2015-09-02, 15:59
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
THOMAS Mattsson
Xxxgatan yy
11x zz Stockholm

https://www.google.se/maps/place/Fra...74e83d!6m1!1e1
Det där var väl ändå väldigt onödigt och taffligt.

Dessutom har du just visat att du spelar på (minst) samma låga nivå som Expressen.
Citera
2015-09-02, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
Vilka övriga delar?

Borde inte vara så svårt att läsa vad själv skrivit?

Citat:
Frågan var om Julia har tort på fötterna i sin påståenden om ljugande asylturister som söker livstidsförsörjning genom att riva identitetshandlingar när dom anländer till Sverige . Och enligt Statistiken från migrationsverket så har hon det
Fetar lite för att göra det tydligt...det räcker inte med att visa att folk sakna identitetshandlingar, du måste styrka de fetade sakerna också om du ska visa att hon har "torrt på fötterna". Kan du inte det så är det inte fakta, bara tyckanden/antaganden/åsikter.
Citera
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Ja hennes adress är ju svår att hitta efter Expressens artikel. To**gatan * W**holm.

Det är mongon som du som intresserar sig för adresser. Namnet är intressant för att veta vad man möter, vad so format personen.
Att öppet möta någon hemlig i en debatt går inte, så fort den hemliga förlorat så ör det bara att byta alias och börja om. Orrenius har inte det alternativet.
Citera
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Det där var väl ändå väldigt onödigt och taffligt.

Dessutom har du just visat att du spelar på (minst) samma låga nivå som Expressen.

Om Expressen vill ha krig så ska dom få det också. Tror det är så många menar.

Det är gammelmedia som har satt ribban så här pass lågt. Då får dom också vara beredda på att det kan bli konsekvenser för dom själva.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGårman
Vill man gå i polemik skall det antingen vara där båda parter är kända av varann eller som här där båda parter är okända. .

Say what?

Finns ingen som helst rim och reson eller logik bakom det där påståendet.. ingen alls överhuvudtaget. Hur gammal är du?
Citera
2015-09-02, 16:05
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Outningen kommer sannolikt att medföra att en och annan som tidigare försett Jöberger med länkar och underlag inte längre vill/vågar fortsätta.

Vilka belägg har du för det?

Citat:
Sen kan det mycket väl bli så, att Jöberger blir personligen knäckt av detta och inte orkar fortsätta lver huvud taget. Och då är det riktigt, riktigt illa.

Fast människors känslighet kan ju knappat vara skäl till varför man inte ska uttrycka sig eller sprida en viss sorts information, i synnerhet inte om människor som söker makt och inflytande likt JC.

Citat:
Att bli skjuten i huvudet för att man framför fel åsikter är dessvärre inte så många steg bort: det finns redan idag, i Sverige, rätt många personer som blivit grovt misshandlade enbart för att har åsikter långt ut på vänster- eller högerkanten. Hittills har det mest handlat om knivar, järnrör och, sparkar och slag. Skjutvapen är dessvärre bara ett steg till på samma väg.

Ja, och ett av de värsta politiska terrordådet i svensk historia var ju när vissa högerextremister brände ned en kommunistisk tidning och dödade 5 personer men detta tillhör inte normen utan är rätt extremt. Inte ens för de med avvikande åsikter är detta särskilt normalt. Det mesta politiska våldet, är mig veterligen, något som tillhör perifera grupper som de facto söker sig till våld (ofta ömsesidigt). Du tar fram undantagen och använder de som norm, vilket är lite märkligt kan jag tycka.
Citera
Medlem
Dr.Spins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av growingpeople
Julia är det mest lysande stjärna jag har läst på decennier.

Hon är en sann samhällskritiker. Därför utgör hon en så stor fara!
Hur skulle kunna PK-etablissemanget jaga henne för samhällskritiska åsikter? Därför kom dessa "rasistiska" åsiktsspridning till välbehövlig hjälp att avslöja henne! Hon är blottad utan att PK-maffian behövde erkänna den riktiga orsaken.! Sensationell!!! Vi Lever ju för f.......i det bästa demokratin i hela världen.....eller hur?
Åsiktskorridoren är smal.

