2015-09-02, 23:15
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gdanzigsk
Hon slutade väl jobba på DN på 90-talet eller har jag fel nu? Däremot har du rätt om att den viktiga perioden är före en riktig pension dvs omkring 65 år. Jag vet inte hur länge hon har skrivit på Snapphanen eller någon annan "hatblogg" så kanske hon började senare?

"Julia Caesar" verkar ha skapats runt år 2010. Och då hade hon redan nått pensionsåldern.

Vad hon gjorde fram till dess vet jag inte.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Hur är det relevant? Det relevanta är vad som händer, inte vad som hypotetiskt kan hända.

Ger det verkligen en stor skrämseleffekt? Hur mäter man det? Än så länge har hon väl inte attackerats av AFA, det innebär alltså att skrämseleffekten är lika med noll, eller?

Och nu hittar du på ännu mer... att hon inte är någon av mina meningsmotståndare innebär verkligen inte att jag håller med JC i sak -- hur fan drog du den slutsatsen? Den är helt ologisk och det finns inga belägg för att så skulle vara fallet. Om ohederlig är att jag "hittar på egna definitioner" så kan jag omöjligen vara det då jag inte hittat på någon egen definition, jag har till och med hänvisat varifrån jag hämtat den. Sluta hitta på saker Sonnenwende och sluta bygga halmgubbar.
Som sagt du trollar vidare och din ståndpunkt är känd.
Citera
Medlem
[quote=Sonnenwende|54567115]Nej det gör det inte, I sådana fall visar alla som kan tänka , skriva, tala och läsa att de är förmögna till visst arbete, för att inte tala om de som kan koka sitt morgonkaffe och bre en smörgås.[/QUOTE

Nja, det stämmer inte.

Det här gäller för sjukersättning (tidigare benämnt förtidspension)

Du kan få sjukersättning om du:

Troligen aldrig kommer att kunna arbeta heltid på grund av sjukdom, skada eller funktionsnedsättning.
Har fyllt 30 år men inte 65 år
Är försäkrad i Sverige när du blir sjuk. Du är försäkrad i Sverige om du bor eller arbetar här. Du kan ha rätt till sjukersättning även om du bor i ett annat land om du har bott eller arbetat i Sverige.

Så frågan är vilken sjukdom, skada eller funktionsnedsättning tanten har lidit av?
Citera
2015-09-02, 23:16
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Du har inget emot skvallerbyttor? Det är samma lika som som nån som gillar skvallerbyttor, det går på ett ut.

"Hatar du pedofiler? Nä allltså, jag har inget emot pedofiler."

Jag har ingenting emot varken pedofiler eller skvallerbyttor per se, det är ju helt bundet till sitt sammanhang. Skvallerbyttor fyller ju dessutom en viktig funktion ibland, jag har fått reda på många viktiga saker ibland -- bland annat vad gäller personer jag dejtat -- genom skvallerbyttor.

Du kanske kan säga att det alltid är fel att skvallra, eller alltid fel att sprida nazistisk propaganda, men det kan inte jag. Jag köper helt enkelt inte din falska dikotomi.
Citera
2015-09-02, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
på vilket sätt har Expressens uthängning av hennes namn och sjukdomshistoria bidragit till någon som helst granskning av hennes påståenden? Det som är intressant är väl om det hon påstår är rätt eller fel, det är väl det som ska granskas och synas i sömmarna?
Oh my, du verkar inte ha hängt med riktigt i mediarapporteringen de senaste dagarna. Hennes påståenden har synats under lupp och avfärdats som det de är, rena rama falsarier, gång på gång på gång på gång...

Hon är bara en simpel fascist och mytoman som parasiterar på det svenska samhället och alla dess arbetare.

Men någonting säger mig att det inte biter på sektmedlemmar att deras "Gud" är en simpel parasit som bidragit ytterst lite till det svenska samhället. En typisk WT-rasist som levt på bidrag i alldeles för många år.
Citera
2015-09-02, 23:18
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Som sagt du trollar vidare och din ståndpunkt är känd.

Den enda som trollar är ju du. Och den enda "ståndpunkt" som är känd är den du tillskrivit mig. Precis som det för alla här är känt att du är en nazist som vill utrota alla zigenare.
Citera
2015-09-02, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FastRabbit
Ja, det här visar vilka kunskaper du har. Det är inte läkare som förtidspensionerar kroniskt sjuka människor.
Läs på lite kanin.

