2015-09-02, 22:52
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Blir att lägga upp det på AFAs Facebook. Nu har vi ju inte hört nåt från kärringen men precis som du säger så vill hon nog ha ut den infon till alla. Hon är väl ingen hycklare?
Klart hon hycklar. Det gör folk från båda sidor... Men INGEN förtjänar att bli attackerad med våld av extremister, om ens enda "brott" är att uttrycka åsikter.
Citera
2015-09-02, 22:52
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Så klart att ett brev måste accepteras. Det går inte för DN att komma runt juridiskt. Accepterar de inte det, kan man stämma dem.

DN tar inte uppsägning via mail eller brev, endast via telefon:
https://www.facebook.com/DNprenumera...90244704367516

Men du är välkommen med en fungerande mall som håller juridiskt för brev, hur ska du kunna bevisa att brevet kom fram till DN om du inte skickat det som rek t.ex.
Sen finns det trådar här hur DN blåser folk via sina försäljare och abonnemangs-upplägg, det blir ot här.

Fråga:
Finns det något vidimerat på att tanten har varit långtids-sjukskriven, eller är det en "tråd-sanning".
Sen verkar folk ha rört ihop amalgansjuka med elsjukan, exakt vad gäller i detta, vilken fakta finns ?
Senast redigerad av duqu 2015-09-02 kl. 22:57.
Citera
2015-09-02, 22:53
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
DN och SVT har ljugit friskt senaste tiden, 3,4 % Islänningar= Island vill ta emot fler flyktingar, 1,14 % Wienbor= Wien vill ta emot flyktingar.

Ensamkommande har låg utbildningsnivå och har svårt hitta jobb och tjänar betydligt sämre än jämnåriga svenskar = lyckad integration.

SVT ! Nu när en pensionär som skriver invandrarkritiskt på en nätsajt = missbruka yttrandefriheten och hota demokratin

Ja. Hur kan ett arbete vara givande och meningsfullt där man på daglig basis måste ljuga och bedra, inte bara för svenska folket utan för sina närmaste medmänniskor, grannar och vänner? Hur fan tänker man när man gör så?
Senast redigerad av hashflash 2015-09-02 kl. 22:58.
Citera
Medlem
Citat:
Fast nu ansågs hon arbetsoförmögen och förtidspensionerades, politiker gillar sånt det hyfsar arbetslöshetsstatistiken.
Frågan är varför eftersom det verkar som en produktiv kvinna? Det borde polisanmälas som bidragsbedrägeri.
Det är nog mest försvarare av folkhemmet som gillar att pensionera folk i förtid. Eller arbetsgivare som vill bli av med "jobbiga" människor.
Citera
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Du gillar att JC tystas genom uthängning och indirekta hot, således gillar du inte yttrandefrihet och du vill tysta meningsmotståndare.

Huruvida hon tystas är upp till henne och uthängning innebär inte per automatik att ens liv eller livssituation är i sådan fara att man inte kan fortsätta yttra sig. Hon är förövrigt inte min meningsmotståndare.

Återigen så klistrar du på mig åsikter jag inte har. Försök igen.
Citera
2015-09-02, 22:54
Citat:
Ursprungligen postat av pickpockis
Hon är ju före detta journalist själv för i h-vete och på storstadsorganet nr 1 dessutom. Hur många har hon själv "hängt ut" som journalist och nu som simpel blogg-fascist?!

Man skriver under pseudonym för att få hata ifred. Det finns absolut ingen annan anledning.

"Tanten" är en maktfaktor när det gäller att sprida rasism och allmänt hat och hot mot det svenska samhället och ska självfallet granskas som alla andra som betyder något i det fallet. Hon ska självfallet inte få hata ifred utan att granskas och synas i sömmarna.

