2015-09-02, 23:23
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=_nEfyjjNEDo

"En arg blatte talar" ger sin syn på detta.
Citera
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickpockis
Oh my, du verkar inte ha hängt med riktigt i mediarapporteringen de senaste dagarna. Hennes påståenden har synats under lupp och avfärdats som det de är, rena rama falsarier, gång på gång på gång på gång...

Hon är bara en simpel fascist och mytoman som parasiterar på det svenska samhället och alla dess arbetare.

Men någonting säger mig att det inte biter på sektmedlemmar att deras "Gud" är en simpel parasit som bidragit ytterst lite till det svenska samhället. En typisk WT-rasist som levt på bidrag i alldeles för många år.
"Hennes påståenden har synats under lupp...."? Jag är nyfiken där.... Vem har genomför denna "syn"? Är det samma "goda krafter" som försåg DN med underlaget till den där glädjerapporten om hur bra det går för Sandvikens kommun tack vare den minst sagt bisarrt omfattande utplaceringen av migranter? Eller är det det där trotsiga tillkännagivandet, mitt i regnet av kulor och granatsplitter och med liken efter offren för IKEA-blattens knivorgier knappt kallnande, att Sverige minsann aldrig varit så här lugnt och trygg någonsin tidigare?

Eller vilka argument har man annars använt sig av för att pulverisera Julia Caesars lögner?
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
[quote=breeder|54567231]
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nej det gör det inte, I sådana fall visar alla som kan tänka , skriva, tala och läsa att de är förmögna till visst arbete, för att inte tala om de som kan koka sitt morgonkaffe och bre en smörgås.[/QUOTE

Nja, det stämmer inte.

Det här gäller för sjukersättning (tidigare benämnt förtidspension)

Du kan få sjukersättning om du:

Troligen aldrig kommer att kunna arbeta heltid på grund av sjukdom, skada eller funktionsnedsättning.
Har fyllt 30 år men inte 65 år
Är försäkrad i Sverige när du blir sjuk. Du är försäkrad i Sverige om du bor eller arbetar här. Du kan ha rätt till sjukersättning även om du bor i ett annat land om du har bott eller arbetat i Sverige.

Så frågan är vilken sjukdom, skada eller funktionsnedsättning tanten har lidit av?
En som stöds av läkarintyg din dumme fan, eller tror du man knatar in på kassan och meddelar sin egen förtidspensionering?
Citera
2015-09-02, 23:24
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Oh my, du verkar inte ha hängt med riktigt i mediarapporteringen de senaste dagarna. Hennes påståenden har synats under lupp och avfärdats som det de är, rena rama falsarier, gång på gång på gång på gång...

Hon är bara en simpel fascist och mytoman som parasiterar på det svenska samhället och alla dess arbetare.

Men någonting säger mig att det inte biter på sektmedlemmar att deras "Gud" är en simpel parasit som bidragit ytterst lite till det svenska samhället. En typisk WT-rasist som levt på bidrag i alldeles för många år.

Kan man bara vara parasit om man är "wt-rasist" eller gäller det även invandrare och anhängare av extremvänstern? Tycker du att MSM ska börja benämna alla sjukskrivna som parasiter också? Angående hennes falsarier får du gärna posta dem för jag vet inte mycket om vad hon har skrivit.
Citera
2015-09-02, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBOLL
Den optimala agenda journalisten ?

http://snaphanen.dk/2014/02/15/niklas-orrenius-vanda/
Hon verkar ju helt suverän i sitt skrivande (har inte läst så mkt av henne än).

Konstigt att inte MSM har fått AFA att ta livet av henne. Hon är ju fullkomligt livsfarlig för etablissemanget. Kanske bara en tidsfråga.
Citera
2015-09-02, 23:26
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Många som är inne i tråden så här på kvällskvisten och sablar ner tanten och rabblar upp hennes sjukjournal gång på gång och beskyller henne för bidragsfusk och annat.

Har ni blivit beordrade övertid av chefredaktören själv, eller?

Men så taffligt och mobbande som ni håller på så gynnar ni dessvärre bara era motståndare.

Ni skulle lyckas betydligt bättre om ni istället bemötte hennes sakargument och på ett snyggt och prydligt sätt visade att hon hade fel. Men jag ser inget alls av det, tyvärr. Kan ni inte försöka skärpa till er litet grand?
Citera
2015-09-02, 23:26
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashflash
Kul att de fattiga arbetslösa vänsterfånarna vilka vanligtvis avgudar bidrag och diverse försäkringspengar, nu plötsligt tycker det är vedervärdigt att "utnyttja" de system som finns för folk som arbetat och betalat skatt för att bekosta detsamma som de har rätt till. Men det är klart. Framtiden i vänsterutopin kan ju alltid bekostas med snabba lånade slantar. Kom hit alla, i Sverige finns det alltid byxfickor att råna.

Hyckleriet i sitt esse! Tycker för övrigt att det är fel av dem ur "extremhögern" som i vanliga fall brukar hacka på sjuka svenskar och invandrare men som nu försvarar JC. Jag tillhör väl det fåtal som tycker att man ska behandla alla sjuka likadant oavsett om de är vänster eller höger.
Citera
2015-09-02, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Får JC lön för sina krönikor på Snaphanen?