Hur gör jag för att få sjukersättning?

För att ansöka om sjukersättning ska du skicka in en ansökan och ett läkarutlåtande.

Om du är sjukskriven och det är troligt att du aldrig kommer kunna arbeta heltid kommer vi att prata med din läkare och med dig innan vi byter din sjukpenning mot sjukersättning.
Citera
2015-09-02, 23:19
Avstängd
HBOLLs avatar
Den optimala agenda journalisten ?

http://snaphanen.dk/2014/02/15/niklas-orrenius-vanda/

Finns läsning hela natten, är det hat eller missnöje eller båda, läs och begrunda.

https://aktualia.wordpress.com/julia-caesar/
Senast redigerad av HBOLL 2015-09-02 kl. 23:24.
Citera
2015-09-02, 23:20
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
DN tar inte uppsägning via mail eller brev, endast via telefon:
https://www.facebook.com/DNprenumera...90244704367516

Men du är välkommen med en fungerande mall som håller juridiskt för brev, hur ska du kunna bevisa att brevet kom fram till DN om du inte skickat det som rek t.ex.
Sen finns det trådar här hur DN blåser folk via sina försäljare och abonnemangs-upplägg, det blir ot här.

Fråga:
Finns det något vidimerat på att tanten har varit långtids-sjukskriven, eller är det en "tråd-sanning".
Sen verkar folk ha rört ihop amalgansjuka med elsjukan, exakt vad gäller i detta, vilken fakta finns ?
En skriftlig uppsägning per brev är juridiskt giltig och det kan en leverantör aldrig friskriva sig ifrån.

Vill man kunna bevisa att det kommit fram är det bara att skicka det med mottagningsbevis (och då måste mottagaren göra sig besväret att kvittera ut det).

Om DN verkligen nekar skriftliga uppsägningar skulle det vara mycket intressant att se hur de motiverar det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Jag talar alltså om Sverige.
Artikeln du länkar till handlar om utomnordiska länder i Europa år 2010, och ser för övrigt lite underlig ut - här måste man gå till källan, för såna här formuleringar är ju klart besynnerliga: "Europol varnar vidare för att många migranter till Europa från oroligheterna i Nordafrika kan skapa grogrund för högerextremism".
Jo fast bilden är densamma även om vi specifikt tittar på Sverige idag. Överfall, fall av misshandel, dråp och liknande.. Om vi tittar på dem så är politisk motiverade så är det (extrem)vänstern som står för det mesta våldet, mer än högern.
http://www.svd.se/forskare-varnar-for-vanstervald
http://www.svt.se/ug/vansteraktivist...manga-valdsdad
Slutligen så undrar jag vad du tycker ser underligt ut i min källa i förra inlägget. Det var ju från SvD, knappast en kontroversiell publikation. Och om du inte hade en aning om att högerextrema ofta ger sig på flyktingar så har du levt under en sten de senaste tio åren.
Citera
Medlem
hashflashs avatar
Kul att de fattiga arbetslösa vänsterfånarna vilka vanligtvis avgudar bidrag och diverse försäkringspengar, nu plötsligt tycker det är vedervärdigt att "utnyttja" de system som finns för folk som arbetat och betalat skatt för att bekosta detsamma som de har rätt till. Men det är klart. Framtiden i vänsterutopin kan ju alltid bekostas med snabba lånade slantar. Kom hit alla, i Sverige finns det alltid byxfickor att råna.
Citera
2015-09-02, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forestman
Ehh, åsiktsfrihet är inget du hört talas om... Finns instiftat i RF! "Regeringsformen beskriver våra demokratiska rättigheter".

Som sig själv är yttrandefrihetsgrundlagen så urholkad att den inte längre har sitt berättigande som grundlag!

Men herregud vilken idiot du är.

För det första så finns inte meningen du citerar i Regeringsformen.
Vidare så är "Var och en är gentemot det allmänna tillförsäkrad" yttrandefrihet, mötesfrihet, demonstrationsfrihet, föreningsfrihet och religionsfrihet. Se Regeringsformen 2:1, 1st.

Har du någonsin ens läst Regeringsformen eller saknar du bara all form av läsförståelse?

Kan inte du som uppenbart är så kunnig när det gäller juridik berätta på vilket sätt Yttrandefrihetsgrundlagen har blivit så urholkad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in