2015-09-04, 09:15
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
-En hyllningskör till Expressen av Hanne Kjöller, Thomas Bodström mfl i Tv4 morronsoffan. JC hängdes ut för att hon hotat Orrenius heter den nya verklighetsbeskrivningen.

För mig är det obegripligt att de gör så här. Hon har alltså inte rätt till anonymitet för att hon skriver träffsäkert och bra och därför får en stor läsekrets?

Det är ännu mer obegripligt att de inte förstår att de tappar ännu mer av folkets förtroende.
Citera
2015-09-04, 09:17
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerone
Var får du det ifrån att hon är bidragsfuskare , Hon är nu ålderspensionär . Är ålderspensionärer bidragsfuskare, dessutom lär hon väl ha betalt in en del skatt innan hon blev sjukskriven .
Att just ta upp den biten visar bara på vilken vidrig person Hamrud är.

Eftersom vi inte har tillgång till hennes journaler vet vi inte vem som gett henne den diagnosen , (eller vilka besvären var ) hon själv eller någon hjälpsam charlatan läkare. Hon kan ju haft symptom på något som inte kunnat härledas till något bestämt.

Ålrajt. Då kan jag ta förtidspension då och jobba på som vanligt men försörjd av staten?
Citera
2015-09-04, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undrande1
Det bästa på länge att hennes namn offentliggjordes. Hennes fasciståsikter måste vädras ut. Om fler *tangentbordkrigares* namn läggs ut så försvinner pajasskriverierna.
Ofta beroende på att deras mammor säger stopp.

Du är dum i huvudet, finns ingen anledning för att hänga ut någon med anonym identitet. Anonymiteten skadar ju ingen alls.
Vissa verkar vilja ha det som i Ryssland, där alla regeringskritiska krafter förföljs flitigt. En sak som håller på att hända i Sverige är just det att det politiska våldet ökar, såna här saker med JC är ett steg i den riktningen.
Citera
2015-09-04, 09:23
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Ålrajt. Då kan jag ta förtidspension då och jobba på som vanligt men försörjd av staten?

Nja, om du får din arbetsförmåga tillräckligt och varaktigt nedsatt så blir du ju försörjd av staten. Men det är inte fett inte.

Då får du också tjäna in en viss summa per år utan att bidraget reduceras. Sedan räknar man av bidraget mot inkomsten på ett sätt som gör att det lönar sig att jobba.

Det är lite som studiemedel... men du har inte så stort lån?
Citera
2015-09-04, 09:27
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det nazisthotet var fejk det var Alonzo/Pascalidou själva som iscensatt det.
Det visste jag ju... Skojade bara lite elakt.
Citera
2015-09-04, 09:28
Medlem
spermahundens avatar
Citat:

2010 när hon började skriva för Snapphanen måste hon väl ha uppnått ålderspension som född 1944, menar du att ålderspensionärer inte får jobba för att dom erhåller pension?
Citera
2015-09-04, 09:29
Medlem
Citat:

En väldigt onyanserad kommentar ,men ja du kan vara sjukpensionär och skriva böcker , du kan tex ha blivit förlamad och sitta i rullstol och skriva , den springande punkten här är väl om hon tjänat några pengar vid sidan om , och det inte nu som ålderspensionär utan många år tidigare , men du är naturligtvis insatt i hennes produktion och hur mycket hon tjänat och hur mycket som angetts på deklarationen och uppgivits till försäkringskassan . Om du nu anser det är väsentligt tycker jag du skall bege dig till skattemyndigheten och begära ut hennes deklarationer till en börja med , de är ju faktiskt offentliga, men nej jag glömde det behöver ju inte du, du kan ju se i din kristallkula att hon fuskat.
Citera
2015-09-04, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Vad menar man hotet bestod i? Hur hotade en sjuk kärring på 70 bast Niklas Orrenius? Med käppen?

Eller tänkte man på att hon lagt ut ett citat från en lapp där Orrenius lagt ut sitt tjänstetelefonnummer? Det har han ju själv postat flera gånger på twitter!!
-Sanningsministeriet sa att JC lagt ut Orrenius namn och adress på kloaksajter (H.Kjöller)
Citera
2015-09-04, 09:35
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skorven
Nu är det ju ändå så att nära nog hela journalistkåren står upp för det dom skriver utan att gömma sig bakom anonyma konton. Priset för det är hot och trakasserier från anonyma fegisar.
Dom få gånger det inte sker är när man skrivit om extrema grupper där hoten är verkliga. Tex nazister

För det första så väljer de väl själva att inte vara anonyma eller? För det andra så är det inte särskilt "modigt" att skriva helt i enlighet med maktens uppfattning om vad som är rätt. Anonymitet är främst till för att skydda personer som har obekväma åsikter som går emot de allmänt gällande, eller de av makten godkända.

Journalister som Orrenius och Hamrud har knappast någon reell hotbild mot sig, det är bara trams. Det politiska våldet i Sverige är nästan uteslutande vänstervåld.
Citera
2015-09-04, 09:36
Medlem
JaneMarples avatar
Alltså, är den nya strategin att lägga till små lögner i varje artikel tills Julia är en fullfjädrar Hitler?

Citat:
pseudonymen Julia Caesar, känd som flitig kommentator på rasistiska hatsajter som Avpixlat och Exponerat
https://archive.is/pj66R

Nu läser jag inte Exponerat och sällan Avpixlat men de gånger jag varit inne på Avpixlat så har jag inte sett henne där. Jag tvivlar mycket på att hon sitter och kommenterar på de sajterna.
Citera
2015-09-04, 09:38
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spermahunden
2010 när hon började skriva för Snapphanen måste hon väl ha uppnått ålderspension som född 1944, menar du att ålderspensionärer inte får jobba för att dom erhåller pension?

Näe, jag menar att hon blev mirakulöst frisk lagom till ålderspensionen.
Citera
2015-09-04, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaneMarple
Alltså, är den nya strategin att lägga till små lögner i varje artikel tills Julia är en fullfjädrar Hitler?

https://archive.is/pj66R

Nu läser jag inte Exponerat och sällan Avpixlat men de gånger jag varit inne på Avpixlat så har jag inte sett henne där. Jag tvivlar mycket på att hon sitter och kommenterar på de sajterna.
DU säger att du inte läser Exponerat och sällan Avpixlat men endå känner du att du kan avgöra om de ljuger?

För övrigt är det bara bra att hon outas, om man ska kalla andra parasiter så kanske man inte ska gå hemma 16 år för ELALLERGI!?! Haha. Men att blogga går bra. Glashusen börjar brisera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in