2015-09-03, 00:45
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det var väl en mindre vacker arabiska som jobbade på SVT som kallades ful på nätet, helvetes vilket näthat det var enligt samma vänster och media som nu spottar på en pensionär.

Dessutom har JC både kallats ful, äcklig och rent av hora tror jag. Funkofobi, sexism, misogynism, ageism och snart får vi väl läsa en och annan som kommer att säga att JC är en dålig människa pga hennes hudfärg, dvs rasism. Det brukar ske inom twittervänstern och rent av msm då och då. Så sålunda begår "den goda vänstern" samma synder som "den onda högern". Kålsuparteorin kallas det visst. Fast som det har påpekats flera gånger så är det goda hatet bättre än det onda hatet.
Citera
2015-09-03, 00:46
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
För eventuella nykomlingar i tråden som chockas och förfäras över de vänsterliberala regimförsvarnas uttryckta avsky av folk med "fel" sjukdom rekommenderas Daniel Fribergs artikel:

http://www.motpol.nu/danielfriberg/2...ste-overtramp/

Somliga regimtillskyndare har varit aktiva i tråden sedan imorse (på skattebetalarnas bekostnad? Såvida det inte det varit en "del av jobbet") så bedömningen att vara extra hatisk i just den här tråden sitter så att säga naturligt vid den här tidpunkten.

Ja, jag är faktiskt både fascinerad och förundrad. Man har spårat ur totalt, alla hämningar har släppt och nu är det full galla som gäller. Konsekvensanalys i den mån den fanns är bortblåst.

Mycket fascinerade och otäckt på samma gång.
Citera
2015-09-03, 00:46
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickpockis
Va, läs på igen vet ja! Du är ju inte ens nära.

Exakt! Hon är för feg för att stå för det hon skriver trots att hon är före detta journalist och dessutom förtidspensionerad sådan!

Hon har hållit på att hatat under en lång, lång tid. Långt tidigare än DÖ ens var ett begrepp så försök en gång till.

När det gäller hennes hälsotillstånd så är det enbart hennes version vi får och det hindrar ju uppenbarligen inte henne från att sprida sitt hat och hot via texter på hennes blogg så kom igen med bättre argument. Som åldern någonsin skulle vara ett argument för att få sprida sitt hat.

Om du missat hatet mot icke-svennebananer i hennes inlägg antar jag att du aldrig har läst ett enda av de texter hon någonsin publicerat på snaphanen.
Vilka hot har hon spridit? Ge exempel?
Citera
2015-09-03, 00:48
Medlem
Vet inte vad man skall tro men gissar på att SD har ökat sina opinionssiffror vid nästa mätning.
Citera
2015-09-03, 00:49
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dxdt
Nej, det är inte sant. Det finns en ganska bra tråd om ämnet här på flashback, "Ger rasblandning friskare barn?" där blandannat användaren Hamilkar, som tillvardags är professor i molekylärbiologi, redogör för läget.
Jag tycker att han tar upp problemen med att tala om underarter och likställa dem med ras bra, men det finns även andra synsätt. Hamilkar 'återuppfinner' ju själv ett begrepp för att tala om olika grupper av människor.

Men ok det vore väl mer korrekt att säga att det man ska vara försiktig med rasbegreppet.

[ edit: inlägget nedkortat för att inte fara iväg off topic]
Senast redigerad av BaalZeBub 2015-09-03 kl. 01:00.
Citera
2015-09-03, 00:49
Medlem
SD:s Tommy Hansson, ett av Hamruds intervjuoffer, beskriver dennas arbetsmetoder.

Citat:
Det visade sig att Hamrud/Qvarford var mest intresserade av att prata homosexualitet, vilket fick sin förklaring då jag kom tillbaka till partikansliet – någon upplyste mig nämligen om att de rundnätta damerna inte bara var hom0- eller bisexuella utan jämväl ett så kallat par.

Det spelade nu ingen roll för mitt sätt att svara på frågorna. Jag anser noga taget 1) att sexuell läggning är något envar får ta ansvar för; 2) att äktenskapet är förbehållet man och kvinna; och c) att homosexlobbyn har en löjligt stor makt över opinionsbildning och samhällsliv i Sverige. Det säger jag till var och en oavsett läggning om frågan kommer upp. ”Ansikte mot ansikte uttrycker han heller inte homofobiska åsikter”, skriver författarna sedan, vilket förstås stämmer – jag uttrycker inte sådana åsikter helt enkelt därför att jag inte är homofob, det vill säga hyser skräck för homosexuella.

Synd att Hansson inte frågade den skentrevliga Hamrud om hon slutat slå sin fru. Sedan kunde han förstås ha tipsat henne om att intervjua MP:s Mehmet Kaplan och M:s Waberi om homoäktenskap också.

