kan avgöra om de ljuger?

För övrigt är det bara bra att hon outas, om man ska kalla andra parasiter så kanske man inte ska gå hemma 16 år för ELALLERGI!?! Haha. Men att blogga går bra. Glashusen börjar brisera.

Har hon gjort det då? För elallergi? Hur vet du det i s f? Diagnosen försvann nämligen i mitten på 90-talet. Försvann på så vis att man inte kunde gå hemma med den.

Nja, om du kollar på opinionssiffror och förtroendepoäng för politiker så ser du att det är tvärtom.
Citera
2015-09-04, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaneMarple
Journalister ljuger reflexmässigt. De kan liksom inte låta bli, det ligger i deras gener.

Nå, du får gärna plocka fram en länk till hennes kommentarer.

Jag måste lära mig att inte förvänta mig riktiga svar.
Citera
2015-09-04, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Näe, jag menar att hon blev mirakulöst frisk lagom till ålderspensionen.

Det är inte förbjudet att jobba varken som sjukpensionär eller ålderspensionär , det är eventuell ersättning som avgör dels om bidraget skall dras in eller minskas eller att pensionen skall beskattas.
Citera
2015-09-04, 10:04
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerone
Det är inte förbjudet att jobba varken som sjukpensionär eller ålderspensionär , det är eventuell ersättning som avgör dels om bidraget skall dras in eller minskas eller att pensionen skall beskattas.

Sjukpensionen och dess regelverk är t o m utformat för att extrajobb ska förenklas.
Citera
2015-09-04, 10:12
Medlem
William Hainess avatar
Det är fascinerande hur det har trappats upp - man pratar om att hon har hotat journalister, men var? Hur? Man pratar om att hon har hängt ut journalister, men ännu en gång, innan hon publicerade Orrenius mobilnummer (vilket var olämpligt) så har jag inte sett ett enda bevis på att hon hängt ut någon journalist. Hon har kommenterat på deras krönikor på ett synnerligen otrevligt sätt, men det är ungefär så långt det gick innan "Mardröms"-krönikan.

Vart är det hon skrivit på Avpixlat och Exponerat?

Jag gillar inte ens att försvara haggan, men just nu så verkar det kastas en massa anklagelser mot henne om vad hon har gjort utan att någon faktiskt kan belägga att hon har gjort det.
Citera
2015-09-04, 10:13
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Sjukpensionen och dess regelverk är t o m utformat för att extrajobb ska förenklas.

Ungefär som socialbidrag till svartorcher då?
Citera
2015-09-04, 10:19
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Har jag påstått det? Det enda jag skrev är att många journalister har skyddade personuppgifter. Exakt varför de fått det av Skatteverket har varken du eller jag någon aning om, men faktum kvarstår att de har fått det, vilket förstås innebär ett ökat skydd mot eventuella repressalier.
Det är inte för att dom inte har en konkret hotbild mot sig, var så säker.
Citera
2015-09-04, 10:20
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Ungefär som socialbidrag till svartorcher då?
hur failtänkte du där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in