Det är samma gamla sorgliga sekt-problem. Hon är gammal och har levt på oss arbetande svenskar i åratal och känner sig ensam och bitter och då hatar man på någonting främmande som människor med "fel" hudfärg och liknande. Betala tillbaks vad du är skyldig mig och alla andra i det svenska samhället istället din patetiska idiot! Du kan ju uppenbarligen skriva, alltså kan du röra dig din parasit!
på vilket sätt har Expressens uthängning av hennes namn och sjukdomshistoria bidragit till någon som helst granskning av hennes påståenden? Det som är intressant är väl om det hon påstår är rätt eller fel, det är väl det som ska granskas och synas i sömmarna?
Citera
2015-09-02, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Nej, vänsterextrema grupper har till skillnad från högerextrema inte mördat särskilt många i Sverige. Eller vilka mord syftar du på?
Där har du tyvärr fel; Trots att många tänker på högerextrema när man talar om våldbejakande aktivism och terror, så är det de vänsterextrema gruppernas våld som dödar flest.
http://www.svd.se/vansterextrem-terror-dodligast-i-eu
Citera
2015-09-02, 22:55
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Det stämmer, och invandrare, bögar och vänster kan tro på Chemtrails också.

Edit: höger och vänster skulle det stå.

Exakt, därför tycker jag det är trist att vänstern nu är så pigga på att hacka på sjuka människor. Det är sådant jag förväntar mig av M och kanske C och FP men inte av vänstern.
Citera
2015-09-02, 22:55
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickpockis
Hon är ju före detta journalist själv för i h-vete och på storstadsorganet nr 1 dessutom. Hur många har hon själv "hängt ut" som journalist och nu som simpel blogg-fascist?!

Man skriver under pseudonym för att få hata ifred. Det finns absolut ingen annan anledning.

"Tanten" är en maktfaktor när det gäller att sprida rasism och allmänt hat och hot mot det svenska samhället och ska självfallet granskas som alla andra som betyder något i det fallet. Hon ska självfallet inte få hata ifred utan att granskas och synas i sömmarna.

Det är samma gamla sorgliga sekt-problem. Hon är gammal och har levt på oss arbetande svenskar i åratal och känner sig ensam och bitter och då hatar man på någonting främmande som människor med "fel" hudfärg och liknande. Betala tillbaks vad du är skyldig mig och alla andra i det svenska samhället istället din patetiska idiot! Du kan ju uppenbarligen skriva, alltså kan du röra dig din parasit!

Ja, lite mera arbetslinjen tack. Och alla ni som ylar om dubbelmoral o.s.v. kan ju tänka på att damen själv hängt ut o.s.v.. Men då kallas det plötsligt "briljant grävande"...
Citera
2015-09-02, 22:56
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Just det. Men du tar skvallerbyttor i försvar, du tar deras parti. Alltså gillar du skvallerbyttor.

Snarare har jag ingenting emot att de skvallrar, precis som jag inte har någonting emot att nazister sprider sin propaganda. Jag gillar för den delen inte nazister.

Då jag inte har någon djupare relation till varken Expressen eller JC så har jag inget behov att ta avstånd från någon av dem. Jag umgås liksom inte med dem.
Citera
2015-09-02, 22:56
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breeder
Frågan är varför eftersom det verkar som en produktiv kvinna? Det borde polisanmälas som bidragsbedrägeri.
Det är nog mest försvarare av folkhemmet som gillar att pensionera folk i förtid. Eller arbetsgivare som vill bli av med "jobbiga" människor.
Får JC lön för sina krönikor på Snaphanen?

Arbetsgivare som har obekväma eller konstiga individer anställda drar normalt en lättnadens suck om staten tar över ansvaret och plockar bort de individera från arbetsmarknaden.
Citera
2015-09-02, 22:58
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breeder

Hur produktiv var hon egentligen mellan DN och Snapphanen? Det var då hon dessutom var förtidspensionerad och i dag skulle hon vara pensionerad på riktigt. Om man anser att hon har fuskat borde ju 90-talet vara den viktiga tiden och inte i dag. Det finns ju trots allt folk som blir friskare trots att de har varit sjuka under en lång tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in