Det där med karaktärsmord verkar f.ö. vara något av en specialitet för Hamrud.

Citat:
En annan taktik Hamrud och Qvarford tillämpar är en mild men konsekvent genomförd mobbing som syftar till att framställa intervjuoffret som litet mindre vetande, litet löjlig, litet kufisk. Som när man skriver om mig på följande sätt:

Tommy Hansson är en rundlagd man med vita lockar. På äldre bilder ser man att han tidigare bar ett långt skägg som påminner om vad många imamer bär…När han talar börjar han varje svar till oss med ett ”Ja. Just det”. Sedan kommer ett antal mutter innan han svarar. I text använder han ett gammaldags språkbruk…Vi vill prata om att hans andreman har problem med sitt fackföreningsmedlemskap…Men Tommy Hansson verkar inte riktigt vara insatt i vad ett fackföreningsmedlemskap innebär.
https://tommyhansson.wordpress.com/2...ntervjuobjekt/

Känns detta igen? Undra på att JC inte ville bli intervjuad av Hamrud.
Citera
2015-09-03, 00:50
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breeder
Vilken skillnad skulle det innebära?

Det är lättare för Täppas att vara frispråkig då han har åsikter som stämmer överens med stadsmakterna. Däremot om SD eller värre styrde JC så skulle plötsligt hennes åsikter inte vara så farliga och då blir det ju mycket lättare för henne att vara frispråkig. Hennes plattform skulle växa avsevärt och hon kanske rent av skulle få betalt för sitt skriveri. Sedan gäller det sjukdomstillståndet. Båda två lider av olika sorter, men ändå tycker "vänsterliberalerna" att hennes sjukdom gör henne till en sämre person medans ex Täppas är en god och modig person mycket pga hans tillstånd. I ena fallet är det ett plus och i det andra är det ett minus.
Citera
2015-09-03, 00:51
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Ja, jag är faktiskt både fascinerad och förundrad. Man har spårat ur totalt, alla hämningar har släppt och nu är det full galla som gäller. Konsekvensanalys i den mån den fanns är bortblåst.

Mycket fascinerade och otäckt på samma gång.
Tål att upprepas!

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.

Gandhi

Vi är väl inne i kampskedet nu
Citera
2015-09-03, 00:52
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
För eventuella nykomlingar i tråden som chockas och förfäras över de vänsterliberala regimförsvarnas uttryckta avsky av folk med "fel" sjukdom rekommenderas Daniel Fribergs artikel:

http://www.motpol.nu/danielfriberg/2...ste-overtramp/

Somliga regimtillskyndare har varit aktiva i tråden sedan imorse (på skattebetalarnas bekostnad? Såvida det inte det varit en "del av jobbet") så bedömningen att vara extra hatisk i just den här tråden sitter så att säga naturligt vid den här tidpunkten.

Jag hatar inte Julia Caesar. Vet inte om jag är någon "vänsterliberal regimförsvarare" iofs. Jag hatar inte folk med olika sjukdomar heller. Varken psykiskt sjuka eller bidragstagare. Jag gillar inte parasit som skällsord. Det står för en högerextrem människosyn, att kalla någon parasit.
Men Julia Caesar står ju för det där som sd vill komma bort från, för att bli rumsrent. Stämpeln att vara ett parti för WT, rättshaverister och foliehattar.
Jag tror inte att uthängningen hade ägt rum om inte journalisten blivit hotad och trakasserad, efter uthängning i Julia Caesars blogg.
Senast redigerad av sillynamnam 2015-09-03 kl. 00:55.
Citera
2015-09-03, 00:53
Medlem
Golonkas avatar
Jag kan nu bekräfta att jag hitintills hittat åtminstone två verksamma journalister i tråden. Det är bara att kolla lite posthistorik och dra ett par välgrundade slutsatser...

Räcker det om man stänker vigvatten på dem? Eller måste man skära halsen av en tupp och dricka dess blod blandat med rom, för att de där trollen ska spricka och försvinna? Här är tydligen folk som lärt sig av Putin, helt klart!

Sitter ni uppe på jobbet nu och suger övertid med kval-ob eller gör ni detta ideellt, grabbar?
Citera
2015-09-03, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hashflash
För att du använder termer som gör att du lyser igenom som journalist. Varför ska jag utbilda dig? Särskilt när det gäller ditt egna område.

Aha...du menar något slags journalistlingo. Om jag var journalist skulle jag givetvis inte använda det. Ditt språkbruk avslöjar ett akademiskt mindervärdskomplex eftersom du använder ord och meningsbyggnad som du inte riktigt behärskar.
Citera
2015-09-03, 00:55
Medlem
Chris1991s avatar
Jag tycker det är bra att kärringens identitet avslöjades. Förstår inte poängen av att sprida hat anonymt. Stå för vad du tycker och skriver istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in