Jag undrar vad dagens idiotjournalister skulle tycka om drevet blev omvänt (vilket med dagens opinionstrender ser ut att inträffa inom 20 år).
Citera
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Läser att motivet till uthängningen på den vänsterliberala hatsajten lyder:

http://www.resume.se/nyheter/artikla...ars-identitet/

Karin Pettersson pyntar således valet att hänga ut en äldre hjärtsjuk kvinna till allmän förnedring och varnagel med att använda sig av regimens allra vackraste floskler för hur regimen uppfattar utsikten från elfenbenstornet. Allvaret, menar man, ligger i att oligarkmedias agendajournalister mottagit påstådda hot vilka man får ta agendajournalisternas heder om man vill välja att tro på. Samtidigt är ju de påstådda hoten en följd av vänsteraktivisten Orrenius oanmälda trakasserier, och alltså något som Bonniersystern Expressen känner att man måste bestraffa Julia för? Det är på så sätt regimen arbetar med dubbelbestraffningar. Förhoppningen ligger förstås i att man kan tysta henne för gott utan att ta till metoder som rent objektivt ser värre ut.

Sedan är givetvis försvaret av sina kollegor bara ett rättfärdigande av trakasserierna mot en äldre, hjärtsjuk kvinna, eller att "demokratin mår bättre av icke-anonymitet", enbart snömos. Mattssons hatsajt har ju i motsatsförhållande aldrig någonsin brytt sig om "anonymt näthat" så länge åsikterna ifråga har stämt överens med Bonnier-Mattssons ambitioner att rensa ut majoritetsbefolkningen. Julia Caesar själv har ju redan mottagit en rad anonyma dödshot, något som är en väl medveten trippelsbestraffning innan man slår dövörat till:

https://www.facebook.com/photo.php?f...c_location=ufi

Motpol sträcker ut en hjälpande hand till den trakasserade gamla kvinnan.

http://www.motpol.nu/danielfriberg/2...ste-overtramp/

#backaJulia

Jag tycker att det mest anmärkningsvärda, i texten du citerar, är att hon t o m drar paralleller till en diktatur och varför det är viktigt med anonymitet. Men uppenbarligen inte om du bor i Sverige och har fel åsikter. Nu riskerar förvisso inte JC att bli fängslad eller mördad (åtminstone inte av staten), men att inte respektera "kontroversiella" personers vilja att förbli anonyma, leder ju till ett sådant samhälle. Man satte knappast kritiker i Gulag från dag 1 i Sovjet.

Det är ju uppenbart att detta är en krigsförklaring mot regimkritiker: "Håller ni inte käften och rättar er in i ledet, så hänger vi ut er till allmän bestraffning". Man får vara bra korkad om man inte ska se detta för precis vad det är: ett direkt hot mot invandringskritiker.
Citera
2015-09-02, 16:06
Medlem
Arngrips avatar
Som av en tillfällighet - eller bra timing - sitter Annika Hamrud just nu ombord på ett plan mot USA och twittrar för fulla muggar. Hon uppger att hon är glad och rörd över den "kärleksbombning" hon får av sina twitter-kamrater, några smakprov:

"Hej då alla twittervänner. Nu packar jag sista och far iväg till USA. Var snälla mot varandra."

"Några verkar tro att jag planerat upplägget denna vecka. Njaaaa, det var ju faktiskt JC som skrev om mig efter att Orrenius besökt henne."

"Jag hade en massa saker att göra innan jag skulle på resa idag, onsdag. Det hanns inte. I stället har all kraft gått till JC-affären."

"Kunde inte låta bli att busa lite med ett troll i flödet. Men så befinner jag mig på 10985 meter över havet så kan kosta på mig det."

https://twitter.com/ahamrud

Snacka om Von Oben attityd. Obehaglig kvinna.
Citera
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av violettemoon
Say what?

Finns ingen som helst rim och reson eller logik bakom det där påståendet.. ingen alls överhuvudtaget. Hur gammal är du?

Därför att om du förlorar en debatt mot Orrenius så kan du börja om med nytt alias vilket inte Orren kan. Du kan dessutom dra upp Orrens bostadssituationen och liknande. Det blir knas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Om Expressen vill ha krig så ska dom få det också. Tror det är så många menar.

Det är gammelmedia som har satt ribban så här pass lågt. Då får dom också vara beredda på att det kan bli konsekvenser för dom själva.

Tror också att det finns en hel del som är redo att gå till handling på något vis. Men det är en naturlig följd då man uppmuntrar hat.
Citera
2015-09-02, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Ööh, ja det var det. Vart vill du komma?
Jag har inget emot knäppa kärringar i sig, problemet är när dem drar med sig andra ur begåvningsreserven som ser henne som en auktoritet. Om hon bara skrivit enstaka rasistiska inlägg här hade det varit en annan sak, men nu är det ju en skitspridare av guds nåde. Sånt ska fanimej inte kunna ske anonymt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in