Arbetsgivare som har obekväma eller konstiga individer anställda drar normalt en lättnadens suck om staten tar över ansvaret och plockar bort de individera från arbetsmarknaden.
Oh my, här gick det trögt minsann! Ska vi inte förtidspensionera alla och låta exempelvis Finland betala för det hela. Alla som arbetar, det gäller uppenbarligen inte dig, får betala för att hypokondriker som Jöberger stannar hemma. Hon, en före detta journalist på DN, hatar på de flyktingar som kommer hit för att söka skydd samtidigt som hon parasiterat på samhället i decennier. Hon förtjänar att granskas och synas i sömmarna mer än väl.

Fantastiskt modigt av Expressen och av Annika Hamrud, verkligen!
Citera
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Man är väl inte "bidragsparasit" om man är sjuk eller sjukpensionär?

- - -

Behöver man förvisso inte vara. Men nog luktar det dylik om "Julia Caesar"; elallergiker, amalgamförgiftad... käringen är lite tossig, men även en blind höna...

Skit samma. Jag håller med om 95 % av det jag läst av vad hon skriver om den perversa folkutbytespoliken. Hon är en ypperlig skribent, ofta spot-on, med en härlig sarkastisk ton. Med detta sagt hade det känts bättre om hon vore ett närande isf tärande element i folkhushållet.

Mer on-topic: ser outningen som en liten del i en enorm MSM-offensiv att i DDR-skala fortsätta hjärntvättningen av folket. Verkar ha gått en PK-budkavle genom SoFo sedan några veckor. Snyftreportage, Carola bjuder hem zigenare, "vi har råd", det är uppenbart att en kraftansamling helt i otakt med folkopinionen sker.
Citera
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Hon är ju före detta journalist själv för i h-vete och på storstadsorganet nr 1 dessutom. Hur många har hon själv "hängt ut" som journalist och nu som simpel blogg-fascist?!

Anar jag lite kritik mot pressetikens paragraf 13 bakom den arga och hatiska fasaden?

Nu skall det framföras att det är skillnad med att "hänga ut" redan helt eller delvist offentliga personer (som JC gjort i sina uppslag) mot pensionerade privatpersoner som frivilligt valt att dra sig tillbaka från offentligheten. Det var ju med argumentet att de var offentliga personer Janne Helin/Thomas Mattsson bröt journalistisk mark med att hävda det var i sin ordning att hänga ut anonyma kritiker till Fredrik Reinfeldts invandringspolitik.

Citat:
Man skriver under pseudonym för att få hata ifred. Det finns absolut ingen annan anledning.

Nej. I JC:s fall önskade hon skriva under pseudonym av orsaken att diskutera volymer i Miljöpartiets massinvandringspolitik inte låter sig göras ostraffat. Hon vill helt enkelt kunna kritisera borgarnas massinvandringspolitik utan att riskera att få en yxa i dörren av våldsvänstern.

Citat:
"Tanten" är en maktfaktor när det gäller att sprida rasism och allmänt hat och hot mot det svenska samhället och ska självfallet granskas som alla andra som betyder något i det fallet. Hon ska självfallet inte få hata ifred utan att granskas och synas i sömmarna.

Spridningen av uppfattningen att Decemberjuntans invandringspolitik inte är höjd över kritik hade förvisso redan en hyfsat stark plattform innan JC började skriva. Hade inte hon funnits hade det funnits någon annan (och finns) som tagit hennes plats. Det är ur ett alternativt maktperspektiv högst oklart hur hon påverkat opinionen annat än genom spridningen av uppgifter som redan var kända för oss som varit med ett par år. Det är helt enkelt väldigt luddiga och grumliga motiv där för att trakassera en hjärtsjuk äldre dam.

Citat:
Hon är gammal och har levt på oss arbetande svenskar i åratal och känner sig ensam och bitter och dricker förmodligen för mycket och då hatar man på någonting främmande som människor med "fel" hudfärg och liknande för fascist-fans finns det i överflöd dessvärre.

Hur menar du att JC hatar människor med "fel" hudfärg och hur menar du att du inte uttrycker dig hatiskt mot pensionärer med detta inlägg?

Citat:
Betala tillbaks vad du är skyldig mig och alla andra i det svenska samhället istället din patetiska idiot!

Fast med den här logiken uttrycker du ju delvis ditt stöd åt vad du påstår dig ogilla?
Senast redigerad av NS_14 2015-09-02 kl. 23:34.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hashflash
Kul att de fattiga arbetslösa vänsterfånarna vilka vanligtvis avgudar bidrag och diverse försäkringspengar, nu plötsligt tycker det är vedervärdigt att "utnyttja" de system som finns för folk som arbetat och betalat skatt för att bekosta detsamma som de har rätt till. Men det är klart. Framtiden i vänsterutopin kan ju alltid bekostas med snabba lånade slantar. Kom hit alla, i Sverige finns det alltid byxfickor att råna.

Man behöver inte vara vänster för att avsky en rasisttant till lika foliehatt, som inte bara spyr ut sig nazistiskt tankegods utan också har bidragsparasiterat på samhället i flera år.
Citera
2015-09-02, 23:28
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Den enda som trollar är ju du. Och den enda "ståndpunkt" som är känd är den du tillskrivit mig. Precis som det för alla här är känt att du är en nazist som vill utrota alla zigenare.
nä jag stödjer Gustav Wasas syn på den problematiken.
Om du bläddar vidare i mina inlägg så hittar du att jag inte är antisemit och således blir nazism problematisk, men det fixar nog du, du håller ju med JC.

Har du något som berör trådens ämne också förutom att du gillar att skribenter tystas genom uthängningar och indirekta hot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in